متخصص سئو

۵۴۱ متخصص سئو در ایران چه می‌گویند؟

تریبون پلتفرم پیشگام انتشار رپورتاژ آگهی است و خدمات مرتبط با روابط عمومی دیجیتال را با دو رویکرد سئو و برندسازی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این راستا، تریبون دومین گزارش جامع وضعیت سئو در ایران را با همکاری ۵۴۱ نفر از متخصصان سئو و فعالان این حوزه منتشر کرده است. با مطالعه این گزارش می‌توان از فعالیت‌های سئوی کسب‌وکارهای ایرانی باخبر شد و با اطلاع از مباحث مهم این حوزه، مناسب‌ترین استراتژی سئوی سال را برای کسب‌وکارها تعیین کرد.

«محتوای عمیق و تخصصی» حرف اول را در آینده می‌زند

نسبت به سال ۱۴۰۰، افراد بیشتری «محتوای عمیق و تخصصی» و «یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و الگوریتم MUM» را به‌عنوان عوامل مهم رتبه‌بندی در ۲ سال آینده انتخاب کرده‌اند. این دو عامل در سال ۱۴۰۰، از نظر متخصصان سئو به ترتیب در رتبه ۲ و ۳ قرار داشت.

عوامل رتبه بندی در دو سال آینده

متخصص سئو

بیشتر متخصصان سئو با عنوان شغلی کارشناس سئو جذب می‌شوند

متخصص سئو

بیشتر متخصصان سئو با عنوان شغلی «کارشناس سئو» در شرکت‌ها استخدام می‌شوند. ۲۶ درصد فعالان سئو در سِمَت «مدیر سئو» و ۲۱درصد از از آن‌ها با عنوان شغلی «کارشناس ارشد» در تیم‌ داخلی سئو فعالیت می‌کنند.

پرهزینه‌ترین فعالیت سئو برای تولید محتواست

متخصص سئو

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که متخصصان سئو بیشتر بودجه خود را به ترتیب صرف «تولید محتوا»، «رفع موارد فنی سایت» و «خرید رپورتاژ آگهی» می‌کنند. در مقایسه با سال ۱۴۰۰، میزان هزینه صرف‌شده برای تولید محتوا افزایش یافته است. به نظر می‌رسد اهمیت گوگل به تولید محتوای باکیفیت و دست‌اول یکی از دلایل افزایش بودجه از سمت کارفرمایان و شرکت‌هاست.

متخصصان سئو میزان موفقیت پروژه‌های خود را با بهبود رتبه کلمات می‌سنجند

متخصص سئو

«بهبود رتبه کلمات کلیدی» و «افزایش ترافیک ارگانیک» مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که متخصصان سئو برای سنجش موفقیت پروژه‌هایشان استفاده کرده‌اند.

در حالی که انتظار کارفرمایان و شرکت‌ها از پروژه‌های سئو «افزایش فروش» است، این فاکتور برای متخصصان سئو در اولویت سوم قرار دارد.

فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت چالش جدی در سال ۱۴۰۱

متخصص سئو

در سال ۱۴۰۰، «ناهماهنگی در ارتباط با سایر واحدها» و «ناآگاهی کارفرما از روند پروژه‌ها سئو»، بزرگترین چالش از نظر متخصصان این حوزه مطرح شده بود. در گزارش ۱۴۰۱، «فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت» پرچالش‌ترین مسئله در حوزه سئو عنوان شده است و پس از آن، فعالان سئو با چالش‌هایی مانند «ناآگاهی کارفرما» و «ناهماهنگی در ارتباط با سایر تیم‌ها» روبه‌رو بوده‌اند.

طرح صیانت برای جامعه متخصصان سئو تهدید است

از نگاه ۷۸ درصد از فعالان سئو «طرح صیانت و طبقاتی‌شدن اینترنت» بزرگترین تهدید ۲ سال آینده برای جامعه سئو خواهد بود . مانند گزارش سال ۱۴۰۰، موضوع «هوش مصنوعی» دومین تهدید بزرگ در این حوزه مطرح شده است.

متخصص سئو

فقط ۱۳ درصد از متخصصان سئو بیشتر از ۳۰ میلیون تومان درآمد دارند

متخصص سئو

۶۱ درصد از متخصصان حوزه سئو، درآمدی بین ۵ تا ۱۸میلیون تومان دارند.

درآمد ۵۱ درصد از خانم‌ها بین ۵ تا ۱۰میلیون تومان است، در حالی که حدود یک سوم از آقایان، بین ۱۰ تا ۱۸میلیون تومان از حوزه سئو کسب درآمد می‌کنند. همچنین میانگین درآمد ماهانه خانم‌ها و آقایان به ترتیب ۱۰ و ۱۶میلیون تومان است.

میانگین درآمد ماهانه افرادی که در شرکت‌های B2B و B2C مشغول به کار هستند، به ترتیب ۱۲ و ۱۵/۵ میلیون تومان است.

تمایل زیاد متخصصان سئو به مهاجرت

متخصص سئو

با توجه به این که ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان «مهاجرت متخصصان سئو» را یکی تهدیدهای حوزه سئو می‌دانند، این نمودار نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از فعالان سئو به مهاجرت فکر می‌کنند.

تولید محتوای مفید و باکیفیت، مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی سال ‍۱۴۰۱

متخصص سئو

از نظر ۶۷ درصد از متخصصان حوزه سئو، تولید محتوای مفید و باکیفیت (helpful content) بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ داشته است. بعد از آن، به ترتیب فاکتورهای «سئوی تکنیکال»، «تجربه کاربری» و «سئوی داخلی» تاثیرگذارترین عوامل رتبه‌بندی در سئو بوده‌اند.

اگر نتایج این گزارش برایتان جالب بود و دوست داشتید اطلاعات مفصل‌تری را بخوانید، می‌توانید گزارش کامل آن را اینجا بخوانید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منم کارم صبح تا شب با تکنولوژی و اینترنته با این وضعی که درست کردند فقط دنبال رفتن از این کشورم شده میرم کشورهای آفریقایی ولی یه جا که محدودیت دهنمو مثل اینجا سرویس نکنه اینجا فقط دارم بی پول تر میشم تو اروپا و آمریکا امثال من تا 30هزار دلار درامد دارن ولی اینجا نهایت دهن خودتو سرویس کنی 200تا 300دلار میشه تازه هرچی دلار گرونتر میشه پایین تر میاد