قابلیت خبرنامه واتساپ

بخش «خبرنامه» به واتساپ اضافه می‌شود؛ رقیب کانال‌های تلگرامی

قابلیت جدید «خبرنامه» که در نسخه بتای پیام‌رسان واتساپ ظاهر شده برای دریافت آخرین اخبار از افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها قابل استفاده خواهد بود.

نسخه بتای پیام‌رسان واتساپ در پلتفرم اندروید، شامل یک ویژگی مخفی جدید به‌نام «خبرنامه» است که برای آزمایش نهایی آماده می‌شود. گفتنی است که این آزمایش‌ها معمولا پیش از iOS بر روی نسخه اندروید Whatsapp انجام می‌گیرد.

خبرنامه‌ها یکی از چندین ابزار انتشار اطلاعات هستند که راهی مفید برای دریافت آسان به‌روزرسانی‌های خبری مفید از افراد و گروه‌هایی مانند مقامات محلی، تیم‌های ورزشی و سازمان‌ها به‌شمار می‌روند. به‌لطف اضافه شدن قابلیت خبرنامه به واتساپ، کاربران می‌توانند اعلام رویدادها و اخبار مربوط به افراد یا گروه‌های مورد نظر را انتخاب کرده و مستقیما از طریق این پلتفرم، پخش‌کننده‌های دلخواه خود را دنبال کنند.

قابلیت خبرنامه واتساپ

قابلیت خبرنامه در واتساپ، افزونه‌ای برای ویژگی Communities

قابلیت خبرنامه در واتساپ احتمالا در قالب افزونه‌ای برای ویژگی “Communities” (انجمن‌ها) ارائه خواهد شد. این ویژگی امکان پیوند 10 گروه با یکدیگر را ارائه می‌دهد. برای مثال، بسیاری از گروه‌های منتخب دارای دو گروه مجزا در واتساپ هستند که یکی برای مکالمات درون موضوعی و دیگری برای چت آزاد در نظر گرفته است. بنابراین از این طریق افراد می‌توانند به انتخاب خود در یک یا هر دو شرکت کنند. ویژگی انجمن در واتساپ امکان تجمیع گروه‌های مرتبط را فراهم کرده و هم‌چنین از قابلیت برودکست (پخش) برای ارسال پیام‌ها به گروه‌های مربوطه نیز برخوردار است.

به‌گزارش WAbetainfo، قابلیت Newsletter (خبرنامه) واتساپ به‌عنوان یک بخش مستقل و اختیاری از برنامه ظاهر می‌شود که آن را از چت و گروه‌های استاندارد متمایز خواهد کرد. این تصمیم احتمالا بدین خاطر است که همه مایل به استفاده از آن نیستند و هم‌چنین عدم ارائه رمزگذاری سراسری مورد استفاده در چت‌های فردی و گروهی است، زیرا عملا هیچ فایده‌ای در مورد اضافه کردن end-to-end برای پخش عمومی وجود ندارد.

بااین‌حال، سایر اقدامات حفظ حریم خصوصی در این ویژگی اعمال شده است. از جمله آنکه هیچ‌کس نمی‌تواند از اشتراک شما در هیچ خبرنامه‌ای مطلع شود. علاوه بر این، برخلاف چت‌های گروهی، نام و شماره تلفن شما به‌طور پیش‌فرض برای کاربران و هم‌چنین صاحب خبرنامه پنهان خواهد بود. پیش‌تر در اوایل ماه جاری، واتساپ به‌روزرسانی جدیدی را برای نسخه iOS ارائه داد که به موجب آن کاربران می‌توانند از قابلیت تصویر در تصویر در حین چت به برنامه‌های دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*