سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

بررسی تبلت مقاوم و جان سخت سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

در این مطلب قصد داریم مشخصات، امکانات، طراحی و بخش‌های مختلف تبلت مقاوم و جان سخت سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو – Samsung Galaxy Tab Active 4 Pro را بررسی کنیم.

در شهریورماه امسال، شرکت کره‌ای سامسونگ یک تبلت مقاوم جدید را روانه بازار کرد. این تبلت جدید، گلکسی تب اکتیو 4 پرو نام دارد و قرار بود در ماه ژوئن در کنار یک مدل جان‌سخت دیگر به نام گلکسی ایکس کاور 6 پرو معرفی شود، اما در ابتدای ماه سپتامبر 2022، شاهد رونمایی از Galaxy Tab Active4 Pro بودیم.

گلکسی تب اکتیو 4 پرو دارای گواهینامه نظامی MIL-STD-810H است؛ این استاندارد به این معناست که تبلت جدید سامسونگ می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع، رطوبت زیاد، شرایط سخت آب‌وهوایی، دماهای مختلف، لرزش‌ها و برخوردهای شدید دوام بیاورد. علاوه بر این، قاب محافظ این تبلت باعث می‌شود به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری در برابر نفوذ آب و همچنین در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری روی بتن سخت مقاوم باشد. برای نمایشگر این تبلت نیز از پوشش محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده است که باعث شده در برابر خط و خش به‌خوبی محافظت شود.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

تبلت جان سخت سامسونگ Galaxy Tab Active 4 Pro از تراشه کوالکام اسنپدراگون 778 جی به همراه حداکثر 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و از نظر توان سخت افزاری، به‌خصوص برای انجام کارهای روزمره، مشکلی نخواهد داشت. باتری 7600 میلی‌آمپرساعتی قابل جداسازی با امکان اتصال مستقیم به برق و کار با تبلت بدون باتری، نمایشگر 10.1 اینچی TFT LCD با وضوح 1920 در 1200 پیکسل، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب، قلم S Pen داخلی، دو درگاه سیم کارت نانو، یک درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی، میکروفون دوگانه، پشتیبانی از دالبی اتموس، بلوتوث 5.2، قابلیت اتصال 5G، درگاه یو اس بی تایپ سی 3.2 و رابط کاربری وان یو آی 4 (با امکان ارتقا) از دیگر ویژگی‌های شاخص تبلت مقاوم سامسونگ محسوب می‌شوند.

وزن گلکسی تب اکتیو 4 پرو برابر با 674 گرم بوده و بدنه آن از متریال مستحکمی ساخته شده است. این تبلت با قیمت پایه 760 دلار و فقط در رنگ مشکی وارد بازار اروپا شده است و در بازار کشورهای آسیایی، آمریکایی و خاورمیانه نیز عرضه می‌شود. حالا نیز شاهد ورود تبلت جان سخت سامسونگ به بازار ایران هستیم و به همین بهانه قصد داریم این دستگاه را بررسی کنیم. در ادامه با بررسی مشخصات، طراحی، ویژگی‌ها و امکانات Galaxy Tab Active 4 Pro همراه گجت نیوز باشید.

فهرست عناوین بررسی سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

زمان عرضهسپتامبر 2022
ابعاد242.9 در 170.2 در 10.2 میلی‌متر
وزن674 گرم
سیم کارتدو سیم کارت نانو
مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغباراستاندارد IP68 برای مقاومت تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه
استاندارد مقاومتMIL-STD-810H
صفحه نمایش10.1 اینچی TFT LCD با وضوح 1920 در 1200 پیکسل، نسبت تصویر 16:10، تراکم پیکسلی 224 پیکسل در هر اینچ، پوشش محافظ گوریلا گلس 5
نسبت نمایشگر به بدنه71.5 درصد
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری وان یو آی 4
تراشهکوالکام اسنپدراگون 778 جی 5G (شش نانومتری)
پردازنده8 هسته‌ای شامل یک هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78، سه هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55
پردازشگر گرافیکیآدرنو 642 ال
رم و حافظه ذخیره سازی داخلی4/64 گیگ یا 6/128 گیگ با امکان ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی میکرو اس دی
دوربین پشتی13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار، فلاش LED، اچ دی آر، پانوراما، فیلمبرداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه
جک 3.5 میلی‌متری هدفوندارد
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct
بلوتوث5.2 با A2DP و LE
مکان‌یابیGPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS
ان اف سیدارد
یو اس بیتایپ سی 3.2
حسگرهاتشخیص اثر انگشت (در جلوی گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
باتری7600 میلی‌آمپرساعتی قابل تعویض با پشتیبانی از شارژ 25 واتی
رنگمشکی

