مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو

مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو در نمایشگاه MWC رونمایی شدند

مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو شامل مدل‌های سری تینک پد Z16 و Z13، لنوو X و T و همینطور تینک‌پد L در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ بارسلونا معرفی شدند.

لنوو این روزها به بزرگ‌ترین تولیدکننده لپ تاپ در جهان تبدیل شده و محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی حالا در کنگره جهانی موبایل بارسلونا حضور پیدا کرده تا از مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو رونمایی کند. این شرکت چند ماه پیش از نسل ۱۱ تینک پد X1 کربن گرفته تا نسل هشتم تینک پد X1 یوگا و سومین نسل تینک پد X1 نانو را رونمایی کرده بود. اما حالا با لپ تاپ‌های جدیدتری پا به بارسلونا گذاشته است که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. در مجموع روز گذشته لنوو ۱۳ مدل لپ تاپ جدید را رونمایی کرده است.

مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو

لنوو تینک پد Z13 و Z16

لپ تاپ لنوو Z13 و Z16

مدل ۲۰۲۳ لپ تاپ های لنوو

دومین نسل لپ تاپ‌های ThinkPad Z13 و Z16، نسخه جدیدتر لپ تاپ‌هایی با همین نام هستند که سال گذشته معرفی شده بود. در این نسل از پردازنده‌های جدید سری AMD Ryzen 7000 و کارت‌های گرافیک AMD Radeon استفاده می‌شود. ویندوز ۱۱ به‌صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب شده و از وای فای 6E نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این باید به حداکثر ۶۴ گیگابایت رم LPDDR4X و تا ۲ ترابایت حافظه داخلی پرسرعت PCIe Gen 4 SSD اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو Z13 و Z16

همانطور که از نامشان پیداست، مدل Z16 از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۶ اینچی با نسبت ۱۶ به ۱۰ برخوردار است. این نمایشگر بزرگ‌تر باعث شده لنوو از یک باتری بزرگ‌تر ۷۲ وات ساعتی زیر قاب لپ تاپ جدیدش استفاده کند تا مشکلی بابت شارژدهی وجود نداشته باشد. در آن سمت مدل تینگ پد Z13 از یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی بهره می‌برد و به یک باتری ۵۱.۵ وات ساعتی مجهز شده است. قیمت مدل کوچک‌تر ۱،۲۴۹ دلار و مدل بزرگ‌تر ۱،۷۴۹ دلار است.

لنوو X و T

لنوو X و T

اما این پایان ماجرا نیست. لپ تاپ‌های زیادی هستند که لنوو با خودش آن‌ها را به نمایشگاه MWC بارسلونا آورده است. یکی از آن‌ها، لپ تاپ ویژه تینک پد X13 یوگا با قدرت‌گیری از آخرین چیپست‌های نسل سیزدهمی اینتل است، در حالی که نسخه استاندارد تینک پد X13 امکان انتخاب پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

هر دو این لپ تاپ‌ها از یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با نسبت ۱۶ به ۱۰ استفاده می‌کنند و باتری آن‌ها از بین ۴۱ وات ساعت تا ۵۴.۷ وات ساعت، قابل تغییر است. لپ تاپ‌های جدید سری X13 وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم دارند و با قیمت پایه ۱،۰۹۹ دلار (X13) و ۱،۳۷۹ دلار (X13 Yoga) عرضه می‌شوند.

غول چینی از چهارمین نسل لپ تاپ های تینک‌پد T14 و T14s و همینطور دومین نسل مدل‌های T16  رونمایی کرده است. هر سه این مدل‌ها از پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل یا AMD Ryzen 7000 قدرت می‌گیرند، تا ۳۲ گگی رم LPDDR5X و ۲ ترابایت حافظه داخلی پرسرعت نیز پشتیبانی می‌کنند. دو مدل T14 به نمایشگر ۱۴ اینچی و مدل T16 نیز به یک نمایشگر بزرگ‌تر T16 مجهز هستند. علاوه بر این شما می‌توانید روی دو مدل T14 و T16، کارت گرافیک مجزا Nvidia MX550 را هم در اختیار داشته باشید.

انتظار می‌رود قیمت پایه T14 برابر با ۱،۲۳۹ دلار، مدل T14s برابر با ۱،۴۷۹ دلار و نسخه پایه مدل ۱۶ اینچی T16 هم ۱،۲۶۹ دلار باشد.

لنوو تینک‌پد L

لنوو تینک‌پد L

مدل‌های بعدی، لپ تاپ‌های سری تینک‌پد L هستند که نسل چهارم آن‌ها در نمایشگاه MWC رونمایی شده است. نام اعضای این خانواده تینک‌پد L13، L13 Yoga، L14 و L15 است، همگی به پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل یا AMD Ryzen 7000 مجهز هستند، اندروید ۱۱ را ارائه می‌کنند و تا ۲ ترابایت حافظه داخلی پرسرعت PCIe Gen 4 SSD را پشتیبانی می‌کنند.

در بین تمام این مدل‌ها، فقط دو دمل L14 و L15 هستند که از گرافیک مجزا بهره می‌برند. البته این کارت گرافیک، MX550 خواهد بود. به هر ترتیب مدل L13 با قیمت پایه ۸۶۹ دلاری، مدل L13 Yoga با ۱،۰۹۹ دلاری، L14 و L15 نیز با قیمت پایه ۸۶۹ دلاری عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*