نمایشگر اولد جدید آیفون ۱۵

نمایشگر اولد جدید آیفون ۱۵، شارژدهی گوشی را افزایش می‌دهد

یک منبع خبر می‌دهد که نمایشگر اولد جدید آیفون ۱۵ اپل – iPhone 15، نسبت به نسل فعلی کم‌مصرف‌تر شده و به‌لطف آن شارژدهی گوشی را افزایش می‌دهد.

گزارش تازه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد اپل از یک چیپ درایور جدید برای نمایشگر اولد آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد که مصرف انرژی گوشی را کارآمدتر می‌کند. چیپست‌های سفارشی اپل مثل M2 با فناوری ۵ نانومتری تولید می‌شوند، اما گوشی فقط از یک پردازنده مرکزی برخوردار نیست. در واقع گوشی‌ها از ده‌ها چیپست مختلف تشکیل می‌شوند که پردازنده مرکزی فقط یکی از آن‌ها است. نمایشگر OLED به‌کار رفته روی گوشی آیفون هم برای کار کردن به یک چیپست احتیاج دارد.

ارتقا معماری تراشه نمایشگر آیفون ۱۵ از ۴۰ نانومتری به ۲۸ نانومتری

در حال حاضر چیپست نمایشگر آیفون ۱۴ اپل ۴۰ نانومتری است، اما اپل می‌خواهد در سری جدید آیفون ۱۵، از یک چیپست ارتقا یافته ۲۸ نانومتری استفاده کند. ارتقا چیپ می‌تواند منجر به مصرف کمتر انرژی توسط گوشی شود و در نهایت، شارژدهی گوشی را هم افزایش دهد.

نمایشگر اولد جدید آیفون ۱۵

این گزارش نشان می‌دهد که این ارتقا تراشه نمایشگر در کارخانجات شرکت‌های LX Semicon و Samsung System LSI رخ داده است. اپل هم که از چیپ‌های ساخت این دو کمپانی برای نمایشگر گوشی‌هایش استفاده می‌کند، می‌تواند از نسل جدید تراشه‌های ۲۸ نانومتری آن‌ها که سریع‌تر و کم مصرف‌تر هستند، بهره‌مند شود.

اما در گزارش‌های دیگری آمده است که نه تنها خانواده آیفون ۱۵ پرو، بلکه تمام اعضای آیفون‌های نسل بعدی به پنل صفحه نمایش با حفره دکمه‌ای در بالای صفحه نمایش خود مجهز می‌شوند. این حفره در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس وجود نداشت؛ بنابراین کاربران این دو گوشی نمی‌توانند از قابلیت جذاب جزیره پویا یا داینامیک آیلند استفاده کنند. ولی حالا با اضافه شدن این طراحی به نمایشگر آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، این فرصت در اختیار کاربران اپل قرار گرفته تا با بودجه‌ای کمتر هم بتوانند از این فناوری نرم افزاری جذاب بهره‌مند شوند.

ساعاتی پیش هک یک کاربر در توییتر تصاویر واقعی آیفون ۱۵ را منتشر کرد که حضور داینامیک آیلند در بالای نمایشگر آن و یک پورت شارژ USB-C در زیر بدنه آن را تأیید می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*