کتاب‌ های نوشته شده با ChatGPT

افزایش عجیب کتاب های نوشته شده با ChatGPT در آمازون، نویسندگان را به وحشت انداخته است

رشد عجیب کتاب های نوشته شده با هوش مصنوعی ChatGPT در فروشگاه آمازون، نویسندگان و فعالان این حوزه را با چالش‌های بزرگی روبرو کرده است.

براساس یک گزارش جدید، از اواسط ماه فوریه بیش از 200 عنوان کتاب نوشته شده با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در فروشگاه کیندل ظاهر شده‌اند. به‌نقل از رویترز، برخی از این عناوین با کمک افراد نویسنده و برخی دیگر به‌جز ارسال محتوا و هزینه انتشار بدون دخالت انسان به رشته تحریر درآمده‌اند.

در این خصوص، آمازون در تلاش است با برچسب‌گذاری عناوین تولید شده توسط هوش مصنوعی و ایجاد بخش جدیدی به‌نام «کتاب‌ های نوشته شده با ChatGPT» این دسته را به‌طور شفاف تفکیک کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد کتاب‌های بیشتری وجود دارند که حداقل بخشی از آنها توسط AI نوشته شده و فاقد برچسب شفاف و مشخص هستند.

کتاب‌ های نوشته شده با ChatGPT

فروش کتاب ها و محتوای نوشته شده با ChatGPT

با رشد عجیب تعداد کتاب‌ های نوشته شده توسط ChatGPT، بسیاری از فعالان این حوزه نگرانی خود را از بابت احتمال افزایش کتاب‌های بی‌کیفیت و آسیب به فعالیت نویسندگان ابراز کرده‌اند. یکی از نویسندگان در گفتگو با رویترز اعلام کرد که تنها در عرض چند ساعت توانسته یک ایده و مفهوم کلی را از طریق چت جی پی تی به اثری قابل انتشار تبدیل کند و از یک ابزار AI دیگر نیز برای خلق تصاویر آن کتاب استفاده کرده است.

مری راسنبرگر، مدیر اجرایی انجمن نویسندگان با ابراز نگرانی در خصوص نحوه خلق این دسته از کتاب‌ها می‌گوید که رشد عناوین نوشته شده با ChatGPT می‌تواند منجر به هجوم کتاب‌های بی‌کیفیت به بازار شده و بسیاری از نویسندگان را بیکار کند.

هم‌چنین اخیرا مجله علمی-تخیلی Clarkesworld نیز مجبور شد به دلیل حجم بالای محتوای تولید شده دریافتی توسط هوش مصنوعی، پذیرش ارسال‌های جدید از نویسندگان را متوقف کند. تا اواسط ماه فوریه، این مجله حدود 350 حساب کاربری را به‌دلیل ارسال محتوای تولیدی توسط ChatGPT مسدود کرده که تقریبا سه برابر تعداد تخلفات در ماه ژانویه است.

کتاب‌ های نوشته شده با ChatGPT

رشد عجیب آمار ارسال هرزنامه مبتنی بر AI به مجله Clarkesworld طی 20 روز گذشته

نیل کلارک، ویراستار Clarkeworld اگرچه نحوه شناسایی متون تولید شده توسط هوش مصنوعی را اعلام نکرده، اما اشاره کرد که الگوهای واضحی برای تمایز وجود دارند و بررسی احتمال سرقت ادبی می‌تواند به تشخیص برخی از آنها کمک کند.

بااین‌حال، غربال کردن صدها یا حتی هزاران نوشته ارسالی با هوش مصنوعی، حتی با کمک ابزارهای بررسی خودکار سرقت ادبی نیز فرآیندی زمان‌بر است. در نتیجه نویسندگان واقعی ممکن است برای انتشار کارهای خود با تاثیر منفی و تاخیر مواجه شوند. اگرچه برخی از نویسندگان با شفافیت و در چارچوب قوانین با کمک هوش مصنوعی به تولید محتوای ارزشمند می‌پردازند، اما بسیاری ممکن است از این قاعده پیروی نکنند و مشکلات بزرگی را برای این حوزه به‌وجود آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خلاقیت به باد رفت …