انتخاب بهترین گوشی اندرویدی

چگونه بهترین گوشی اندرویدی مناسب با بودجه خود را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال انتخاب بهترین گوشی اندرویدی مناسب بودجه خود هستید، در اینجا به شما در انتخابتان از بین تمام گوشی‌های سال ۲۰۲۳ کمک می‌کنیم.

در دنیای گوشی‌های اندرویدی، بدون شک پرچم‌دارانی نظیر گلکسی اس 23 اولترا یا وان‌پلاس 11، بیش‌ترین توجه را به‌‌سوی خود جلب می‌کنند. اما اگرچه این رده از محصولات بسیار پر زرق و برق و خبرساز هستند، این گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هستند که در عمل مورد استقبال طیف وسیعی قرار می‌گیرند. دستگاه‌های اندرویدی مقرون به‌صرفه نیز هم‌پای نمونه‌های رده‌بالا طی دهه گذشته به‌طور پیوسته در حال ارتقا بوده‌اند و تکامل آنها به‌طور محسوسی شکاف میان قیمت و مشخصات را کاهش داده است.

به‌لطف رقابتی که سازندگان چینی به‌وجود آورده‌اند، در هیچ برهه‌ای مانند امروز، پیشرفت‌های سخت‌افزاری و حق انتخابی گسترده میان گزینه‌های متنوع وجود نداشته است. اکنون دستگاه‌های متعددی متناسب با بودجه‌های مختلف قیمتی وجود دارند که گاهی می‌توانند خریدار را گمراه و گیج کنند. در این خصوص، تهیه فهرستی از نیازهای بالقوه می‌تواند در انتخاب بهترین گوشی اندرویدی مناسب با بودجه موثر باشد. در ادامه به مرور ترفندهای کلیدی برای انتخاب بهترین گوشی مناسب با بودجه در سال 2023 می‌پردازیم.

انتخاب بهترین گوشی‌های اقتصادی اندروید در سال 2023

انتخاب بهترین گوشی اندرویدی

هنگام جستجوی گوشی اندرویدی مورد نظر خود، بودجه اولین فاکتور حائز اهمیت است. دستگاه‌های میان‌رده با قیمت مناسب‌تر معمولا در محدوده زیر 700 دلار (30 میلیون تومان) قرار دارند که به سه رده تقسیم می‌شوند. در محدوده قیمت بین 600 تا 700 دلار (20 الی 30 میلیون تومان)، گوشی‌هایی با مشخصات بین میان‌رده و پرچم‌دار قرار دارند. این دسته که معمولا به‌عنوان قاتلان پرچم‌دارها شناخته می‌شوند، با سخت‌افزار پیشرفته، کیفیت ساخت مناسب و البته کاستی‌هایی جزئی در مقایسه با گران‌ترین مدل‌ها همراه هستند.

با خرید یک گوشی در این بازه قیمتی، می‌توانید انتظار یک تراشه هرچند قدیمی، اما رده بالا را داشته باشید که با نمایشگری عالی و دوربین مناسب تکمیل می‌شود. برای نمونه، گلکسی S21 FE از سری Fan Edition سامسونگ، سری ریلمی جی تی و پیکسل 6A برخی از بهترین اندرویدی‌های بازار در این سطح قیمتی محسوب می‌شوند.

اما یک کلاس پایین‌تر، گوشی‌های میان‌رده قرار دارند که عمدتا از جنبه سخت‌افزاری ضعیف‌تر هستند و از چیپستی استفاده می‌کنند که معمولا در حد رده‌های بالاتر پیشرفته و سریع نیستند. بااین‌حال، نسل فعلی این دسته از گوشی‌ها اغلب با مشخصاتی قابل قبول ارائه شده‌اند که به‌خوبی از پس فعالیت‌های روزانه برمی‌آیند. احتمالا تنها در بازی‌های سنگین و پردازش‌های خاص است که ضعف GPU آنها در مقایسه با پرچم‌داران مشهود می‌شود.

هم‌چنین در این محدوده قیمتی، معمولا ویژگی‌هایی نظیر بلندگوهای استریو یا شارژ بی‌سیم، قربانی کاهش قیمت می‌شوند. یک میان‌رده معمولی در بازه 400 تا 600 دلار (15 تا 25 میلیون) قیمت می‌خورد.