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

سامسونگ تبلت جدید خود را برای افرادی ساخته و عرضه کرده که می‌خواهند در سخت‌ترین شرایط و در هر آب‌وهوا و هر جایی از تبلت خود استفاده کنند. این تبلت درون یک قاب پلاستیکی بسیار محکم قرار گرفته که می‌توانید پشت آن را جدا کنید. حتی با باز کردن قاب اصلی در پشت، باتری را می‌بینید که به‌راحتی قابل جدا شدن است. نکته جالب در خصوص این تبلت این است که می‌توانید بدون باتری و با اتصال مستقیم به برق نیز با آن کار کنید.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو دارای گواهی IP68 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار است و از استاندارد نظامی MIL-STD-810H نیز بهره می‌برد. به این ترتیب در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری روی بتن سخت مقاوم است و با بیرون آوردن تبلت از قاب محافظ آن، مقاومت در برابر سقوط به 1 متر کاهش پیدا می‌کند. درگاه یو اس بی C یکی از بخش‌هایی است که بیشتر از همه در معرض تماس با آب قرار می‌گیرد و در صورتی که خیس شد، حتما قبل از استفاده آن را خشک کنید. روی صفحه نمایش 10.1 اینچی تبلت، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 قرار گرفته و لبه‌های اطرف نمایشگر نیز کمی بیرون زده تا بیشتر از آن محافظت شود. در زیر نمایشگر، دکمه‌های فیزیکی برای کنترل و ناوبری قرار گرفته‌اند. Galaxy Tab Active 4 Pro در مقایسه با نسل قبلی خود کمی سنگین‌تر شده و با وزن 674 گرم، از تبلت‌های معمولی و هم‌اندازه خود، به‌طور قابل توجهی سنگین‌تر است.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، تبلت مقاوم سامسونگ دارای یک قاب محافظ با جنس پلاستیک مستحکم است که محافظت بیشتری را برای این تبلت فراهم می‌کند. گلکسی تب اکتیو 4 پرو از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند که درون قاب محافظ قرار گرفته و آن هم در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. در مجموع، وزن تمام این پکیج به 833 گرم می‌رسد که برای یک تبلت بسیار زیاد است. ضخامت تبلت هم تقریبا 10.2 میلی‌متر اندازه‌گیری شده است. به هر حال فراموش نکنید که سامسونگ این تبلت را برای کار کردن در شرایط سخت عرضه کرده و انتظار نداشته باشید که با یک تبلت ظریف روبه‌رو باشید.

این تبلت دارای دکمه‌های فیزیکی برای مهم‌ترین عملکردها است. در زیر صفحه نمایش، سه دکمه برای ناوبری اندروید وجود دارد که به‌عنوان دکمه هوم، دکمه بازگشت و نمای کلی برنامه‌های اخیر به‌کار می‌روند. یک دکمه هم در لبه بالایی تبلت وجود دارد که برای تشخیص بهتر به رنگ نارنجی طراحی شده است. محل قرارگیری قلم S Pen نیز درون قاب دستگاه است. شما با این قلم می‌توانید یادداشت یا نقاشی‌هایی را روی صفحه ایجاد کنید یا قلم را روی متن در یک وبسایت نگه دارید تا ترجمه آن را به‌نمایش دربیاورد. از دکمه‌ی روی قلم نیز می‌توان برای فعال کردن دستورهای دیگر مثل شاتر دوربین استفاده کرد. دقت این قلم در مقایسه با قلم گوشی گلکسی اس 22 اولترا یا اس 23 اولترا حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما می‌تواند مفید واقع شود.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه هوم در جلوی دستگاه ادغام شده است که با کمترین تاخیر و دقت بسیار خوب، می‌تواند فرایند قفل‌گشایی تبلت شما را انجام دهد. قابلیت قفل‌گشایی با تشخیص چهره نیز وجود دارد.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

