سیستم عامل هارمونی هواوی

خیز بلند هواوی با سیستم عامل هارمونی برای شکست اندروید و آی او اس

هواوی تمام تلاش خودش را می‌کند تا با سیستم عامل هارمونی – Harmony بتواند اندروید و آی او اس را شکست دهد. این اتفاق با یک ویژگی امیدوارکننده در آن، شدنی است!

بعد از تحریم هواوی توسط ایالات متحده در چند سال پیش، این شرکت تصمیم گرفت کار روی توسعه سیستم عامل اختصاصی خودش را آغاز کند. این شرکت نام سیستم عامل خودش را در چین “Hongmeng” و در بازارهای جهانی “Harmony” گذاشته است.

سیستم عامل هارمونی دائماً در حال ارتقا است

هواوی از زمان عرضه، دائماً در حال ارتقا دادن این سیستم عامل است و حالا قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که حتی در سیستم عامل‌های قدیمی اندروید و آی‌او‌اس هم وجود ندارد. با این حال بعد از سه سال توسعه، هارمونی او اس هنوز به خارج از بازار چین راه پیدا نکرده است. سازنده چینی می‌گوید که پیش از عرضه جهانی، مواردی وجود دارد که نیازمند رعایت است. جدیدترین نسخه این سیستم عامل که توسط کاربران عمومی آزمایش شده، Harmony OS 3.1 است.

سیستم عامل هارمونی هواوی

گوشی‌های زیادی از برند هواوی جزو دستگاه‌هایی هستند که کاربرانشان می‌توانند همین حالا سیستم عامل هارمونی او اس ۳.۱ را روی آن آزمایش کنند. شنیده می‌شود گوشی‌های سری هواوی P60 نیز به‌صورت پیش‌فرض با این پلتفرم وارد بازار می‌شوند. اما حالا سوال اینجاست که دقیقاً چه بخش‌ها و امکاناتی در این نسخه جدید ارتقا پیدا کرده‌اند؟

یکی از جنبه‌هایی که باعث برتری سیستم عامل چینی‌ها از دیگر پلتفرم‌های موبایل می‌شود، یکپارچگی عمیق آن است. به‌طور مثال در آن استفاده از بسیاری از قابلیت‌ها نیازی به نصب اپلیکیشن های متفرقه نیست. چنین چیزی در دیگر سیستم عامل‌‌ها وجود ندارد. در حال حاضر که مشغول نوشتن این مطلب هستیم هارمونی او اس سهم ۲ درصدی از بازار سیستم عامل‌ها دارد. اما این شرکت خوشبین است که در بروزرسانی‌های آینده بتواند سهم بیشتری را به‌دست بیاورد.

چه مواردی در هارمونی او اس ۳.۱ ارتقا یافته است؟

جدیدترین بروزرسانی هارمونی او اس، ارتقا بزرگی برای این سیستم عامل محسوب می‌شود. بازخوردهایی که کاربران آزمایش‌کننده این آپدیت جدید ارائه کرده‌اند، بسیار مثبت است. عمده‌ترین مواردی که در مورد این آپدیت وجود دارد، عبارتند از:

سیستم عامل هارمونی هواوی

  • ارتقا اصلی مربوط به کوتاه‌تر شدن زمان استارتاپ و اجرای اپلیکیشن‌ها است. این زمان اکنون دو برابر کم‌تر از قبل شده است.
  • این بروزرسانی تجربه کاربری را در وجه‌های مختلفی بهبود می‌بخشد. این آپدیت با جلوه‌های ويژه پویایی در بخش مرکز نوتیفیکیشن‌ها همراه است. در اینجا یک تنظیم‌کننده سایز کارت، تنظیم سایز پنجره کوچک، کنترل صوتی و غیره نیز وجود دارد.
  • پیشرفت‌هایی مثل بهبود کار با پنجره اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارد.
  • هارمونی او اس ۳.۱، تنظیمات جدید دوربین و قابلیت پیش‌نمایش را ارائه می‌کند.

به‌طور کلی این نسخه سیستم عامل هارمونی هواوی تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. این سیستم پایدارتر نیز شده است. اما بر اساس گزارش‌ها، این کمپانی کار روی هارمونی او اس ۴ را آغاز کرده و به‌زودی در اختیار کاربران چینی قرار می‌دهد که پیشرفت‌های بیشتری را هم به‌همراه دارد.

سیستم عامل هارمونی هواوی

هارمونی در حال حاضر سومین سیستم عامل بزرگ موبایل در جهان است. Wang Chenglu، پدر هارمونی در کمپانی هواوی اعلام کرده که این سیستم اندروید، آی او اس یا سیستم عاملی مخصوص یک دستگاه نیست.

این امکان استفاده در دستگاه‌های مختلف است که باعث منحصر به‌فرد شدن Harmony می‌شود. قابلیتی که در سیستم عامل‌های دیگر وجود ندارد. به‌طور مثال آی او اس را نمی‌توان در یک کامپیوتر، تبلت و لپ تاپ اجرا کرد. همین قضیه در مورد اندروید هم وجود دارد. در حالی که Harmony OS روی تمام دستگاه‌ها قابل اجرا است.