پیام رسان های ایرانی

پیام رسان های ایرانی به قابلیت‌هایی مجهز می‌شوند که خارجی ها هم ندارند!

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت پیام رسان های ایرانی به زودی به قابلیت‌هایی مجهز خواهند شد که در پیام رسان های خارجی نیز وجود ندارد.

دکتر محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد هم‌اکنون زیرساخت‌های فنی به اندازه نیاز فراهم شده است، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب هم برای پلتفرم‌های داخلی اعم از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و هم برای کسب‌وکارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کردند به زمان بیشتری نیاز داریم.

قابلیت‌های جدید پیام رسان های ایرانی 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه گفته‌های خود با اعلام این‌که پیام رسان های بومی به‌زودی به قابلیت‌هایی مجهز خواهند شد که در پیام رسان های خارجی نیز وجود ندارد، گفت معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارها، استفاده از تخفیف‌های پستی در صورت خرید از فروشگاه‌های مستقر در این پلتفرم‌ها، همچنین کاهش سوءاستفاده‌های مالی موجود بر بستر خرید و فروش در این حوزه و ایجاد اطمینان برای مردم به‌عنوان برخی از این موارد محسوب می‌شوند.

خوانساری با اعلام این‌که ارتقای وضعیت ابزارها، ویژگی‌ها و خدمات پلتفرم‌های داخلی در توسعه و گسترش کاربری آنها بسیار حائز اهمیت است، گفت باید نشست‌های هم‌افزایی در راستای حل مشکلات کسب و کارهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها به‌شکل منظم برگزار شود.