قیمت خودرو

افزایش 70 درصدی قیمت خودرو تکذیب شد

به تازگی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو در سال آینده خبر داد، اما وزارت صمت آن را تکذیب کرد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به تازگی اعلام کرد از آنجایی که قیمت کارخانه خودرو از سال 1399 بدون تغییر مانده است، قیمت خودرو در سال آینده طبق صورت‌های مالی خودروسازان توسط شورای رقابت تعیین می‌شود که باعث افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت کارخانه خواهد شد. در شرایطی که همه این خبر را قطعی می‌دانستند، وزارت صمت اکنون آن را تکذیب کرده است.

تکذیب خبر افزایش 70 درصدی قیمت خودرو 

در همین راستا وزارت صمت در واکنش به این گفته‌های منوچهر منطقی اعلام کرد معاون وزیر صمت در نشست خبری خود اعلام کرد شورای رقابت مسئول تعیین قیمت خودروهای داخلی بوده و این شورا در حال حاضر طرح بررسی قیمت خودروها را در دستور کار خود قرارداده و وزارت صمت نیز منتظر اعلام نظر شورای رقابت است.

همچنین طبق اعلام وزارت صمت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست فقط میزان افزایش قیمت خودروها را به شکل احتمالی اعلام کرد و این خبر به معنای تصویب چنین ارقامی نیست؛ چرا که وزارت صمت مسئول تعیین قیمت‌ها نبوده و شورای رقابت وظیفه قیمت‌گذاری را بر عهده دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*