تبلت سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو دارای نمایشگر 10.1 اینچی TFT LCD است. عملکرد این نمایشگر از نظر مقاومت مناسب ارزیابی می‌شود و با توجه به این که با یک تبلت مقاوم برای کار در شرایط سخت روبه‌رو هستیم، می‌توانید با این نمایشگر حتی وقتی خیس شده یا دستانتان خیس است هم به آسانی کار کنید. از آنجایی که می‌توانید حساسیت صفحه لمسی را تنظیم کنید، کار کردن با دستکش نیز مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

نمایشگر 10.1 اینچی Galaxy Tab Active 4 Pro دارای رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و پنل 60 هرتزی است و نسبت به اندازه خود، وضوح و کیفیت بدی را ارائه نمی‌کند،‌ اما ممکن است برخی کاربران را ناامید کند. طبق اندازه‌گیری‌های انجام شده، میانگین حداکثر روشنایی این نمایشگر 574 شمع بر متر مربع بوده که اغلب برای استفاده در فضای باز و زیر نور آفتاب، مناسب ارزیابی می‌شود، اما وقتی نور آفتاب شدید باشد، ممکن است برای مشاهده محتوای به نمایش درآمده در نمایشگر با مشکل مواجه شوید. سطح رنگ مشکی و کنتراست، چشمگیر نیست، اما رنگ‌ها نیز به خوبی و با دقت به نمایش درمی‌آیند. در مجموع، مشکل زیادی در کیفیت، وضوح و روشنایی نمایشگر گلکسی تب اکتیو 4 پرو دیده نمی‌شود؛ اما توقع بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگر ممکن در بین تبلت‌ها را نداشته باشید.

سخت افزار

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو در دو نوع پیکربندی از نظر حافظه و رم عرضه می‌شود. یک نسخه دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است و نسخه دیگر از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد. علاوه بر این، نسخه Enterprise نیز وجود دارد که دارای قابلیت اتصال 5G است و به‌طور رسمی با قیمت حدود هزار دلار آمریکا در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. ان اف سی، بلوتوث 5.2 و جی پی اس نیز در این تبلت وجود دارند.

درگاه یو اس بی تایپ C برای شارژ دستگاه و همچنین انتقال داده‌ها تا سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود و شما می‌توانید از آن برای اتصال تبلت به مانیتور خارجی نیز کمک بگیرید. این تبلت از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند و به وسیله آن می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی دستگاه خود را تا یک ترابایت افزایش دهید.

گلکسی تب اکتیو 4 پرو در یک نسخه با اتصال 5G نیز عرضه می‌شود و البته نسخه وای فای آن نیز توسط سامسونگ عرضه شده است. تراشه شش نانومتری کوالکام اسنپدراگون 778G، یک چیپست میان رده رو به بالا است که سامسونگ برای آن، ارتقای عملکرد قابل توجهی را در تبلت مقاوم جدید خود در نظر گرفته است. عملکرد این چیپست کاملا خوب است و قدرت کافی برای عملکرد سیستم و انجام وظایف پیچیده‌تر با سرعت قابل قبول وجود دارد.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

امتیازاتی که تبلت گلکسی تب اکتیو 4 پرو با تراشه اسنپدراگون 778 جی در بنچمارک‌ها کسب کرده، نشان‌دهنده عملکرد مناسب این تبلت است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. این تبلت از پردازشگر گرافیکی آدرنو 642L بهره می‌برد که عملکرد آن به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از سایر تبلت‌های مقاوم موجود در بازار است؛ اما در مقایسه با بهترین تبلت‌های بازار، بهترین عملکرد ممکن را نخواهد داشت. با این حال اگر قصد اجرای برنامه‌های گرافیکی پیچیده و سطح بالا را ندارید، با مشکلی مواجه نمی‌شوید و می‌توانید بسیاری از بازی‌های روز را به‌راحتی و بدون اشکال در این تبلت اجرا کنید.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو دارای 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. استفاده از حافظه UFS باعث شده انتقال داده در این تبلت نسبت به نسخه‌های قبلی، بسیار سریع‌تر باشد، اما باز هم جزو بهترین‌های بازار نیست. این دستگاه، یک تبلت گیمینگ نیست و در‌ آن خبری از صفحه نمایش 90 یا 120 هرتزی هم نخواهد بود و نرخ تازه‌سازی تصویر به 60 هرتز محدود شده است. طبق آزمایش‌های انجام شده، شما می‌توانید بازی‌هایی مثل Diablo Immortal و PUBG Mobile را با نرخ 30 تا 40 فریم بر ثانیه اجرا کنید. در کل اگر به دنبال دستگاهی برای بازی کردن می‌گردید، Galaxy Tab Active 4 Pro بهترین انتخاب ممکن برای شما نخواهد بود.

این تبلت از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که در کناره‌ها قرار گرفته و علاوه بر صدای خوب در زمان انجام تماس‌های ویدیویی، در هنگام بازی کردن، تماشای فیلم یا پخش موسیقی نیز عملکرد بسیار مناسبی را ارائه می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز وجود دارد و مشکلی بابت اتصال هدفون مورد علاقه خود نخواهید داشت.

نرم افزار

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

تبلت سامسونگ Galaxy Tab Active 4 Pro به‌طور پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 عرضه شد،‌ اما می‌توانید آن را به اندروید 13 و رابط کاربری وان یو آی 5 ارتقا دهید. سامسونگ وعده پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و سه آپدیت اصلی سیستم عامل را برای این دستگاه داده و انتظار می‌رود تا اندروید 15 را نیز دریافت کند.

برنامه‌های شخص ثالثی مثل اسپاتیفای و نتفلیکس از قبل روی دستگاه نصب شده‌اند و بسیاری از برنامه‌های خود سامسونگ نیز به‌صورت از پیش نصب شده روی تبلت مشاهده می‌شود. برخی از این برنامه‌ها می‌توانند برای کاربران مفید باشند، اما خیلی از آنها هم احتمالا به درد شما نمی‌خورند و اگر یک رابط کاربری خلوت و تروتمیز می‌خواهید، می‌توانید بعضی از آنها را حذف کنید.

در مجموع نیازی به تعریف ما نیست که رابط کاربری وان یو آی سامسونگ چقدر دوست‌داشتنی است و امکانات فراوان و عملکرد روان و تر و تمیز آن باعث شده همیشه بهترین نسخه در مقایسه با رقبا باشد.

دوربین

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

معمولا تبلت‌ها برای عکاسی حرفه‌ای و کیفیت دوربین خود شناخته نمی‌شوند و به همین دلیل در بیشتر تبلت‌های موجود در بازار، از دوربین‌های معمولی‌تری استفاده می‌شود. گلکسی تب اکتیو 4 پرو نیز از یک دوربین معمولی برخوردار است و نباید توقع زیادی از آن داشته باشید. در پشت این دستگاه، یک لنز 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED قرار گرفته است. این سنسور، متعلق به خود سامسونگ است و تصاویر قابل استفاده‌ای می‌توانید با آن ثبت کنید. اما با بررسی دقیق‌تر، مشاهده می‌کنید که جزئیات تصویر خیلی زیاد نیست و گاهی اوقات ممکن است عکس‌های بی‌کیفیتی گرفته شوند.

نمونه عکس دوربین اصلی

در محیط‌های روشن، کیفیت عکس‌ها قابل قبول است، اما در محیط‌های تاریک شاهد افت شدید کیفیت هستیم و جزئیات کمی در مناطق تاریک مشاهده می‌شود. حالت شب یا Night Mode هم وجود دارد، اما عملکرد خیره‌کنندی ارائه نمی‌کند. شما با این دوربین می‌توانید در وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه اقدام به فیلمبرداری کنید. کیفیت تصویر در فیلم‌های ضبط شده نیز به‌طور کلی قابل قبول است. فوکوس خودکار به‌طور قابل اعتمادی کار می‌کند، اما در برخی اوقات به یک ثانیه زمان نیاز دارد تا به‌خوبی فوکوس کند.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب (سمت چپ عادی و سمت راست با نایت مود)

در جلوی تبلت، یک سنسور 8 مگاپیکسلی سامسونگ به‌عنوان دوربین سلفی قرار گرفته است. این دوربین سلفی نیز در نور خوب و روشنایی روز، عکس‌های سلفی خوبی می‌گیرد؛ اما نباید زیاد زوم کنید، چرا که در این صورت نقاط ضعف این دوربین مشخص می‌شود و کیفیت تصویر کاهش می‌یابد. مانند دوربین اصلی، در دوربین سلفی هم وقتی خبری از نور روز نباشد و هوا تاریک شود، کیفیت و جزئیات عکس‌ها ناامیدکننده خواهد بود.

