جنین در مغز

کشف جنین در مغز کودک چینی!

متخصصان در چین پس از تشخیص یک پدیده فوق نادر، با جراحی مغز یک کودک یک ساله، جنین دوقلوی او را از سرش خارج کردند!

پزشکان از طریق جراحی، مغز یک جنین متولد نشده را از سر کودکی یک‌ساله خارج کردند. متخصصان دانشگاه فودان در شانگهای چین با شناسایی علائمی نظیر بزرگ شدن سر و مشکلات حرکتی در کودک یک ساله، موفق به شناسایی این اختلال عجیب و نادر شدند. پس از انجام سی‌تی اسکن، پزشکان دریافتند که مغز کودک فشرده شده و تجمع مایعات ناشی از رشد نیمه‌کاره جنین در بطن‌ها بوده است.

طی عمل جراحی، مشخص شد که جنین دوقلوی کودک یک ساله در مغز او در حال شکل‌گیری است. اگرچه بیش‌تر قسمت‌های جنین رشد نکرده بود، اما اندام‌های فوقانی و زائده‌هایی شبیه به انگشتان شناسایی شدند.

جنین در مغز

چنین مواردی که حاصل پدیده «جنین در جنین» است، بسیار نادر بوده و از هر 500 هزار تولد، تنها در یک مورد دیده می‌شود. این اختلال معمولا در مراحل اولیه بارداری دوقلو رخ می‌دهد، زمانی‌که مجموعه‌ای از سلول‌های تقسیم شده توسط یک تخمک باور شده، به‌درستی از یکدیگر جدا نمی‌شوند و در نتیجه یکی از جنین‌ها توسط دیگری احاطه می‌شود.

در این مرحله جنین محصور شده، از طریق خون‌رسانی منظم از دوقلو دیگر نمی‌میرد، اما دیگر قادر به رشد نیست. با وجود سختی این عمل جراحی، موارد قبلی حاکی از بهبودی کامل بوده‌اند. در گزارش پیشین که طی سال 1982 منتشر شده، محققان بیمارستان لندن، جنینی به طول 14 سانتی‌متر را از مغز یک کودک که تنها شش هفته سن داشته با موفقیت جدا کرده بودند. پس از عمل جراحی، کودک بهبودی کامل را تجربه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*