پهپاد چینی

این پهپاد چینی، یک ربات دوزیست است + ویدیو

پهپاد جدید چینی TJ-FlyingFish قادر است هم در آب شنا کرده و هم در آسمان پرواز کند. این پهپاد می‌تواند آینده در ماموریت‌های مهمی به کار گرفته شود.

یک پهپاد چینی جدید به‌واسطه طراحی جذابی که دارد، به‌تازگی توانسته سر و صدای زیادی در میان علاقمندان به تکنولوژی به پا کند.

ظاهر این پهپاد چینی جذاب شبیه به گجت‌های به کار رفته در فیلم‌های علمی تخیلی هالیوودی است و قابلیت‌های فوق‌العاده آن نویدبخش کاربردهای متعدد آن در آینده خواهد بود. در عین حال در صورتی که این پهپاد به دست افراد نادرست بیفتد، ممکن است ماموریت‌های خطرناکی به کمک آن اجرایی شوند.

پهپاد جدید چینی ها چه قابلیت‌هایی دارد؟

پهپاد مورد بحث، TJ-FlyingFish نام دارد و توسط گروهی از دانشمندان از موسسه تحقیقاتی سیستم‌های هوشمند خودمختار شانگهای در دانشگاه تانگجی طراحی و ساخته شده است.

این پهپاد، یک ربات دوزیست است که هم قادر است زیر آب شنا کرده و هم همانند یک کوادکوپتر در آسمان پرواز کند. TJ-FlyingFish تقریبا 1600 گرم وزن داشته و زمان پروازی شش دقیقه‌ای را ارائه می‌کند.

پهپاد قورباغه‌ای و عجیب چینی همچنین در حین شنا سرعتی حدود 7.19 کیلومتر بر ثانیه داشته و بدون دخالت انسان و تنها مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. به این ترتیب هیچ‌گونه نیازی به کنترل این دستگاه توسط انسان وجود نداشته و می‌توان با بهره‌گیری از AI ماموریت‌هایی را به آن محول کرد و شاهد انجامشان بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید بخش‌هایی از عملکرد این پهپاد جذاب را مشاهده فرمایید:

چرا ربات TJ-FlyingFish مهم است؟

به‌طور کلی پهپادها گجت‌هایی فوق‌العاده کاربردی به شمار می‌روند. از سوی دیگر، ربات جدید چینی‌ها هم قادر است زیر آب شنا کند و هم می‌تواند در آسمان، نقش یک کوادکوپتر را بازی کند. به همین جهت می‌توان از همین الان ماموریت‌های متعددی را برای این دستگاه در نظر گرفت.

برخی از ماموریت‌های قابل انجام این پهپاد عبارتند از انتقال بسته‌های مختلف از روش‌های دریایی و هوایی یا ماموریت‌های امدادی به‌منظور نجات نیروها و افراد مختلف.

نتایج پژوهش‌های انجام شده بر روی این ربات، به‌زودی توسط پروفسور بن چنگ و همکارانش در کنفرانسی معتبر در لندن ارائه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*