نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی

اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی + آدرس سایت، مراحل بعدی و جزئیات

نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد. در ادامه، آدرس سایت، مراحل بعدی و جزئیات ثبت نام و عرضه خودروهای وارداتی را بررسی می‌کنیم.

مدتی پیش ثبت نام اولیه خودروهای وارداتی با تمام عجایب و حرف و حدیث‌هایی که داشت، انجام شد. حالا پس از چند روز وقفه و امروز و فردا کردن، در روز گذشته نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد و مسئولان جزئیات تازه‌ای از آدرس سایت و مراحل بعدی عرضه این خودروها را به آگاهی عموم رساندند. متقاضیان برای ثبت نام اولیه باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی خود واریز و بلوکه می‌کردند که این موضوع با انتقادات زیادی همراه بود.

نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی سرانجام مشخص شد

قرار بود قرعه کشی زودتر انجام شود، اما ظاهرا استعلام‌های لازم برای بررسی شرایط متقاضیان، بیشتر از معمول طول کشید و به‌همین دلیل چند مرتبه شاهد تعویق آن بودیم. سرانجام در روز گذشته قرعه کشی اولویت بندی تخصیص صد هزار دستگاه خودرو وارداتی انجام شد و نتایج آن نیز مشخص گردید. بر این اساس، متقاضیان می‌توانند به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir مراجعه کنند و رتبه، اولویت و زمان تخصیص خودرو خود را ببینند. در صورتی که از رتبه و زمان تخصیص خودرو رضایت نداشتید می‌توانید از خرید انصراف دهید و هیچ جریمه‌ای نیز شامل حال شما نخواهد بود.

مراحل بعدی خرید خودروهای وارداتی

قرار است در مراحل بعدی، آگهی‌های فروش خودروهای وارداتی به مرور اعلام شوند و افراد واجد شرایط و منتخب، قادر هستند مطابق با رتبه قرعه کشی شده برای خرید خودروهای وارداتی اقدامات لازم را انجام دهند. در صورتی که خودرو مورد نظر را انتخاب کرده و عقد قرارداد با شرکت واردکننده را انجام دهید، آن‌گاه انصراف از خرید مشمول جریمه پنج درصدی خواهد شد. پرداخت مبلغ خودرو در سه مرحله انجام می‌شود:

1. پرداخت ارزش کالا، هزینه‌های حمل و نقل، بیمه و سود واردکننده در سه روز

2. پرداخت هزینه‌های گمرکی و درآمدهای دولت ناشی از واردات

3. هزیه مربوط به شماره‌گذاری و مالیات بر ارزش افزوده

هر یک از این هزینه‌ها باید در موعد مقرر پرداخت شوند. شرکت واردکننده نیز پس از عقد قرارداد اولیه متعهد می‌شود که خودرو مورد نظر را در بازه زمانی سه تا شش ماهه به خریدار تحویل دهد و در صورت تاخیر، ماهانه جریمه 7.5 درصدی برای واردکننده در نظر گرفته خواهد شد. در صورت عدم تحویل نیز علاوه بر 7.5 درصد، 5 درصد جریمه توسط واردکننده به خریدار پرداخت می‌شود.

مدیر طرح واردات خودرو در وزارت صمت می‌گوید قصد داریم حداقل صد هزار دستگاه خودرو تا شش ماه آینده وارد کشور کنیم. تاکنون نیز حدود 1500 دستگاه خودرو وارد کشور شده که نزدیک به 1200 دستگاه از آنها قابل عرضه هستند. به‌گفته وی، عرضه خودروهای وارداتی احتمالا تا قبل از پایان سال انجام می‌شود، اما عقد قراردادها و تحویل خودروها به سال آینده موکول خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*