رندر لو رفته از آیفون ۱۵

رندر لو رفته از آیفون ۱۵، جزیره پویا روی این گوشی را تأیید می‌کند

رندر سه‌بعدی جدیدی از آیفون ۱۵ – iPhone 15 لو رفته که جزیره پویا در بالای نمایشگرش و حضور دکمه‌های فیزیکی روی فریم جانبی آن را تأیید می‌کند.

رندرهای سه‌بعدی لو رفته از آیفون ۱۵ اپل خبر از تغییراتی در طراحی این محصول نسبت به نسل گذشته می‌دهد. اول و مهم‌ترین تغییر، اضافه شدن جزیره پویا (Dynamic Island) یا همان حفره‌ای است که در بالای نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو سال گذشته حضور داشت. علاوه بر این، مدل غیر پرو آیفون اپل هم مثل مدل پرو آن درگاه لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و یک پورت USB-C را جایگزینش می‌کند. ظاهراً سخت‌گیری‌های اتحادیه اروپا جواب داده و اپل سرانجام مجبور شده پورت سفارشی لایتنینگ را از روی گوشی‌هایش حذف کند تا مثل دیگر گوشی‌های بازار، به پورت USB-C مجهز شود.

درست چند روز بعد از انتشار رندرهای آیفون ۱۵ پرو، اکنون نوبت به رندرهای نسخه معمولی این گوشی رسیده است. هرچند جزیره پویا به این گوشی اضافه می‌شود، اما این تنها تغییر نمایشگر گوشی نیست. اپل می‌خواهد از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۲ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۴، روی نسخه جدید آن استفاده کند. این افزایش ابعاد می‌تواند به‌خاطر اضافه شدن داینامیک آیلند و کوچک‌تر شدن حواشی اطراف نمایشگر باشد. البته مشخص نیست که اپل بخواهد از همان نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion روی مدل اقتصادی‌تر آیفون جدید خودش استفاده کند یا خیر.

رندر لو رفته از آیفون ۱۵

رندر لو رفته از آیفون ۱۵

اپل با اضافه کردن داینامیک آیلند به تمام آیفون‌های خودش، توسعه‌دهندگان را مجبور به پذیرش آن و اضافه کردن پشتیبانی از این ویژگی در اپلیکیشن‌هایشان می‌کند.

منتظر تغییر بزرگی در قاب پشتی آیفون ۱۵ نباشید

برخلاف نمایشگر این گوشی که دستخوش تغییرات نسبتاً چشم‌گیری خواهد شد، اپل قرار نیست تغییر بزرگی را روی قاب پشتی گوشی خودش ایجاد کند. این یعنی همان سیستم دوربین دوگانه آیفون ۱۴ را می‌توان در نسل بعدی آن هم دید. گرچه ما با توجه به رندر جدید لو رفته از آیفون ۱۵ حدس می‌زنیم که برآمدگی دوربین آن کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده باشد. آیا این می‌تواند به‌معنای اضافه شدن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید اپل به نسخه اصلی آیفون باشد؟

بیشتر بخوانید:

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدید اپل به آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس هم اضافه می‌شود

ما در این رندرها می‌توانیم دکمه‌های فیزیکی پاور و ولوم را ببینیم. بنابراین شایعه‌ای که در مورد حذف دکمه‌های فیزیکی از روی گوشی‌های آیفون ۱۵ شنیده بودیم، می‌تواند فقط مدل‌های پرو این خانواده را در بر بگیرد. و البته لازم به‌ذکر است که همین تغییرات در طراحی که در رندر آیفون ۱۵ دیدیم، می‌تواند در آیفون ۱۵ پلاس هم اتفاق بیافتد. فقط آن گوشی از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*