تماس ماهواره ای دوطرفه

فناوری تماس ماهواره ای دوطرفه سامسونگ معرفی شد؛ ارسال و دریافت پیام و فایل

سامسونگ از تکنولوژی تماس ماهواره ای دوطرفه در مودم‌های اگزینوس رونمایی کرد. به‌لطف این فناوری، ارسال و دریافت فایل و پیام بر بستر ماهواره امکان‌پذیر می‌شود.

کمپانی سامسونگ از یک تکنولوژی مودم 5G با شبکه غیرزمینی (NTN) برای ارتباط مستقیم بین گوشی‌های هوشمند و ماهواره‌ها پرده برداری کرد. این شرکت قصد دارد فناوری به‌دست آمده خودش را در مودم‌های Exynos که زیر قاب گوشی‌هایش استفاده می‌شود، بگنجاند.

ارتباط NTN در حال حاضر توسط اپل در سرویس تماس ماهواره‌ای Emergency SOS روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به‌کار رفته است. قابلیتی که به این گوشی‌ها اجازه می‌دهد به ماهواره‌ها و یا دیگر تجهیزات غیرزمینی که برای برقراری ارتباط در نقاط دور افتاده تعبیه شده‌اند، متصل شود.

سامسونگ در یک بیانیه مطبوعاتی در مورد تکنولوژی تماس ماهواره ای دوطرفه خودش اینگونه می‌گوید:

تکنولوژی NTN ما با رعایت آخرین استانداردهای 5G NTN که توسط 3GPP تعیین شده، به همکاری و مقیاس‌پذیری بین خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی جهانی، سازندگان تلفن‌های همراه و شرکت‌های چیپست‌سازی کمک خواهد کرد.

فناوری اتصال ماهواره‌ای سامسونگ روی مودم Exynos 5300 به‌کار خواهد رفت و می‌تواند به ماهواره‌های LEO که همان ماهواره‌های مستقر در مدار پایینی زمین هستند، متصل شود. نسل آینده مودم‌های اگزینوس سامسونگ درست مثل راهکار Snapdragon Satellite شرکت کوالکام، از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می‌کند. این یعنی گوشی‌هایی که از این مودم قدرت می‌گیرند، قادر به ارسال و دریافت پیام‌های متنی، عکس و ویدیو هستند.

تماس ماهواره ای دوطرفه

این خبر درست چند هفته پس از این اعلام شده است که مدیرعامل سامسونگ در مورد علت عدم حضور قابلیت تماس ماهواره‌ای در گوشی‌های سری گلکسی S23 توضیحاتی را ارائه کرده بود. این مدیر اجرایی عنوان کرده بود که علت ارائه نشدن این قابلیت روی پرچمداران جدید سامسونگ، به‌بلوغ نرسیدن فناوری اتصال ماهواره‌ای است.

بیشتر بخوانید:

چرا گلکسی S23 قابلیت تماس ماهواره‌ ای ندارد؛ سامسونگ پاسخ می‌دهد

ما مطمئن نیستیم که سامسونگ چه زمانی از فناوری تماس ماهواره ای دوطرفه استفاده خواهد کرد و کدام گوشی‌هایش به مودم ارائه کننده این قابلیت مجهز می‌شوند؛ اما این را می‌توان تأیید کرد که دیگر گوشی‌سازها نیز قادر به استفاده از فناوری مودم سامسونگ در محصولات خود هستند. به‌طور مثال چیپست سفارشی Tensor G2 در زیر قاب گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ از مودم Exynos 5300 سامسونگ استفاده می‌کند.

غول کره‌ای همچنین می‌گوید که در حال توسعه راهکارهایی برای رفع نیاز به یک تراشه آنتن بی‌سیم مجزا در گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند با حذف آن‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری را در طراحی گوشی‌ها فراهم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*