سامسونگ گلکسی S23 ضد آب

گوشی های گلکسی S23 سامسونگ ضد آب هستند؟

با توجه به قیمت بالای سری گلکسی اس 23 – Galaxy S23، کاربران انتظار گوشی‌های پردوامی را از آن‌ها دارند؛ اما آیا پرچمداران جدید سامسونگ، ضد آب هستند؟

رقابت بر سر تصاحب عنوان بهترین گوشی اندرویدی سال 2023 از امروز با معرفی سری گلکسی اس 23 آغاز شد. فارغ از مشخصات سخت افزاری و امکانات نرم افزاری، میزان دوام و مقاومت به ناملایمات محیطی هم فاکتور مهمی در این انتخاب، محسوب می‌شود. خوشبختانه، سامسونگ ید طولایی در این زمینه دارد و گوشی های سری گلکسی S23 هم «به‌اصطلاح» ضد آب هستند.

البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، هیچ دیوایس ضد آبی وجود ندارد و گوشی ‌های هوشمند امروزی، فقط تا حد معینی در برابر آب از خود مقاومت نشان می‌دهند.

پرچمداران جدید سامسونگ، گواهینامه IP68 دارند. به بیان عامیانه، یعنی می‌توانند بدون آسیب تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب، غوطه‌ور باشند. البته اگر این آب شور یا پرفشار باشد، تضمینی در سالم ماندن آن‌ها نیست.

گلکسی S23 ضد آب

اما بیایید با مفهوم IP68 بهتر آشنا شویم. این مقیاس رتبه‌بندی، تعیین می‌کند که قطعات داخلی یک دستگاه، تا چه حد در برابر عوامل خارجی، از قبیل مایعات و ذرات ریز، مقاوم هستند.

عدد اول (که می‌تواند بین 0 تا 6 باشد) میزان مقاومت در برابر ذرات ریز را نشان می‌دهد و عدد دوم (که می‌تواند بین 0 تا 9 باشد) بیانگر مقاومت در برابر مایعات است.

در گواهینامه گلکسی اس 23، عدد 6 نشان‌دهنده بالاترین سطح حفاظت در برابر ذرات ریزی مانند گرد و غبار است. عدد 8 هم می‌گوید که غوطه‌ور شدن گوشی در آب، مشکل‌ساز نخواهد شد؛ البته مادامی که شرایط ذکر شده در بالا، رعایت شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*