ثبت تصاویر شگفت انگیز با دوربین آیفون به کمک لنزهای ExoLens و زایس

کمپانی Fellowes، سازنده ی اگزولنز ( ExoLens ) و کمپانی آلمانی زایس، مجموعه ای از لنز های جانبی برای آیفون را در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشتند که می تواند محدودیت های عکاسی با گوشی را از بین ببرد.این ۳ لنز شامل : یک لنز زاویه باز ، یک لنز ماکرو و یک لنز تله فوتو بوده و هر یک از این لنزها بر روی یک پایه آلومینیومی قرار می گیرد و بر روی آیفون ۶ ، ۶Plus ، ۶s و ۶s Plus قابل استفاده هستند.

کارل زایس عینک‌ساز و صنعتگر آلمانی بود که بیشترین شهرت او به دلیل ساخت لنزهای اپتیکال بسیار با کیفیت است که کاربردی گسترده در وسایلی همچون دوربین و میکروسکوپ دارد. شرکت بسیار بزرگ و معروف صنایع اپتیکی زایس واقع در آلمان یکی از غول های صنعت اپتیک است؛ این شرکت هم اکنون تولید کننده ی انواع عدسی ها و لنزهای نوری، رتیکل های نجومی و سایر صنایع وابسته همچون تلکسکوپ، میکروسکوپ، دوربین های شکاری، نظامی و دوربین های سلاح ها و رنج فایندرها است. زایس بیش از ۱۶۰ سال است که در زمینه اپتیک و تصویربرداری فعالیت می‌کند. کیفیت و کارایی لنزهای زایس در ثبت تصویر طی این مدت بر همگان ثابت شده است. از این لنزها در تولید قطعات هواپیما، قطار و حتی اتومبیل‌ نیز استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از فیلم های سینمایی هالیوودی از تکنولوژی لنزهای زایس بهره گرفته شده است.

مشتریان قدیمی تلفن های همراه نوکیا بیش از هر کمپانی دیگر با نام کارل زایس آشنایی دارند. چرا که نام این شرکت کنار دوربین گوشی های نوکیا درج شده بود و برای خریداران از اهمیت خاصی برخوردار بود. لنزهای استفاده شده از کیفیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین‌ها به گونه‌ای است که شما به سختی متوجه این که با چه دوربینی ثبت شده است می شدید. به همین خاطر بسیاری از حرفه ای ها در زمان خرید گوشی های نوکیا به برند زایس توجه ویژه ای داشتند.

ExoLens-iPhone-camera-lens-

اکنون زایس دست به کار شده و با همکاری شرکت Fellowes ( سازنده  ExoLens ) که در زمینه لوازم جانبی موبایل فعالیت می کند لنزهای اکسترنال مخصوص آیفون ارائه کرده است.

ExoLens-iPhone-0

برخلاف بسیاری از تولید کنندگان بی کیفیت که از نگهدارنده گیره ای استفاده می کنند، اگزولنز خوشبختانه از یک مانت حرفه ای برای نگهداری لنز استفاده کرده تا به بدنه گوشی خدشه ای وارد نشود. هر یک از این ۳ لنز امکان ویژه ای را به دوربین می افزاید.

ExoLens-iPhone-1

۱۶۵ Wide-Angle Lens: لنز سوپر واید برای ثبت تصاویر سلفی و ساخت Time-lapse های حرفه ای و عکاسی در نور کم. به این نوع لنزهای اصصلاحا Fish-Eye یا چشم ماهی نیز می گویند که در دوربین هایی همچون GoPro از مشابه آن استفاده می شود.

ExoLens-iPhone-2

Telephoto Lens: امکان زوم ۳ برابر را داراست و به یک Sun Hood مجهز شده است. وزن آن ۴۰ گرم بوده و مناسب برای عکاسی پرتره است. این لنز قابلیت Auto Adjustment را داراست و به طور خودکار نور، میزان روشنایی و کنتراست و رنگ محیط را تنظیم می کند که در نوع خود عالی است.

Macro Lens: لنز دیگر از مجموعه جدید ExoLens با قابلیت عکاسی ماکرو است. این لنز علاوه بر همه مشخصات لنزهای معمولی، امکان فوکوس کردن در فاصله‌های کم و قابلیت بزرگنمایی اشیا که برای عکاسی ماکرو لازم است را نیز دارد. این لنز، بزرگنمایی برابر با اندازه واقعی سوژه در فاصلهٔ خاصی ایجاد می‌کند. از آن جهت عکاسی از اشیای کوچکی که قصد بزرگنمایی آنها باشد و یا موجوداتی همچون حشرات که امکان نزدیک شدن به آنها نیست، استفاده می‌شود.

بنا بر اظهارات سخنگوی اکسولنز، این لنزها در سه ماهه ی دوم سال جاری، در دو بسته ی جداگانه عرضه خواهند شد. بسته ی اول شامل، پایه، لنز مایکرو، لنز زاویه باز و کیس قابل حمل، با قیمت ۲۹۹ دلار؛ و بسته ی دوم شامل لنز تله فوتو با قیمت ۱۹۹ دلار، در دسترس خواهند بود. این قیمت در واقع نصف قیمت دوربینی ست که به آن متصل می شوند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب چیزی ثبت کردن
    المان ها حرف ندارن
    به نظره من که خیلی وسیله ی کار امدیه که بتووونه دوربین گوشیو در حد یه دوربین عکاسی قوی . پیش ببره