مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

7 تا از مهم‌ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می‌کند

گلکسی S23 سامسونگ امکانات جذاب و قدرت بالایی دارد که وقتی آن‌ها را با آیفون ۱۴ اپل – iPhone 14 مقایسه می‌کنیم، حکم به برتری آن می‌دهند.

تنها چند ساعت دیگر تا رونمایی از گوشی‌های جدید سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ باقی مانده است. محصولاتی که با آمدنشان، رقابت بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل را داغ‌تر از همیشه می‌کنند. قدرتمندترین عضو این خانواده نیز گلکسی S23 Ultra نام دارد که رقیب مستقیمی برای آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس است.

بیشتر بخوانید:

گلکسی S23 سامسونگ در یک نگاه؛ از مدل معمولی تا پلاس و اولترا

اما آیا این گوشی واقعاً می‌تواند پرچمدار اپل را مغلوب خودش کند؟ در ادامه به بررسی ۷ تا از مهم‌ترین ویژگی های گلکسی S23 خواهیم پرداخت که نشان می‌دهند اینگونه است.

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

گرچه هنوز Galaxy S23 معرفی نشده، اما به‌لطف افشاگران ما می‌دانیم که این محصول چه در چنته دارد و از چه ویژگی‌هایی برخوردار است. بنابراین بیش از این فرصت را از دست نمی‌دهیم و به‌سراغ این مقایسه می‌رویم.

پردازنده A15 Bionic در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سفارشی

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

همانطور که در مطالب مختلفی به آن اشاره کردیم، گوشی‌های سری اس ۲۳ سامسونگ با نسخه سفارشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام عرضه خواهند شد. این درحالیست که گوشی آیفون ۱۴ به چیپست A15 Bionic اپل مجهز است.

امتیاز فعلی گیک‌بنچ آیفون ۱۴ برای آزمون تک هسته‌ای ۱۷۴۰ امتیاز و برای آزمون چند هسته‌ای ۴۷۱۱ امتیار است. در حالی که آزمون اخیر گلکسی اس ۲۳ در گیک‌بنچ خبر از کسب ۱۵۶۶ و ۵۱۷۶ امتیاز در این دو آزمون می‌دهد. بنابراین گوشی سامسونگ در حالت تک هسته‌ای عملکرد نسبتاً کمتر، ولی در حالت چند هسته‌ای عملکرد قدرتمندتری دارد.

دوبین سه‌گانه سامسونگ در برابر دوربین دوگانه آیفون

گلکسی اس ۲۳ اولترا پیشرفت چشمگیری در بخش دوربین خواهد داشت. در حالی که مدل‌های معمولی و پلاس S23 با دوربینی نسبتاً شبیه به نسل قبلی خود عرضه می‌شوند. این یعنی می‌توانید روی آن‌ها یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو در اختیار داشته باشید. در حالی که آیفون ۱۴ به دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید مجهز است.

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

روی کاغذ دوربین گوشی سامسونگ از مگاپیکسل‌های بیشتری برخوردار است و یک سنسور اضافه‌تر از آیفون را ارائه می‌کند. اما باید به این نکته هم توجه کرد که مگاپیکسل‌های بالاتر لزوماً به‌معنای دوربین بهتر نیست. در واقع وقتی رزولوشن دوربینی بیشتر می‌شود، جزئیات بیشتری را در تصویر ثبت می‌کند که با زوم کردن متوجه آن خواهید شد.

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

اما از طرفی سنسور دوربین گلکسی S23 هم بزرگ‌تر است که می‌تواند نور بیشتری را برای عکاسی شبانه جذب کند. پوستر‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ توجه ویژه‌ای به حالت عکاسی شبانه پرچمداران جدیدش داشته است. چیزی که می‌تواند باعث برتری آن نسبت به iPhone 14 اپل شود.

