دایون V9

کامیون کشنده دایون V9 به زودی در ایران عرضه می‌شود

کامیون کشنده دایون V9 به‌زودی توسط کرمان دیزل در ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کامیون جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

خبرها حاکی از آن است که شرکت کرمان دیزل قصد دارد در سال 1402 کشنده چینی دایون V9 را مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند. همچنین به‌تازگی این کامیون برای انجام تست‌های فنی در خیابان‌ها مشاهده شده است. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات کامیون کشنده دایون V9 آشنا کنیم.

معرفی کامیون کشنده دایون V9

طراحی

دایون V9

دایون V9 از لحاظ طراحی یک کپی بد از نسل سوم ولوو FH و پیش از فیس لیفت آن محسوب می‌شود که در نمای کناری اتاق می‌توان این موضوع را به‌خوبی مشاهده کرد. در بخش کابین نیز این خودرو از ارتفاع 2040 میلی‌متر بهره می‌برد و می‌تواند حجم کاربردی 800 لیتری را ارائه دهد که برای راننده و سرنشین فضای مناسبی خواهد بود.

مشخصات فنی دایون V9

دایون V9

کامیون کشنده دایون V9 از یک موتور 12.54 لیتری ۶ سیلندر توربو دیزل WP13 شرکت ویچای پاور بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 550 اسب بخار و گشتاور 2550 نیوتن‌متر را به تولید برساند. دایون این کشنده را در مدل ارزان‌تر نیز به بازار عرضه می‌کند که قدرتی برابر با 510 اسب بخار و گشتاور 2450 نیوتن‌متر را به همراه دارد.

دایون V9

طبق اعلام شرکت دایون، این کشنده از روغن گیربکس، اکسل و موتور از نوع Long Oil Change بهره می‌برد و به همین دلیل نسبت به سایر کشنده‌ها به سرویس‌های دوره‌ای کمتری نیاز دارد. مشتریان چینی می‌توانند این خودرو را در نسخه مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک AMT شرکت Fast سفارش دهند که از قابلیت ترمز هوشمند گیربکس با چیدمان 16 سرعته نیز برخوردار است. طراحان برای این کشنده دو باک 700 و 400 لیتری گازوئیل را نیز در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی و ایمنی

دایون V9

از امکانات کامیون کشنده دایون V9 می‌توان به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تاشوی برقی اتاق از شاسی، بالن‌های بادی اتاق، بخاری درجا، ریموت تنظیم ارتفاع، تهویه برقی، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی، قفل دیفرانسیل محور عقب، جلوآمپر دیجیتال، سنسور نور، ریتاردر و اینتاردر، کروز کنترل، ترمز اتوماتیک، رادار خطی، صندلی بادی راننده، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، استارت دکمه‌ای، 2 تخت تاشو و سانروف برقی اشاره کرد.

کامیون کشنده کرمان دیزل

این کامیون در مدل سفارشی به یخچال، کولر درجا، صندلی بادی شاگرد و گرمکن صندلی راننده نیز مجهز شده است. البته مشخص نیست کرمان دیزل این کامیون را با چه مشخصاتی به بازار ایران عرضه خواهد کرد و برای دیدن لیست مشخصات کامل دایون V9 باید منتظر معرفی رسمی آن بمانیم.

قیمت و زمان عرضه

کامیون کشنده کرمان دیزل

خبرها حاکی از آن است که کرمان دیزل قصد دارد این خودرو را در سال 1402 مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند. همچنین قیمت آن در بازار ایران نیز احتمالا بیش از 4 میلیارد تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام یک ماهه کشنده نیوفیس تحویل گرفتم ماشین خوبیه ولی برای ایرادات برقی و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف و برای بیشتر کارهاش سردرگم میشید …متخصص برق خاص دایون نداریم حتی تو نمایندگی کرمان دیزل