لئو MX8

شاسی بلند لوکس لئو MX8 محصول مشترک نیسان و دانگ فنگ در ایران رونمایی شد

شاسی بلند لوکس لئو MX8 به‌عنوان محصول مشترک نیسان و دانگ فنگ توسط ایستا موتور ارس در ایران معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

لئو MX8 به‌عنوان محصول مشترک دانگ فنگ و نیسان برای بازار چین محسوب می‌شود و در حقیقت باید آن را نسخه چینی نیسان ترا دانست. این شاسی بلند ژاپنی به‌تازگی توسط شرکت ایستا موتور ارس در تبریز پرده‌برداری شد و قرار است با نام ایرانیزه لئو MX8 در سال آینده روانه بازار ایران شود.

معرفی شاسی بلند لوکس لئو MX8

طراحی

لئو MX8

طول لئو MX8 به 4882 میلی‌متر، عرض آن به 1850 میلی‌متر، ارتفاع آن به 1835 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2850 میلی‌متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را در ردیف شاسی بلندهای فول سایز قرار می‌دهد. این شاسی بلند در نمای جلو به پیکاپ پالاتزو نیسان نیز شباهت زیادی دارد.

لئو MX8

در نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلوپنجره بزرگ با رنگ زمینه مشکی هستیم که در بالای آن یک خط کرومی چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. در بخش پایین سپر نیز قطعه‌ای نقره‌ای‌رنگ به‌چشم می‌خورد که باعث ایجاد ظاهری اسپرت و قوی شده است.

لئو MX8

در نمای کناری نیز رینگ‌های 18 اینچی جلب توجه می کنند. طراحان برای نمای عقب از یک اسپویلر کشیده به‌همراه قطعه‌ای نقره‌ای‌رنگ در بخش دیفیوزر استفاده کردند. به‌طور کلی لئو MX8 از ظاهر مدرن و جذابی بهره می‌برد و می‌تواند نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

لئو MX8

لئو MX8 در بخش داخلی از طراحی ساده و با رنگ زمینه مشکی بهره می‌برد. هنگام ورود به کابین آن یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی و کلاستر نیمه‌دیجیتال پشت فرمان جلب توجه می‌کنند.

مشخصات فنی

شرکت ایستا موتور ارس به جای موتور نیسان برای شاسی بلند جدید خود موتور قدرتمندتر 2 لیتری توربو TGDi میتسوبیشی را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با 220 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 8 سرعته AT ساخت آلمان به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

شاسی بلند ایستا موتور ارس

در حالت معمولی قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، اما با تنظیمات 4X4 یا چهار چرخ محرک می‌توان قدرت را به شکل سنگین و سبک تنظیم کرد. ضمن این‌که امکان انتخاب حالت‌های رانندگی معمولی، اسپرت، برف، شن، گل‌ولای، اقتصادی و حالت یکپارچه اتوماتیک نیز برای این خودرو وجود دارد. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق دوجناقی دوبل و در عقب از سیستم مولتی‌لینک یا چند اتصاله بهره می‌برد. برای این خودرو ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

شاسی بلند ایستا موتور ارس

از امکانات رفاهی و ایمنی لئو MX8 می‌توان به سیستم پایش میزان فشار باد لاستیک، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، 7 کیسه هوای ایمنی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی 4 حالته برقی شاگرد، صندلی 6 حالته برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، چراغ‌های تمام LED عقب، چراغ‌های روشنایی روز LED، کروز کنترل، اتوهلد، سیستم استارت استاپ، ترمز پارک برقی و فرمان کمکی برقی اشاره کرد.

زمان عرضه و قیمت لئو MX8

شرکت ایستا موتور ارس فرایند مونتاژ مدل‌های اولیه این شاسی بلند لوکس را آغاز کرده و انتظار می‌رود در نیمه اول سال 1401 شاهد عرضه این خودرو به بازار ایران باشیم. همچنین قیمت لئو MX8 نیز در بازار ایران بین 2 میلیارد تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود.