خودروسازان اروپایی

ایران خودرو با خودروسازان اروپایی همکاری نمی‌کند

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو گفت این شرکت خودروسازی با خودروسازان اروپایی همکاری نمی‌کند.

عادل پیرمحمدی، قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو با اعلام این‌که هیچ خودروساز بزرگی در دنیا توسط سایر خودروسازان به توسعه دست پیدا نکرده، گفت دانش طراحی و خودکفایی برای صنعت خودروسازی بسیار مطلوب است. وی با اشاره به این‌که کشورهای غربی چیزی به‌عنوان تکنولوژی را برای ما به همراه نداشتند، گفت خطوط تولید در همه جای دنیا وجود دارد، اما مالکیت معنوی طراحی و تولید خودرو باعث تمایز خودروسازان می‌شود.

عدم همکاری ایران خودرو با خودروسازان اروپایی

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد هدف ایران خودرو از ارتباط با شرکای خارجی فقط انتقال تکنولوژی و انتقال طراحی به ایران است و مونتاژ خودروی آنها در دستور کار قرار ندارد. همچنین مونتاژ محصولات سایر خودروسازان در گذشته مسیر درستی برای صنعت خودرو نبود.

خودروسازان اروپایی

پیرمحمدی در ادامه با اعلام این‌که برای دستیابی به کیفیت باید خودمان طراح باشیم، گفت طی سال‌های گذشته خودروهایی با مالکیت معنوی ایران خودرو طراحی و به‌شکل انبوه تولید شدند. همچنین ایران خودرو در درون مجموعه خود توانسته دو محصول ریرا و TF21 را طراحی کند که از رسیدن به بلوغ و دانش طراحی حکایت دارد.

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو با اعلام این‌که در حوزه‌هایی که کمبود دانش فنی طراحی داشته باشیم از شرکای خارجی استفاده خواهیم کرد، گفت البته در حال حاضر شرکای خارجی این خودروساز شرکت‌هایی چون هایما هستند و در حالا حاضر برای استفاده از شرکای غربی برنامه‌ای نداریم. ضمن این‌که بدعهدی شرکای خارجی را نیز فراموش نمی‌کنیم.