باارزش‌ترین گوشی‌های اندرویدی در برابر بهای پرداختی

انتخاب بهترین گوشی اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت معمولا از 200 دلار آغاز می‌شوند و قیمت جهانی آنها به 400 دلار می‌رسد. در این رده، طیفی گسترده از دستگاه‌های مختلف برای انتخاب وجود دارند. از جمله شاخص‌ترین گزینه‌ها می‌توان به سری Nord وان‌پلاس و گلکسی A سامسونگ اشاره کرد. این گوشی‌ها اگرچه دارای چیپست‌های بسیار سریع نیستند، اما برای استفاده روزمره و برخی از بازی‌های سبک عملکرد مناسبی دارند.

بسیاری از آنها هم‌چنین دارای اتصال 5G، فضای ذخیره‌سازی بالا، عمر باتری طولانی، شارژ سریع و آخرین ویژگی‌های رابط کاربری هستند. بااین‌حال، اغلب گوشی‌های این رده در بخش‌های دوربین، نمایشگر و پردازنده در سطح پایین‌تری از نمونه‌های گران‌تر قرار دارند.

در انتهای فهرست نیز گوشی‌های سطح ابتدایی و پایه اندروید قرار دارند. این دستگاه‌ها معمولا برای کاهش قیمت تا مرز 100 دلار، در اغلب جنبه‌ها در کلاس پایین‌تری قرار دارند. در این بازه قیمتی، دوربین‌ها معمولا عملکرد ضعیفی دارند، نمایشگرها وضوح پایین‌تری را ارائه می‌دهند، کیفیت ساخت متوسط بوده و تراشه‌ها نیز معمولا قدیمی هستند. بااین‌وجود، بسیاری از این گوشی‌ها از باتری‌هایی بزرگ با عمر طولانی بهره می‌برند.

فارغ از آنکه قصد انتخاب میان کدام سطح قیمتی از گوشی های اندروید را دارید، پیش از انتخاب گزینه مورد نظر، نمونه‌های سازندگان مختلف را از سایت‌هایی نظیر GSMArena مقایسه کرده و فهرستی از مزایا و معایب هر یک را تهیه کنید.

انتخاب بهترین گوشی اندرویدی مناسب شما

اندروید 13

پس از آنکه بودجه خرید خود را تعیین کردید، به هدف اصلی خود از انتخاب گوشی مناسب توجه کنید. به‌ویژه گوشی‌های اقتصادی که برای انجام همه‌ کارها ساخته نشده‌اند و معمولا یک ویژگی را فدای کاهش قیمت کرده‌اند. اگر دوربین برای شما اولویت دارد، به‌دنبال گوشی‌هایی با دیافراگم بزرگ، سنسورهای بزرگ‌تر، تثبیت‌کننده تصویر و ویژگی‌های نرم‌افزاری این بخش باشید. اگرچه به‌طور کلی، کیفیت دوربین در سطوح پایین‌تر قیمتی تنزل پیدا می‌کند، اما بااین‌حال می‌توانید گزینه‌های معقولی را در هر دسته پیدا کنید.

در این میان، برخی از تلفن‌های هوشمند اقتصادی به‌طور خاص برای ارائه عملکرد بهتر در بازی ساخته شده‌اند. این دسته معمولا از نمایشگر‌هایی با نرخ نوسازی بالاتر، تجربه کاربری بهبود یافته، چیپست‌های قوی‌تر، مدیریت حرارت بهتر و دوام بالاتر باتری بهره‌مند هستند. برای نمونه، سری ROG ایسوس متعلق به این دسته از گوشی‌های اندرویدی است.

به‌عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از خرید گوشی‌هایی با پردازنده‌ها و نسخه‌های نرم‌افزاری قدیمی اندرویدی خودداری کنید. توجه داشته باشید که گوشی‌های اقتصادی معمولا در حد نمونه‌های پرچم‌دار به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت نمی‌کنند. بنابراین بدون شک با خرید دستگاهی جدیدتر برای مدت زمان بیش‌تری می‌توانید از آپدیت‌های نرم‌افزاری بهره ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*