چت gpt

چت GPT یک رکورد تاریخی در دنیای تکنولوژی را به‌نام خود ثبت کرد

هوش مصنوعی چت GPT موفق به خلق رکوردی تاریخی در دنیای فناوری شده که از زمان آغاز عصر اینترنت تاکنون، در نوع خود بی‌سابقه است.

این روزها بر کسی پوشیده نیست که ChatGPT، هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبان شرکت OpenAI اینترنت را به‌تسخیر خود در آورده است. این چت‌بات پر سر و صدا از تولید محتوای متنی انسان‌گونه تا کمک به حل تمرین‌ها و پرسش به سوالات مختلف، به زندگی روزمره بسیاری نفوذ کرده است.

بااین‌حال، دامنه صعود چت GPT حتی از آن‌چیزی که تصور می‌کنید نیز شگفت‌انگیزتر است. براساس بررسی جدید بانک سرمایه‌گذاری سوئیس (UBS)، این چت‌بات به سریع‌ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شده است. این بانک هم‌چنین اشاره کرد که براساس داده‌های به‌دست آمده از SimilarWeb، در ژانویه، یعنی تنها دو ماه پس از راه‌اندازی عمومی، حدود 100 میلیون کاربر فعال به‌صورت ماهانه از این ابزار استفاده می‌کنند.

چت gpt

رکوردشکنی‌ چت GPT هم‌چنان ادامه دارد

هم‌چنین تا پایان ماه گذشته، روزانه حدود 13 میلیون کاربر جدید به بازدید از این ربات پرداخته‌اند که در نوع خود، آماری خیره‌کننده است. براساس گزارش UBS، این اعداد از ماه دسامبر، یعنی زمانی‌که برنامه مذکور حدود 57 میلیون کاربر فعال ماهانه و حدود 6 میلیون بازدید روزانه داشت، حدودا دو برابر شده است. طبق گزارش رویترز، در مقام مقایسه، اپلیکیشن تیک تاک 9 ماه و اینستاگرام نیز حدود دو سال و نیم به‌طول انجامید تا به آمار 100 میلیون کاربر دست پیدا کنند. استقبال از چت GPT به‌حدی گسترده است که وب‌سایت این چت‌بات در ساعاتی از شبانه‌روز به‌دلیل هجوم کاربران از دسترس خارج می‌شود.

در این خصوص، تحلیل‌گر UBS به‌نقل از Markets Insider گفت:

هرگز به‌یاد ندارم در طول بیست سال گذشته، برنامه‌ای با این سرعت خیره‌کننده در اینترنت همه‌گیر شده باشد.

چت بات

شرکت OpenAI، به‌عنوان سازنده چت GPT، علاوه بر جذب میلیون‌ها کاربر، از سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری مایکروسافت نیز خبر داده است. علاوه بر آن، این استارتاپ طی روزهای گذشته فشار رقابتی بی‌سابقه‌ای را به غول‌های فناوری از جمله گوگل تحمیل کرده است.

اگرچه این ابزار با نقدهای مختلفی نظیر خطاهای محاسباتی، احتمال سرقت ادبی و نگرانی‌های اخلاقی روبرو شده است، اما نمی‌توان از کاربردهای چشم‌گیر آن به‌سادگی گذر کرد. هم‌چنین نسخه پلاس چت GPT که اخیرا با پرداخت ماهیانه 20 دلار در دسترس قرار گرفته نیز قابلیت‌های چندان متمایزی را ارائه نمی‌کند. بااین‌حال، آینده‌ای روشن پیش‌روی محصول نوپا و انقلابی OpenAI است و می‌تواند طی ماه‌های آتی از میلیون‌ها کاربر خود کسب درآمد کند.