تولید پژو 206

پژو 206 به خط تولید ایران خودرو بازخواهد گشت

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت پژو 206 با استانداردهای جدید به خط تولید ایران خودرو بازخواهد گشت.

کیانوش پورمجیب، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو در خصوص توقف تولید محصولات خانواده پژو 206 عنوان کرد توقف تولید پژو 206 به‌معنای توقف کامل و حذف آن از سبد محصولات ایران خودرو نخواهد بود؛ در واقع ما برای تطابق با استانداردهای جدید که سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان در نظر گرفته است، برای مدتی تولید این خودرو را متوقف کردیم.

تولید پژو 206 در آینده نزدیک ادامه پیدا خواهد کرد

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طبق استاندارد‌های جدید سازمان ملی استاندارد، امکان تولید خودرو 206 از ابتدای فروردین 1402 وجود ندارد و به همین دلیل این خودروساز توقف مقطعی تولید این خودرو را در دستور کار خود قرار داده است. از این رو هر زمانی که این خودرو با استانداردهای جدید تطابق پیدا کرد، آن را تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

پژو 206

پورمجیب در خصوص استفاده از برخی قطعات 206 از جمله داشبورد آن در پژو 207 و عرضه آن در قالب پژو 207 تیپ 5 به بازار نیز عنوان کرد این اقدام ایران خودرو به این معنا نیست با حذف آپشنی قصد داشته باشیم محصول جدیدی را تولید کنیم؛ در واقع این کار برای عرضه مدل‌هایی طبق نیاز مشتریان انجام شده است.

وی افزود همچنین حذف آپشن به‌دلیل کسری قطعه یا کاهش هزینه نبوده و هم‌اکنون تیراژ بسیار بالاست و به قطعات زیادی نیز دسترسی داریم؛ اما مدل‌های مختلفی از خودرو را با ترمز کاسه‌ای و هم ترمز دیسکی به مشتریان عرضه می‌کنیم تا مشتریان طبق سلیقه خود و بر اساس قیمت مورد نظر آنها را خریداری کنند. مشتریان برای آپشن‌های بیشتر می‌توانند سایر مدل‌های آن خودرو را خریداری کنند و در این بخش مشکلی از لحاظ آپشن وجود ندارد.