نسخه جدید لپ تاپ اچ پی Spectre x360 معرفی شد، باریک‌ترین لپ تاپ ۱۵ اینچی‌ جهان

لپ تاپ Spectre x360 اچ پی یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های سال ۲۰۱۵ بود. حال کمپانی قصد دارد تا اضافه نمودن چند گزینه‌ی جدید، باز این لپ تاپ را در بین محصولات پرفروش سال جدید قرار دهد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

برای شروع، کمپانی قصد دارد مدلی با صفحه‌ی بزرگتر عرضه کند. در مدل ۲۰۱۵ صفحه‌ی نمایشگر تنها ۱۳.۳ اینچ بود اما در مدل جدید از یک صفحه‌ی ۱۵.۶ اینچی ۴K با رزولوشن ۳,۸۲۰ در ۲,۱۶۰ پیکسل استفاده شده است. برای روشن نمودن این ۸ میلیون پیکسل، کمپانی سخت افزار را نیز با گرافیک اینتل، و تا ۱۶ گیگابایت رم بهینه کرده است. همچنین در حالیکه این لپ تاپ از تکنولوژی صدای Bang & Olufsen استفاده می‌کند، مدل جدید دارای ۴ بلندگو خواهد بود.

همچنین اچ پی ادعا کرده که نازک‌ترین و باریک‌ترین لپ تاپ ۱۵ اینچی‌ موجود در بازار را عرضه خواهد کرد. این لپ تاپ ۱۵.۹ میلی‌متر ضخامت داشته و ۱۸۰۰ گرم وزن دارد. باتری می‌تواند با وجود یک صفحه‌ی ۴K باز تا ۹.۵ ساعت انرژی مورد نیاز لپ تاپ را تامین کند. البته اگر از صفحه‌ی ۱۰۸۰p استفاده نمایید این میزان به ۱۳ ساعت افزایش خواهد یافت.

در کنار آن گفته شده که مدل ۱۳ اینچی این لپ تاپ حال می‌تواند به جدیدترین پردازنده‌ های اینتل مجهز شده و کمپانی در حال حاضر یک صفحه‌ی نمایشگر OLED نیز عرضه می‌کند. در صورتی که از این صفحه استفاده نمایید، به یک وسعت رنگ ۱۰۳ درصدی در برابر مدل قبلی ۷۲ درصدی خواهد رسید. همچنین میزان کنتراست نیز افزایش خواهد یافت. البته به خاطر اینکه پنل OLED نازکتر است، از میزان وزن لپ تاپ در حدود ۵۰ گرم کاسته خواهد شد.

در آخر، کمپانی از یک مدل بزرگتر تبلت Pavilion x2 رونمایی کرد. این تبلت هایبرد دارای صفحه‌ی ۱۲.۱ اینچی بوده و با یک صفحه کلید عرضه می‌گردد که به صورت آهن ربایی به تبلت متصل می‌شود. این صفحه کلید جدید دارای صخامت ۱.۵ میلی‌متری است. در حالت عادلی تبلت بدون صفحه کلید ۱.۶ پوند وزن داشته و با صفحه کلید به ۳.۲۳ پوند می‌رسد. از نظر سخت افزاری تبلت دارای یک نمایشگر ۱۰۸۰p بوده و گزینه های پردازنده‌ نیز از پردازنده‌ی اتم شروع شده و به پردازنده‌ی Intel Core M در بالاترین مدل خود می‌رسد.

مدل ۱۵.۶ اینچی Spectre x360 قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه مصادف با یک‌شنبه ۲۵ بهمن عرضه شود. قیمت این لپ تاپ از ۱,۱۴۹ دلار شروع خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که این مدل ۱۰۸۰p بوده و مدل ۴K نیست. مدل ۱۳.۳ اینچی با صفحه‌ی OLED نیز بنابر گفته های اچ پی در بهار سال آینده عرضه می‌گردد. البته در مورد قیمت صحبتی نشده است. در نهایت تبلت ۱۲ اینچی Pavilion x2 در هفتم فوریه مصادف با ۱۸ بهمن عرضه می‌گردد و قیمت آن نیز از ۵۰۰ دلار شروع خواهد شد.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*