مهم ترین ویژگی های آنتی ویروس خوب چیست

 

بهتر است بدانيد بيش از ۵۰ درصد از کامپيوترهاي جهان آلوده به ويروس هستند و ۲۰ درصد از کامپيوترهايي که آنتي ويروس نيز بر روي آنها نصب شده است در ميان اين ۵۰ درصد هستند.
علت اين همه آلودگي کامپيوترها چيست ؟ آيا ويروسها هوشمندتر هستند و يا کاربران هوشمند نيستند ؟ شايد هم آنتي ويروسها ضعيف هستند و کوچکترين نقصان در نرم افزارهاي امنيتي باعث بروز اين همه آلودگيها مي شود . راستش را بخواهيد در حال حاضر اکثر کاربران کامپيوتر به وجود يک آنتي ويروس خوب بر روي سيستم خود واقف هستند و شايد با توجه به چند سال گذشته خيلي کم کامپيوتري را خواهيد ديد که بدون آنتي ويروس کار کند

نياز روزانه کاربران به اينترنت و کامپيوتر و بالا رفتن سطح آگاهي کاربران از خطرات ناشي از ويروسها ، تروجانها ، اسپمها ، فيشينگها و … کاربران را بر آن داشته تا کامپيوتر خود را به آنتي ويروس تجهيز کنند تا از خطرات احتمالي سايبري در امان باشند.
پس مشکل ار کاربران کامپيوتر نيست ، اما آنچه که تا کنون مشخص شده است است که کاربران در انتخاب يک ابزار امنيتي مناسب آگاهي کافي ندارند و در نوع انتخاب خود ترديد دارند . در بسياري موارد از کاربران شنيده شده که مشکل اصلي آنها در استفاده از ابزراهاي امنيتي مانند آنتي ويروس کندتر شدن سيستم آنها مي باشد و از اين مسئله که پس از نصب آنتي ويروس سيستم آنها دچار مشکلات بيشتري شده است کندتر شده و حتي در بعضي مواقع کارکرد سيستم عامل آنها با اختلال روبرو شده است و اين نارضايتي باعث شد تا در انتخاب خود دچار ترديد شوند ، اما نکته اساسي اينجاست که ابزارهاي امنيتي مانند آنتي ويروس و يا فايروال بايد حتما پس از نصب سيستم عامل انجام شود، يعني درست زماني که هيچ نرم افزاري بر روي سيستم عامل شده نصب نشده و يا به اينترنت متصل نشده ايد ، زيرا معمولا پس از مدت کوتاهي کار با سيستم عامل و ورود به محيط اينترنت و گرفتن چند سي دي بازي و برنامه و غيره از دوستان و آشنايان مطمئن باشيد سيستم شما ويروسي خواهد شد و پس از ويروسي شدن به دنبال راه چاره رفتن و نصب و ضدويروس کمي سيستم را دچار اختلال خواهد کرد و بهتر است در اولين مرحله راه اندازي سيستم عامل کامپيوتر را به ضد ويروس مجهز کنيد و حتما آنرا به روزرساني کنيد تا از ورود ويروس قبل از هر عملي جلوگيري شود . اما انتخاب ابزراهاي امنيتي کاريست که هر يک از کاربران را بيشتر از هر کار ديگري دچار ترديد و سر درگمي کرده است ، از اينرو بهتر است تا در اينجا از نگاهي ديگر به دسته بندي آنتي ويروس ها بپردازيم.
بطور کلي هر آنتي ويروسي بايد طوري طراحي شده باشد تا نيازمنديهاي ما را برآورده کند و موارد زير در خريد آنها مد نظر قرار گرفته باشد، اين مشخصات به چند دسته تقسيم بندي خواهند شد که در اينجا به آنها اشاره خواهيم نمود :
سبک و سريع : همانطور که قبلا نيز گفته شد تحقيقات نشان داده است که اصلي ترين مشکل کاربران در استفاده از آنتي ويروسها پايين بردن کارايي سيستم و کند شدن سيستم است ، پس بايد آنتي ويروسي را انتخاب کنيم که علاوه بر سبک بودن از نظر ميزان مصرف رم و پردازنده سيستم بتواند خيلي سريع فايلهاي در حال اجرا را واکاوي کند و از سلامت بودن آنها اطمينان پيدا کند و امکان اجرا شدن آنها را در کوتاهترين زمان ممکن انجام دهد .
قدرتمند و هوشمند : علاوه بر سرعت بالا در واکاوي سريع فايلها، يک آنتي ويروس خوب بايد بتواند در تشخيص خود هوشمندانه عمل کند و با مشاهده فايلهاي مخرب ، جلوي آسيب پذيري سيستم عامل را بگيرد. اين يکي از اصلي ترين شرايط يک آنتي ويروس خوب است .
پشتيباني کاربران : شرکت سازنده آنتي ويروس بايد بتواند کاربران خود را به خوبي پشتيباني کند و از همه مهمتر رفع سريع مشکلات و ارائه راه حل براي شناسايي و از بين بردن ويروسهاي جديد يکي ديگر از شرايط مهم يک آنتي ويروس خوب است .
نمايندگي رسمي و بدون واسطه در ايران : آنتي ويروسي را انتخاب کنيد تا در ايران بتوان آنرا به راحتي خريداري کرد و پس از خريداري شرکتي در ايران و مراکز استانها وجود داشته باشد تا پاسخگوي سوالات کاربران و نيازهاي آنها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*