دوربین هواوی P60 پرو

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین هواوی P60 پرو، پرچم داران اندرویدی را به دردسر بزرگی می‌اندازد

تصویر جدیدی که ادعا می‌شود با دوربین گوشی هواوی P60 پرو (Huawei P60 Pro) ثبت شده از عملکرد خیره‌کننده این گوشی در تصویربرداری در شب حکایت دارد.

به نظر می‌رسد تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی تاثیر چندانی بر عملکرد این غول تکنولوژی چینی نداشته و این شرکت بزرگ، همان‌طور که در رویداد MWC 2023 نشان داد،همچنان در حال گرد و خاک کردن در بازار گوشی های هوشمند است.

البته این تحریم‌ها ضربه بزرگی را به هواوی وارد کرد؛ اما پرچمداران و برخی دیگر از گوشی های این کمپانی هنوز عملکرد قدرتمندی دارند و با قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد خود، شانه به شانه دیگر پرچمداران اندرویدی در بازار حضور دارند.

رفته رفته به زمان رونمایی گوشی پرچمدار هواوی P60 پرو نزدیک می‌شویم و مثل همیشه، این کمپانی تبلیغات خود پیرامون پرچمدار جدیدش را آغاز کرده است.

در همین راستا، امروز ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، تصمیم گرفت با به اشتراک گذاشتن تصاویری از این گوشی، بار دیگر آن را بر سر زبان‌ها بیندازد.

تحریم‌ها چه تاثیری بر عملکرد هواوی داشته‌اند؟

پرچمداران هواوی در دو جنبه اصلی نسبت به سایر رقبا با محدودیت روبرو هستند.‌ نخستین مورد، عدم استفاده از 5G در این دستگاه‌هاست و مورد دوم نیز به عدم دسترسی آن‌ها به سرویس‌های موبایل گوگل مربوط می‌شود.

البته دور زدن تحریم‌های گوگل کار چندان سختی نیست؛ اما نبود 5G مساله‌ای‌ست که نمی‌توان به‌سادگی از آن گذر کرد. البته هواوی در تلاش است تا بتواند نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی را به محصولاتش بیاورد. با این وجود، در حال حاضر تمامی گوشی های این کمپانی، حتی پرچمداران، مجهز به فناوری LTE هستند.

دوربین هواوی P60 پرو

در کنار این محدودیت‌ها، برخی قابلیت‌های گوشی های هواوی در میان تمامی پرچمداران بازار سرآمد هستند. به‌عنوان مثال، مشخصات سخت افزاری محصولات پریمیوم این کمپانی همچنان فوق‌العاده است و قابلیت‌های سیستم عامل Harmony OS و عملکرد دوربین نیز از دیگر نقاط قوت بارز گوشی های Huawei به شمار می‌روند.

به‌طور خاص، پرچمداران هواوی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته و منحصربفرد دوربین روانه بازار می‌شوند و در هر نسخه، ویژگی جدید و بعضا انقلابی به آن‌ها افزوده می‌شود.

مهندسین هواوی پیش از این بارها نشان داده‌اند که توجه ویژه‌ای به مساله دوربین در محصولات پریمیوم خود دارند و عکس‌های جدید منتسب به دوربین هواوی P60 پرو نیز به‌خوبی گویای این امر است.

عملکرد خارق‌العاده دوربین هواوی P60 پرو در نور کم

ریچارد یو، روز گذشته تصویری جدید را در شبکه اجتماعی Weibo چین به اشتراک گذاشته و آن را مربوط به یکی از گوشی‌های آینده هواوی دانست.‌

با این وجود، تقریبا با قاطعیت می‌توان گفت این تصویر توسط دوربین تله فوتو گوشی هواوی P60  پرو ثبت شده است.‌

این گوشی ظاهرا به تکنولوژی جدیدی مجهز است که قابلیت بزرگنمایی را بدون از دست رفتن جزئیات ارتقا می‌دهد.‌ بر اساس گزارش‌های موجود، این دوربین از یک حسگر 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B با بزرگنمایی 3.5 برابری استفاده می‌کند.‌ این تصویر همچنین از فیلتر رنگ RYYB نیز بهره می‌برد.

این تصویر به‌خوبی توانسته قابلیت‌های تصویربرداری در شب دوربین پرچمدار آتی هواوی را به تصویر بکشد.

پیش از هر چیز، مهم‌ترین نکته این عکس، تصویربرداری در شب است که بزرگترین چالش دوربین گوشی های هوشمند در بازار به شمار می‌رود. همچنین نکته دوم نیز مربوط به قابلیت بزرگنمایی این گوشی مربوط می‌شود که حاکی از دامنه دینامیک مناسب آن است؛ به‌طوری که نورها واقعی به نظر رسیده و جزئیات به‌طور مناسب ثبت می‌شوند.

البته ممکن است این تصاویر واقعا توسط دوربین هواوی P60  پرو ثبت نشده باشند! با این وجود، در صورتی که این تصاویر واقعا مربوط به این گوشی باشند، احتمالا رقابت جدیدی در بازار گوشی های پرچمدار شکل خواهد گرفت.

سایر مشخصات گوشی Huawei P60 Pro

جزئیات لو رفته از گوشی پی 60 پرو حاکی از حضور یک حسگر 50 مگاپیکسلی IMX888 سونی به‌عنوان دوربین اصلی این گوشی در کنار یک حسگر ثانویه IMX858 است که نقش دوربین فوق عریض را ایفا می‌کند.

این پرچمدار همچنین به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن QHD+ مجهز خواهد بود و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه خواهد داد. علاوه بر این، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم با توان صد وات شارژ خواهد شد.

گوشی Huawei P60 Pro

هواوی P60 پرو همچنین از استاندارد IP68 بهره برده و به سیستم عامل هارمونی 3 مجهز خواهد بود. بعلاوه، برخی شایعات حاکی از تجهیز این پرچمدار به تراشه سنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستند؛ در حالی که برخی دیگر به حضور تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در این محصول اشاره دارند.

در هر صورت، نسخه 4G هریک از این چیپست‌ها در پرچمدار جدید هواوی به کار خواهد رفت.

شایعات همچنین به رونمایی قریب‌الوقوع گوشی P60 Pro از سوی هواوی اشاره دارند که ممکن است تا پایان همین ماه میلادی رخ دهد.‌ از سوی دیگر، گوشی پی 60 لایت نیز دیگر گوشی مهم از سری P60 به شمار می‌رود که بسیاری افراد بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن هستند.

باید منتظر ماند و دید هواوی برای پرچمداران جدیدش چه تصمیمی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*