مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS ؛ تفاوت در چیست؟

کمپانی هواوی به مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS تا کاربران را بیشتر با تفاوت‌های اصلی این سه پلتفرم آشنا کند.

در روزگاری که هواوی با سرعت زیادی درحال حرکت بود و رتبه نخست «برترین گوشی‌ساز جهان» را هدف گرفته بود، به یک باره ایالات متحده با اتهام جاسوسی این کمپانی برای دولت چین، تصمیم گرفت ترمزش را بکشد. تحریم‌های سنگینی که روی هواوی اعمال شد اگر روی هر برند دیگری اعمال شده بود اکنون هیچ چیزی از آن نمانده بود. ولی هواوی ایستادگی کرد و تصمیم گرفت کمبود خدمات گوگل را با توسعه خدمات بومی خودش در چین جبران کند.

حاصل این تصمیم، سیستم عامل هارمونی او اس است که حالا پس از اندروید و آی او اس، به سومین سیستم عامل موبایلی محبوب جهان تبدیل شده است. اما قطعاً بسیاری از کاربران به‌اندازه کافی با این پلتفرم آشنایی ندارند و نمی‌توانند به‌همین راحتی به آن اعتماد کنند. به‌همین منظور، کمپانی هواوی مقایسه ای را بین سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS انجام داده و در آن به مهم‌ترین تفاوت‌های سیستم عامل خودش با دو پلتفرم موبایل محبوب جهان اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید:

سیستم‌ عامل HarmonyOS 3.0 هواوی منتشر شد + لیست دستگاه‌های دریافت کننده آپدیت و آموزش نصب

اما این تفاوت‌ها در چیست و هارمونی او اس چه برتری‌هایی دارد که کاربران بخواهند آن را جایگزین اندروید یا iOS کنند؟

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS

۱. سیستم عامل iOS

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS

آی او اس اپل، یک سیستم عامل منبع بسته برای گوشی‌های آیفون است. عمده‌ترین تمرکز این پلتفرم روی ارائه بالاترین سطح امنیتی کاربران است که مهم‌ترین اقدام آن جلوگیری از دانلود برنامه‌ها از جایی به جز اپ استور است. این سیستم عامل، رابط کاربری زیبایی دارد و برنامه‌ها و فرامین خیلی روان روی آن اجرا می‌شوند. یکی از بهترین بخش‌ها در مورد آی او اس، اکوسیستمی است که دارد. iOS صاحب یکی از بهترین اکوسیستم‌های نرم افزاری در جهان است.

معایب آی او اس

اما این سیستم عامل معایب بزرگی دارد که می‌تواند در انتخاب کاربران تأثیرگذار باشد. به‌طور مثال شما نمی‌توانید تنظیمات را به‌گونه‌ای که خودتان می‌خواهید تغییر دهید. همچنین در سازگاری آن با دیگر دستگاه‌ها هم نقص‌هایی دارد.

۲. سیستم عامل اندروید

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS

سیستم عامل اندروید بر پایه کرنل Linux Macro طراحی شده است. اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان است که روی طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی در سراسر جهان نصب شده است. اکوسیستم اندروید بسیار غنی است، سفارشی‌سازی را در سطح بالایی ارائه می‌کند و سازگاری خوبی هم دارد.

معایب اندروید

منبع باز بودن این سیستم عامل باعث بروز مشکلات امنیتی متعددی در آن شده است. همچنین کنترل کیفی مناسبی روی اپلیکیشن‌های آن انجام نمی‌شود.

۳. سیستم عامل هارمونی او اس

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS

سیستم عامل HarmonyOS هواوی با استفاده از یک درایور میکرو کرنل، دارای ویژگی‌های مدولار است که امکان جاسازی آسان را فراهم می‌کند. این باعث شده حتی دستگاه‌هایی با سخت‌افزار ضعیف هم بتوانند آن را اجرا کنند. بنابراین به جز گوشی‌ها، دیگر دستگاه‌ها مثل هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند هم آن را اجرا خواهند کرد. اتصال تمام دستگاه‌های مجهز به هارمونی او اس با یکدیگر هم فقط با یک لمس ساده انجام می‌شود.

معایب HarmonyOS

این سیستم عامل نسبت به دو پلتفرم اندروید و آی او اس خیلی جدید است. همین باعث شده توسعه‌دهندگان و کاربران کمتری داشته باشد.

سخن پایانی

این‌ها مقایسه ای بود که هواوی بین سیستم عامل هارمونی او اس خودش با اندروید و iOS انجام داده بود. برخی از کاربران با این موارد موافق هستند، ولی برخی دیگر خیر. نظر شما چیست؟ آیا HarmonyOS می‌تواند روزی به محبوبیت دو پلتفرم شرکت‌های اپل و گوگل برسد؟ یا آنکه پس از مدتی محو خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هارمونی os اصلا سیستم عامل نیست فقط اسمشو داره
    متن با طرفداری زیاد از هوآوی نوشته شده