ربات خود را در خانه ساخته و آن را با حرکات دست کنترل کنید !

کمپانی ZeroUI از محصول یا شاید بهتر باشد بگوییم، مکانیزم رباتیکی با نام Ziro در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرده که شما را قادر می سازد ربات خود را در خانه ساخته و آن را با وسیله یک دست کش مخصوص از راه دور کنترل کنید.

کنترل‌های حرکتی در بسیاری از موارد ممکن است جذاب نباشند. آن‌ها غیر قابل اعتماد و خسته کننده بوده و همچنین به لحاظ بصری و شنیداری هیچ‌گونه احساسی را در مصرف کننده به وجود نمی‌آورند. با این وجود، در بدترین حالت ممکن آن‌ها یک قدرت مظاعف را در اختیار مصرف‌کنندگان‌شان قرار می‌دهند. آیا تصور این ایده که با استفاده از انگشت‌های دست توانایی کنترل اجسام و فرمان دادن به آن‌ها را داشته باشید برای‌تان جذاب نیست؟ اشیایی که به فرمان‌ شما حرکت کرده یا به دور خود بچرخند! شما به یک روبات ماشینی کوچک فرمان می‌دهید با صبر و حوصله در گوشه‌ای به انتظار بنشیند و همواره از شما اطاعت کند. این کاری است که Ziro آن‌را انجام داده است. ZeroUI یک سامانه کنترل حرکتی است. این کیت شامل چهار ماژول به شرح زیر است:

یک ماژول بی سیم موتوری (مؤلفه‌های زیرساختی که انرژی لازم برای حرکت هر روبات‌ کوچکی که طراحی شده است را امکان‌‌پذیر می‌سازند.)، یک دستکش کنترل کننده از راه دور از جنس چرم مصنوعی (یک دستکش سبز رنگ که روی آن حس‌گرهای حرکتی و نوارهای انعطاف‌پذیر که در امتداد شست و دو انگشت اول قرار داشته و به کاربران در هدایت این روبات‌ها کمک می‌کنند.

این دستکش به مدت پنج ساعت شارژ در خود نگه می‌دارد.)، یک ایستگاه شارژ، به همراه مواد اولیه برای ساخت روبات‌ها و در نهایت یک برنامه پیکربندی قابل نصب روی اسمارت‌فون‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS (به کاربر اجازه می‌دهد، یک ژست ویژه را با استفاده از موتورهای حرکتی کنترل کند.) از محلقات این بسته به شمار می‌روند. داخل این مجموعه یکسری نمونه‌های ساده و اولیه در نظر گرفته شده است. البته لازم به توضیح است که این بسته عمدتا بر پایه خلاقیت و نوآوری قرار داشته و کاربران به راحتی توانایی طراحی الگوهای به مراتب پیش‌رفته‌تری را نسبت به نمونه‌‌های داخل بسته در اختیار دارند.

این مکانیزم دقیقا چگونه عمل می‌کند؟

روبات چهار چرخ فوق‌الذکر توسط چهار موتور Ziro ساخته می‌شود. کاربر با استفاده از یک دستکش و از طریق مکانیزم بلوتوث ( نسخه نهایی قابلیت پشتیبانی از وای فای را نیز دارد. البته شبکه خصوصی وای فای باید پیکربندی شده باشد.) و با یک حرکت ناگهانی به سمت پایین به دستگاه متصل می شود. زمانی که این فرآیند آغاز شد، اگر کاربر دست خود را بالا بیاورد، چر‌خ‌ها به راه افتاده و رو به جلو حرکت خواهند کرد.با اشاره انگشت به جهات مورد نظر کاربر نه تنها توانایی هدایت روبات را دارد، بلکه توانایی چرخاندن و معکوس کردن حرکت روبات در جهات مختلف را نیز دارد. شرکت سازنده اعلام کرده، موتورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی قابلیت نصب روی روبات اسطوره‌ای R2-D2 (در سری فیلم‌های جنگ ستارگان) را نیز دارد، به‌طوری که با یک فشار کوچک به حرکت در می‌آید. ساختار این موتورها به گونه‌ای است که حتی روی بال‌های یک وسیله پروازی نیز قابل نصب هستند. این محصول بعد از ژانویه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بسته اولیه به قیمت ۱۴۹ دلار همراه با دو موتور و محلقات دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بسته کامل و نهایی به قیمت ۲۰۰ دلار همراه با چهار موتور و یکسری اسباب‌بازی‌های مرتبط در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. البته به نظر می‌رسد، دستکش طراحی شده هنوز جای کار بیشتر را دارد و باید انعطاف‌پذیرتر از حالت فعلی شود، اما بدون شک این کیت بسیار سرگرم کننده خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر درباره این سامانه شما را به دیدن گالری عکس دعوت می‌کنیم.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*