تارا V3

مشخصات فنی و آپشن های تارا V3 مشخص شد

مشخصات فنی و آپشن های تارا V3 مشخص شد. تارا تیپ وی 3 در واقع همان نسخه جدید تارا دنده ای بوده که اکنون از امکانات بیشتری نسبت به قبل بهره می‌برد.

گروه صنعتی ایران خودرو اخیرا فرایند تولید تارا جدید را در دو تیپ V3 و V4 آغاز کرده که تیپ V3 به‌عنوان نسخه فول آپشن نسخه دنده ای و تیپ V4 به‌عنوان نسخه فول آپشن نسخه اتوماتیک این سدان ملی ایران خودرو محسوب می‌شوند. در همین راستا به‌تازگی چندین دستگاه از تارا V3 به تولید رسیدند که در ادامه قصد داریم شما را با مشخصات فنی و آپشن‌های این نسخه آشنا کنیم.

مشخصات فنی تارا V3

تارا V3

تارا V3 از یک موتور TU5 پلاس با فناوری CVVT بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز به جای گیربکس 5 سرعته دستی نسخه قبلی، اکنون توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

تارا V3

تارا تیپ V3 علاوه بر امکانات نسخه قبلی نظیر بر تهویه الکتریکی دستی، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، 2 ایربگ ایمنی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، محدودکننده سرعت، کروزکنترل، آینه‌های جانبی برقی، تریم داخلی پارچه‌ای و فرمان کمکی برقی، اکنون به امکانات بیشتری مجهز شده است.

از امکانات جدید تارا تیپ وی 3 می‌توان به چراغ خوش‌آمدگویی زیر درها، آنتن کوسه‌ای، شیشه‌های دودی عقب، دوربین دنده عقب، آینه‌های تاشو برقی، زیر آرنجی سرنشینان جلو، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای و سانروف برقی اشاره کرد.

تارا V3

تارا V3 علاوه بر تغییر گیربکس و اضافه شدن آپشن‌های بیشتر، در بخش طراحی نیز نسبت به تیپ قبلی یا V1 تغییراتی را تجربه کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آنتن کوسه‌ای و سانروف اشاره کرد. در داخل نیز طراحان مکان دکمه‌های شیشه بالابر را تغییر دادند و رودری‌های جدیدی را نصب کردند. همچنین طراحان، تزئینات پارچه‌ای و مشکی پیانویی را نیز برای کابین این خودرو در نظر گرفتند.