تصویر کره زمین

تصویر اعجاب انگیز کره زمین از نگاه ایستگاه فضایی بین المللی

ببینید احاطه شدن کره زمین با شفق قطبی، چه تصویر خیره‌کننده‌ای از دریچه دوربین ایستگاه فضایی بین المللی، خلق کرده است.

اخیرا فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، شاهد منظره دلپذیری از کره زمین بودند و تصویر آن را با جهانیان به اشتراک گذاشتند. جاش کاسادا، فضانورد ناسا با انتشار این عکس در توییتر، بدون هیچ توضیح اضافی، زیبایی پرتره زمین را در دو کلمه خلاصه کرد: حقیقتا رویایی!

کاسادا یکی از اعضای ماموریت Crew-5 اسپیس ایکس است که در پاییز گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و تا چند هفته آینده، به زمین بازمی‌گردد.

این عکس، سیاره ما را را سروته و در حالی به تصویر می‌کشد که نور سبز رنگ شفق قطبی، روی قوس آن به رقص درآمده است. نورهای سفیدی که روی زمین می‌بییند، روشنایی‌های شهر هستند. اشیای شمشیر مانند در پیش‌زمینه تصویر هم، باید ادوات جذب انرژی خورشیدی ISS باشند.

انتشار این عکس، تحسین خیلی‌ها را برانگیخت؛ از جمله یکی دیگر از فضاوردان ناسا، به‌نام باب هاینس که هم‌اکنون در زمین به سر می‌برد. او که خودش هم فوت و فن شکار تصاویر شفق قطبی از ایستگاه فضایی بین المللی را خوب می‌داند، به این تصویر چنین واکنشی نشان داد: واو، چه عکس زیبایی!

به‌هرحال، این عکس هم به تصاویر بی‌نظیر دیگری اضافه شده که سیاره ما را از دریچه دوربین ایستگاه فضایی بین المللی نشان می‌دهند؛ تصاویری که عظمت جهان هستی را در برابر حقارت انسان‌های خودبزرگ‌بین، برجسته‌تر می‌کنند.