انیمیشن کوتاه اپل به‌نام پسر، موش کور، روباه و اسب - برنده جایزه بفتا ۲۰۲۳

انیمیشن کوتاه اپل با تهیه‌کنندگی جانی آیو، برنده جایزه بفتا ۲۰۲۳ شد

انیمیشن کوتاه اپل به‌نام «پسر، موش کور، روباه و اسب» با تهیه‌کنندگی جانی آیو افسانه‌ای، برنده جایزه بهترین انیمیشن از بفتا ۲۰۲۳ شد.

انیمیشن کریسمسی اپل تی‌وی پلاس و بی‌بی‌سی به‌نام «پسر، موش کور، روباه و اسب» موفق به کسب جایزه «بهترین انیمیشن» از رویداد بفتا ۲۰۲۳ شد. بفتا، چیزی شبیه به مراسم اسکار برای بریتانیا است و برای فیلم‌سازان اهمیت بسیار زیادی دارد.

The Boy, the Mole, the Fox and the Horse، داستان یک کتاب غصه نوشته چارلی مکسی است که به‌زیبایی آن را به یک انیمیشن کوتاه تبدیل کرده و ستارگانی همچون تام هالندر، ادریس البا، گابریل براین و جود کوارد نیکول تازه‌وارد، در آن به صداگذاری پرداخته‌اند.

طراح آیفون‌های اپل، این‌بار در نقش تهیه‌کننده یک انیمیشن

این انیمیشن جذاب که با نقاشی دستی ساخته شده، از تصورات ذهنی چارلی مکسی خلق شده و توسط یک تیم حرفه‌ای انیمیشن‌سازی، ساخته شده است. از اعضای تیم سازنده آن باید به هانا مینگلا، ایزوبل والر-بریج و تهیه‌کننده اجرایی آن جانی آیو اشاره کرد. جانی آیو یا به طور کامل «جاناتان آیو»، برای سال‌ها به‌عنوان مدیر ارشد بخش طراحی محصولات اپل فعالیت می‌کرد و حالا تهیه‌کنندگی یکی از انیمیشن‌های تحت لیسانس این کمپانی را بر عهده گرفته است که در نوع خودش جالب به‌نظر می‌رسد.

این انیمیشن کوتاه، تنها نامزد از سوی اپل در مراسم بفتا ۲۰۲۳ بود. پیش از این نیز مستند «۹/۱۱: داخل اتاق جنگ رئیس جمهور» که آن هم با همکاری بی‌بی‌سی و اپل تی‌وی پلاس ساخته شده، موفق به کسب جایزه بفتا شده بود. فیلم CODA که یکی دیگر از آثار اپل است هم برای «بازیگر نقش مکمل» و هم «فیلمنامه اقتباسی»، جایزه بفتا را دریافت کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*