بازی پلی استیشن ویتا اندروید

آموزش اجرای بازی های پلی استیشن ویتا در اندروید

شبیه‌ساز Vita3K رویای تجربه کردن بازی های پلی استیشن ویتا (PlayStation Vita) بر روی اندروید را به واقعیت تبدیل می‌کند. اما آیا دستگاه اندرویدی شما قادر به پشتیبانی از این شبیه‌ساز خواهد بود؟

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پیشرفت تکنولوژی و برنامه‌نویسی برای گیمرهای قدیمی، امکان تجربه بازی‌های نسل‌های گذشته کنسول‌ها بر روی دستگاه‌های مدرن است.

امروزه شبیه‌ساز (امولاتور) های مختلفی بر روی اندروید وجود دارند که طرفداران بازی‌های قدیمی و کلاسیک می‌توانند به کمک آن‌ها برخی از خاطرات گیمینگ کودکی خود را زنده کنند. خبر خوب برای طرافداران پلی استیشن ویتا این است که این کنسول دستی سونی نیز به‌تازگی به لیست کنسول‌هایی که بازی‌هایشان بر روی اندروید قابل اجرا هستند، افزوده شده است!

نام ابزاری که برای تجربه بازی های پلی استیشن ویتا در اندروید به کار می‌رود، Vita3K است. این ابزار البته تا پیش از این تنها در اختیار کاربران رایانه‌های شخصی قرار داشته است. با این وجود اکنون اندرویدی‌ها نیز قادر خواهند بود با استفاده از این امولاتور، بازی‌های PSVita مورد علاقه خود را دانلود کرده و بر روی گوشی اندرویدی خود بازی کنند.

چگونه بازی های پلی استیشن ویتا را بر روی اندروید اجرا کنیم؟

بازی پلی استیشن ویتا اندروید

آغاز پروژه Vita3K به سال 2018 میلادی برمی‌گردد. در آن زمان توسعه‌دهندگان امولاتور پلی استیشن ویتا سعی کردند پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از بازی‌ها را به این امولاتور اضافه کنند.‌

این اتفاق باعث پیشرفت چشمگیر این شبیه‌ساز در سال‌های اخیر شده؛ به‌طوری که اکنون صدها بازی این پلتفرم بر روی اندروید قابل اجرا هستند.

در عین حال پورت کردن Vita3K بر روی اندروید برای توسعه‌دهندگان چندان ساده نبوده و حتی امروز هم نمی‌توان انتظار داشت تمامی بازی‌های این پلتفرم با بهترین کیفیت بر روی اندروید اجرا شود. همچنین رابط گرافیکی این امولاتور نیز چندان تر و تمیز نیست و ممکن است در حین کار با آن با مشکلاتی روبرو شوید.

این شبیه‌ساز همچنین قادر به اجرای اکثر بازی‌های سنگین و پرجزئیات پلی استیشن ویتا بر روی اندروید نخواهد بود. با این وجود نکته مثبت در خصوص آن، استفاده‌اش از درایورهای سفارشی برای دستگاه‌های آدرنو است.

این شبیه‌ساز حتی قادر است از Vulkan هم پشتیبانی کند. بنابراین تلاش توسعه‌دهندگان این شبیه‌ساز برای اجرای برترین بازی‌های پلی استیشن بر روی پلتفرم اندروید ستودنی است.

چگونه شبیه‌ساز Vita3K را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنیم؟

بازی پلی استیشن ویتا اندروید

Vita3K در حال حاضر برای دستگاه‌های مجهز به اندروید 7 (نوقا) به بالاتر در دسترس است.

این امولاتور همچنین تنها مختص گوشی‌های اندرویدی مجهز به تراشه 64 بیتی و قادر به پشتیبانی از وولکان 1.0 یا بالاتر نیازمند است. در صورتی که گوشی اندرویدی شما این ویژگی‌ها را دارد، می‌توانید این شبیه‌ساز را از گیت هاب دانلود کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*