گوشی اقتصادی Nokia

گوشی نوکیا G22 رونمایی شد؛ در عرض چند دقیقه گوشی‌تان را تعمیر کنید!

کمپانی HMD از گوشی اقتصادی نوکیا G22 رونمایی کرد. تعویض باتری و صفحه نمایش این گوشی در تنها چند دقیقه قابل انجام است!

امروز کمپانی HMD در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2023) به‌طور رسمی از گوشی نوکیا G22 که با تمرکز بر روی تعمیرپذیری و نگهداری ساخته شده است، رونمایی کرد. این گوشی برای کاربرانی ساخته شده که قصد دارند برای مدتی بسیار طولانی گوشی خود را در اختیار داشته باشند!

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، یکی از دلایل اصلی تعویض گوشی‌های موبایل از سوی کاربران مختلف در سرتاسر دنیا، شکستن صفحه نمایش یا ضعیف شدن و کاهش شارژدهی باتری است. به همین جهت HMD سعی کرده در محصول جدیدش تعویض این دو عنصر را به ساده‌ترین شکل، ممکن کند تا کاربران تا جای ممکن از آن استفاده کرده و تصمیم به تعویض آن نگیرند.

تعمیرپذیری گوشی

تعویض باتری Nokia G22 به تنها پنج دقیقه زمان نیاز دارد. در ضمن تنها وسایل مورد نیاز برای انجام این کار نیز سوزن سیم کارت و یک پیچ‌گوشتی است.

علاوه بر این، تعویض صفحه نمایش این گوشی نیز به بیست دقیقه زمان نیاز داشته و به چندین وسیله اضافی نیاز دارد.

نوکیا همچنین در ساخت گوشی نوکیا G22 با وبسایت مطرح iFixit نیز همکاری کرده تا ابزارها، راهنمایی‌ها و قطعات مورد نیاز برای تعمیر صفحه نمایش، باتری یا سوکت شارژ این دستگاه را در اختیار کاربران قرار دهد. البته به‌جز iFixit، امکان تعمیر سریع این گوشی در تعمیرگاه‌های مجاز نوکیا نیز وجود خواهد داشت.

در این گوشی جدید نوکیا برای جدا کردن قاب پشتی نیازی به گرم کردن آن نخواهد بود.‌ علاوه بر این، تعویض باتری این گوشی هم نیازی به استفاده از الکل ندارد.

مشخصات فنی گوشی نوکیا G22

پیش از معرفی مشخصات سخت افزاری محصول جدید نوکیا جالب است بدانید که این گوشی به‌طور کامل از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و جعبه آن نیز کاملا سازگار با محیط زیست است.

صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.52 اینچی داشته و رزولوشن اچ دی پلاس با نرخ رفرش 90 هرتز را ارائه می‌کند. همچنین برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی هم از لایه محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده است.

گوشی نوکیا G22

دوربین سلفی گوشی نوکیا G22 قادر است حتی در صورتی که ماسک به صورت داشته باشید هم دستگاه را آنلاک کند. با این حال، برای امنیت بیشتر، نوکیا همچنین از حسگر اثر انگشت هم در این گوشی استفاده کرده و آن را با کلید Power ادغام نموده است.

در کنار تعمیرپذیری جذاب، سایر مشخصات فنی Nokia G22 کاملا اقتصادی است.‌ این گوشی به یک تراشه Unisoc T606 مجهز بوده و چهار گیگابایت رم دارد. علاوه بر این، گوشی جدید نوکیا در مدل‌های مختلفی با 64 یا 128 گیگ حافظه روانه بازار خواهد شد.

بعلاوه، نوکیا جی 22 به سیستم عامل اندروید 12 مجهز بوده و HMD قول داده دو آپدیت سیستم عامل و سه سال بروزرسانی‌های امنیتی را برای این دستگاه منتشر کند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید این گوشی سیستم عامل اندروید 14 را هم دریافت خواهد کرد.

ماژول دوربین پشت این گوشی سه‌گانه بوده و متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک واحد دو مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی است.

ظرفیت باتری این گوشی جدید و اقتصادی نوکیا برابر با 5050 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ آن با توان 20 وات انجام خواهد شد.

گوشی نوکیا G22 همچنین در دو رنگ آبی و خاکستری و با قیمت 180 یورو قابل خرید خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*