نمونه عکس سلفی عادی و پرتره در نور روز

نمونه عکس سلفی عادی و پرتره در شب

نمونه عکس دوربین سلفی در شب (سمت راست با نایت مود و سمت چپ بدون نایت مود)

نمونه عکس دوربین سلفی در شب (سمت چپ پرتره و سمت راست عادی)

دوربین سلفی نیز می‌تواند با وضوح 1080p در سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین حالت پرتره هم برای دوربین اصلی و دوربین سلفی وجود دارد که افکت بوکه خوبی ایجاد می‌کند، اما جداسازی سوژه از پس زمینه در برخی اوقات راضی‌کننده نیست. در مجموع عملکرد دوربین‌های گلکسی تب اکتیو 4 پرو چندان چنگی به دل نمی‌زند و شاید بهتر باشد سامسونگ در مدل‌های بعدی این سری تبلت‌های مقاوم خود، حداقل کمی به فکر ارتقای دوربین باشد.

باتری

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

گلکسی تب اکتیو 4 پرو دارای باتری 7600 میلی‌آمپرساعتی است. آداپتور شارژر ارائه شده برای این دستگاه، 25 واتی است که شارژ کردن باتری بزرگ 7600 میلی‌آمپرساعتی با این شارژر، زمان زیادی طول می‌کشد؛ برای شارژ کامل این تبلت باید بیش از دو ساعت منتظر بمانید که ناامیدکننده است.

یک نکته جالب در مورد این تبلت مقاوم سامسونگ، امکان استفاده از آن با اتصال مستقیم به برق است. در واقع شما می‌توانید بدون باتری و فقط با اتصال به برق از تبلت خود استفاده کنید. حالت «No Battery» برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در عملکردهای ثابت یا جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در محیط‌های بسیار گرم، خیلی مفید است.

عمر باتری این تبلت در تست وای فای ما به حدود 14 ساعت و 15 دقیقه می‌رسد. این رکوردی نیست که توجه‌ها را به خود جلب کند و نسبت به بسیاری از دستگاه‌های دیگر، عمر باتری زیادی نیست؛ اما هنوز هم برای استفاده روزمره کاملا مناسب است و احتمالا در استفاده‌های متوسط، می‌توانید یک روز کاری را با تبلت خود پشت سر بگذارید. استفاده از تبلت بدون باتری و با اتصال به برق هم باعث می‌شود خیلی این مشکل به چشم نیاید.

جمع بندی

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو

سامسونگ گلکسی تب اکتیو 4 پرو یک تبلت مقاوم و جان سخت برای کار کردن در شرایط سخت است. این دستگاه به وسیله یک قاب مستحکم و ضخیم محافظت می‌شود و قلم اس پن هم به همان اندازه تحت محافظت قرار دارد. یک ویژگی مثبت در این تبلت، امکان خارج کردن باتری و همچنین امکان استفاده از تبلت با اتصال مستقیم به برق است که در بسیاری مواقع، مفید واقع می‌شود. با این حال، عمر باتری تبلت و به‌خصوص سرعت شارژ آن، چشمگیر نیست.

گلکسی تب اکتیو 4 پرو یک تبلت مناسب برای سرگرمی و بازی کردن نیست و به همین دلیل خیلی نباید از آن توقع داشته باشید؛ اما در استفاده‌های روزمره هیچ مشکلی با این تبلت نخواهید داشت. از نظر دوربین هم Galaxy Tab Active 4 Pro حرف‌های خیلی زیادی برای گفتن ندارد، اما می‌توانید عکس‌های قابل استفاده‌ای را با دوربین جلو و پشتی آن بگیرید.

این تبلت برای همه محیط‌ها و کار کردن در تمام شرایط طراحی و ساخته شده و این را هم در نظر داشته باشید که سنگین و ضخیم است. در مجموع اگر به دنبال یک تبلت مقاوم و قابل اعتماد با باتری قابل تعویض هستید، در حال حاضر به سختی می‌توانید جایگزین بهتری پیدا کنید؛ اما اگر معیار شما، دوربین، باتری، نمایشگر و سخت افزار قدرتمند است، می‌توانید به گزینه‌های دیگری هم فکر کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • مقاومت عالی
  • قلم S Pen با محافظت خوب
  • باتری قابل تعویض
  • امکان کار بدون باتری
  • عملکرد سخت افزاری مناسب در کارهای روزمره
  • قابلیت‌های نرم افزاری مناسب

معایب

  • نمایشگر 60 هرتزی
  • نه‌چندان مناسب برای گیمینگ
  • سرعت شارژ ناامیدکننده
  • وزن و ضخامت زیاد
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*