زوم اپتیکال ۳ برابری دوربین گلکسی اس ۲۳

اپل از هیچگونه زوم اپتیکالی روی گوشی‌های خودش استفاده نکرده و فقط زوم ۵ برابری دیجیتالی را ارائه می‌کند. این درحالیست که زوم اپتیکال کمک می‌کند تا با زوم کردن روی تصویر، جزئیات آن از دست نرود. یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری روی گوشی سامسونگ باعث می‌شود تا این گوشی بتواند عملکرد به‌مراتب بهتری در زوم روی تصاویر داشته باشد. حتی در زوم دیجیتال هم این گوشی با یک زوم ۳۰ برابری (که ۶ برابر بیشتر از زوم آیفون است)، برتری دارد.

نمایشگر ۶۰ هرتزی در برابر ۱۲۰ هرتزی

سامسونگ گلکسی اس ۲۳

اپل هیچوقت روی نسخه معمولی گوشی‌های آیفون از نمایشگری با نرخ رفرش بالا استفاده نکرده است. گرچه پنل آیفون ۱۴ از نوع OLED است، ولی نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند. در حالی که سامسونگ از یک نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی روی گوشی اس ۲۳ استفاده کرده که سرعت ۲ برابری در نمایش انیمیشن‌ها و بازی‌ها دارد.

روشنایی ۱۲۰۰ نیت در برابر ۱۷۵۰ نیت

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

یکی دیگر از امکانات نمایشگر گلکسی S23 که باعث برتری آن نسبت به رقیب آمریکایی می‌شود، روشنایی بسیار بالاتر آن است. حداکثر روشنایی گلکسی اس ۲۲ فعلی سامسونگ ۱۵۰۰ نیت است و این شرکت قصد دارد در نسل جدید آن را به ۱۷۵۰ نیت برساند. در حالی که حداکثر روشنایی آیفون ۱۴ اپل ۱۲۰۰ نیت خواهد بود.

رم ۸ گیگابایتی، بیشتر از ۶ گیگابایت

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون ۱۴

اپل از یک رم ۶ گیگابایتی روی گوشی‌های جدید خودش استفاده کرده است، در حالی که پرچمدار جدید سامسونگ از ظرفیت رم بالاتر ۸ گیگابایتی بهره می‌برد. بله، تفاوت در رم نمی‌تواند تعیین کند که کدام گوشی در عملکرد مالتی‌تسکینگ قدرتمند‌تر است. و البته که آیفون نشان داده که در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی مصرف کمتری از منابع دارد. اما در هر صورت، ظرفیت رم، بخش دیگری از این مقایسه است که کفه ترازو به طرف یک گوشی اندرویدی سنگینی می‌کند.

باتری ۳،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در برابر ۳،۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت

عمر باتری، بخشی است که سامسونگ برای مدت طولانی از اپل عقب بوده است. بررسی‌های Tomsguide نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ یک ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به گلکسی اس ۲۲ دارد. اما سامسونگ با اضافه کردن یک باتری بزرگ‌تر در زیر قاب گوشی اس ۲۳ می‌خواهد آیفون را در یک آزمون جدید شکست دهد.

سخن پایانی

در اینجا فقط به ۷ مورد از برتری‌های گلکسی S23 سامسونگ در امکانات نسبت به آیفون ۱۴ اپل اشاره کردیم. این گوشی‌ها بخش‌های دیگری هم دارند که به‌طبع می‌توان آن‌ها را هم بررسی کرد. از طرفی، پرچمدار جدید سامسونگ که امشب معرفی می‌شود، باید خودش را در آزمون‌ها نشان دهد و برتری فقط به مشخصات روی کاغذ ختم نمی‌شود. به‌زودی همه چیز مشخص می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    من اپل هم استفاده کردم ولی همیشه سامسونگ رو پرچمدار گوشی ها میدانم .
    اگه پول داشتم اولین نفری بودم که گوشی s23 رو میخریدم .