ال 90 جدید

ال 90 جدید توسط ایران و روسیه تولید خواهد شد

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت گفت ال 90 جدید از فروردین 1402 توسط ایران و روسیه تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت با اعلام این‌که خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی حضور پررنگی را در نمایشگاه اتومبیلتی 2022 مسکو روسیه داشتند، گفت در این نمایشگاه بین دو طرف ایرانی و روسی حدود 700 میلیون یورو تفاهم‌نامه منعقد شد که تا امروز 50 میلیون یورو از آن به قرار داد تبدیل شده است. البته بروکراسی و سیستم اداری روسیه دلیل اصلی کندی بوده و به همین دلیل باعث زمان‌بر شدن فرایندها شده است.

جزئیات تولید ال 90 جدید توسط ایران و روسیه

ال 90 جدید

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در حوزه تولید مشترک خودرو نیز تصمیم بر آن شد تا خودرویی نظیر ال 90 که در هر دو کشور تولید می‌شد و هر دو کشور در تولید آن به خودکفایی 50 درصدی رسیده بودند را احیا کنیم. با توجه به این‌که هر دو طرف ایران و روسیه به قوای محرکه آن دسترسی نداشتند، قرار است پیشرانه EC5 یا همان TU5 پلاس را برای این خودرو در نظر گرفته شود.

منطقی با اعلام این‌که ال 90 قرار است هم در ایران (پارس خودرو) و هم در روسیه به تولید برسد، گفت در اواخر فروردین 1402 شاهد رونمایی از این خودرو خواهیم بود. همچنین طی توافقاتی که با روس‌ها انجام شده، در کنار صادرات خودرو کامل به این کشور قرار است خط تولید تارا نیز در روسیه راه‌اندازی شود.