حذف دکمه ها آیفون ۱۵

اپل با حذف تمام دکمه ها از روی آیفون ۱۵، محکوم به شکست است!

خبرها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد تمام دکمه ها از جمله پاور و تنظیم صدا را از روی آیفون ۱۵ حذف کند. ولی ما معتقدیم که با این کار، اپل محکوم به شکست است!

گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل به‌دنبال حذف دکمه‌های فیزیکی از روی آیفون ۱۵ پرو است و می‌خواهد آن‌ها را با دکمه‌های بدون تحرک تپتیک جایگزین کند. رندرهایی نیز توسط وب‌سایت معتبر 9to5mac منتشر شده که این موضوع را تأیید می‌کنند. بنابراین دکمه‌های فیزیکی ولوم و پاور، حداقل از نسخه‌های پرو آیفون بعدی اپل خداحافظی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

آیفون 15 پرو احتمالا با این طراحی روانه بازار شود + عکس

اما به اعتقاد ما با حذف تمام دکمه ها از روی آیفون ۱۵، اپل سند شکست بزرگ خودش را امضا خواهد کرد. دکمه‌های لمسی آن حس و حال کلیک شدن دکمه‌های فیزیکی را ندارند. اگر شما یک دکمه فیزیکی و لمسی را فشار دهید، متوجه این موضوع خواهید شد.

حذف دکمه ها آیفون ۱۵

اگر یک آیفون SE سال ۲۰۱۶ را در کنار مدل ۲۰۲۲ این گوشی بگذارید، متوجه موضوع خواهید شد. مدل قدیمی‌تر از یک دکمه هوم فیزیکی و مدل جدید از یک دکمه لمسی استفاده می‌کند. با فشار دادن دکمه هوم فیزیکی آیفون قدیمی‌تر، متوجه حس و حال متفاوت آن نسبت به دکمه لسمی آیفون اس ای ۲۰۲۲ خواهید شد. البته همه دکمه‌ها هم ارزش ماندن ندارند. به‌طور مثال حذف دکمه هوم به گوشی‌سازها اجازه داد تا از نمایشگر بزرگ‌تری در جلوی قاب دستگاه استفاده کنند.

هیچ نیازی به حذف دکمه ها از آیفون ۱۵ نیست!

اما به‌اعتقاد ما دیگر دکمه‌ها مثل ولوم یا سوئیچ بی‌صدا کردن، ارزش ماندن را دارند. به‌طور مثال گاهی اوقات شما احتیاج دارید بدون آنکه گوشی را از جیبتان خارج کنید، بفهمید که آیا آن بی‌صدا است یا خیر. مشکل دیگری که در مورد دکمه‌های دیجیتالی وجود دارد، کار کردن آن‌ها با دستکش است. البته که در حال حاضر برخی از دکمه‌های خازنی از دستکش هم پشتیبانی می‌کنند و اپل می‌تواند از آن‌ها روی گوشی خود استفاده کند. اما انکارناپذیر است که استفاده از دکمه‌های فیزیکی هنگام پوشیدن دستکش خیلی آسان‌تر از دکمه‌های هپتیک است.

شاید اپل بخواهد دکمه‌های هپتیک را به‌قدری خوب طراحی کند که حس و حال دکمه‌های فیزیکی را شبیه‌سازی کنند. یکی از نمونه‌های بارز آن ترک پد Force Touch است که روی مک بوک‌های اپل، فشار دادن یک دکمه را شبیه سازی می‌کند و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۵ درصد شبیه به یک ترک پد با دکمه واقعی عمل می‌کند. اما واقعاً‌ تا وقتی دکمه‌های فیزیکی به‌خوبی کار می‌کنند، چه نیازی به این دردسرها است؟ واقعاً‌ چرا باید آن‌ها را با تکنولوژی عوض کرد که ممکن است همه نتوانند به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*