آپدیت اپل گوشی

اپل هنوز هم برای گوشی های ۱۰ سال پیش خودش آپدیت منتشر می‌کند

آپدیت نرم افزاری ژانویه 2023 اپل، گوشی آیفون 5s متعلق به ده سال پیش را هم پشتیبانی می‌کند. این رکورد فوق‌العاده اپل را دست‌نیافتنی‌تر از همیشه می‌کند!

پشتیبانی نرم افزاری اپل همواره در میان کمپانی‌های تولیدکننده گوشی های هوشمند سرآمد بوده است. این کمپانی در ماه ژانویه سال 2023 این روند فوق‌العاده ارائه آپدیت‌های نرم افزاری برای دستگاه‌های قدیمی‌تر خود را ادامه داده و جدیدترین بروزرسانی‌های امنیتی خود را برای گوشی آیفون 5s که ده سال پیش به بازار عرضه شده، منتشر کرد.

پشتیبانی باورنکردنی اپل تنها مختص به آیفون‌ها نیست و سایر دستگاه‌های این کمپانی مثل آیپد و مک های قدیمی نیز از آن برخوردار هستند.

بر این اساس، این کمپانی کوپرتینویی به‌طور میانگین تا ده سال از دستگاه‌های خود پشتیبانی نرم افزاری می‌کند که این عدد با اختلاف بالاتر از تمامی رقبای دیگر است.

ارائه آپدیت های نرم افزاری برای گوشی های ده سال پیش اپل؛ دست‌نیافتنی برای سایر کمپانی‌ها

آپدیت اپل گوشی

آن چه بروزرسانی نرم افزاری ژانویه 2023 اپل برای دستگاه‌هایش را از آپدیت‌های قبلی متمایز می‌کند، تمرکز آن بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل های iOS، iPadOS و macOS است که سخت افزارهای قدیمی‌تری دارند.

به‌طور خاص، نسخه‌های نرم افزاری زیر از دستگاه‌های اپل تحت پشتیبانی این بروزرسانی جدید هستند:

  • iOS 12.5.7
  • iOS 15.7.3
  • iPadOS 15.7.3
  • macOS Big Sur 11.7.3
  • macOS Monterey 12.6.3

این بروزرسانی نرم افزاری و امنیتی آیفون‌ها، آیپدها و مک هایی که از سال 2013 به بعد عرضه شده‌اند را شامل می‌شود. بنابراین دستگاه‌های قدیمی‌تری مثل آیفون 5s، آیفون 6، آیفون 6s، آیفون 7 و نسل اول آیفون SE در کنار چندین مدل قدیمی‌تر از آیپد قادر به دریافت این آپدیت خواهند بود.

بنابراین در صورتی که شما هم صاحب یکی از این دستگاه‌ها هستید، توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

از سوی دیگر، مدل‌های قدیمی‌تری از لپ تاپ های اپل مثل مک بوک ایر، مک پرو و مک بوک پروهای سال 2013 به بعد هم قادر به نصب جدیدترین آپدیت امنیتی اپل خواهند بود.

پشتیبانی نرم افزاری اپل در مقایسه با سایر رقبا چگونه است؟

آپدیت اپل گوشی

در بخش پشتیبانی نرم افزاری و ارائه آپدیت برای گوشی های قدیمی‌تر، اپل با اختلاف بالاتر از رقبای اندرویدی خود قرار می‌گیرد.

در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب اپل در این بخش، سامسونگ است که پرچمدارانش را با وعده ارائه چهار نسخه بعدی سیستم عامل اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی به فروش می‌رساند. همچنین در رده بعدی هم گوگل قرار دارد که محصولاتش را با حداقل سه سال آپدیت سیستم عامل و پنج سال بروزسانی‌های امنیتی روانه بازار می‌کند.

برای مقایسه، اپل پنج الی شش نسخه بعدی از سیستم عامل iOS به همراه سه سال بروزرسانی‌های امنیتی را برای هریک از گوشی های آیفون خود تضمین می‌کند.

این اختلاف چشمگیر اپل با سایر کمپانی‌های رقیب در سال‌های اخیر در حال کمرنگ شدن بود و دیگر شرکت‌ها گوشی‌ساز نیز اکثر محصولات میانرده یا پریمیوم خود را با تضمین پشتیبانی نرم افزاری چند ساله رونمایی می‌کردند. با این وجود، عرضه آپدیت برای گوشی های ده سال پیش اپل، این کمپانی را بار دیگر از تمام رقبا پیش انداخت.

مک ها و مک بوک ها نیز به‌طور میانگین از هفت سال آپدیت سیستم مک او اس بهره‌مند هستند؛ در حالی که ارائه بروزرسانی‌های امنیتی برای این دستگاه‌ها، به مدت نه سال ادامه خواهد داشت!

این اطلاعات بر اساس داده‌های ارزیابی شده بین سال‌های 1998 تا 2016 توسط Ars Technica منتشر شده‌اند.

در مقایسه با کامپیوترهای اپل، دستگاه‌های ویندوزی وضعیت چندان مناسبی ندارند؛ چرا که در این پلتفرم، فقط مایکروسافت تعیین‌کننده سازگاری یا عدم سازگاری سیستم عامل‌ها با دستگاه‌های مختلف است و کمپانی‌های تولیدکننده PC یا لپ تاپ تقریبا هیچ اختیاری در این زمینه ندارند.

همچنین مایکروسافت بر خلاف اپل، آپدیت‌های ویندوز را به‌صورت سالانه عرضه نمی‌کند.

البته با در نظر گرفتن روند اخیر پشتیبانی سیستم عامل های ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10، می‌توان بر روی ده سال پشتیبانی نرم افزاری ویندوز هم حساب کرد!

با پشتیبانی نرم افزاری عالی اپل، نیازی به خرید جدیدترین مدل آیفون نیست

پشتیبانی نرم افزاری فوق‌العاده اپل باعث شده که نیاز کاربران به خرید مدل‌های جدید آیفون به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کند. بنابراین اگر شما یک آیفون، آیپد یا مک بوک جدید را در اختیار داشته باشید، احتمالا نیازی نیست سال بعد یا حتی دو سال بعد، مدل جدیدتر آن را خریداری کنید!

آپدیت اپل گوشی

به لطف عرضه آپدیت‌های نرم افزاری فوق‌العاده اپل، دستگاه‌های این کمپانی عموما قادرند پنج یا شش سال بدون از دست دادن هیچ‌یک از ویژگی‌های نرم افزاری جدید به عملکرد عالی خود ادامه دهند.

این، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری افراد برای خرید گوشی‌های گرانقیمت اپل، سر و دست می‌شکنند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*