لباس فضایی جدید ناسا

لباس فضایی جدید ناسا معرفی شد؛ پیش به سوی ماه + ویدیو

ناسا از لباس فضایی جدید خود برای استفاده در ماموریت آرتمیس 3 رونمایی کرد. در این ماموریت فضانوردان پس از سال‌ها مجددا روی ماه قدم خواهند زد.

ناسا و شرکت Axiom Space از لباس فضایی جدیدی که قرار است فضانوردان در هنگام کاوش بر قمر زمین استفاده کنند، پرده برداشتند. این نمونه اولیه مقاومت بسیار بالایی دارد و حتی می‌تواند در هنگام پیاده‌روی در قطب جنوب ماه نیز از جان فضانوردان محافظت کند.

لباس فضایی جدید ناسا برای ماموریت Artemis III

لباس فضایی جدید ناسا طوری طراحی شده است که افراد با حالات بدنی متفاوت مشکلی در استفاده از آن نخواهند داشت. علاوه بر این، لباس جدید نسبت به نسل‌های گذشته انعطاف‌پذیری بالاتری دارد و با تمرکز بر نگهداری از ابزارهای کاوش آماده شده است.

در کلاه جدید هم نور و هم دوربین HD قرار گرفته تا تجربیات فضانوردان بعدا در اختیار دیگر افراد قرار گیرد. این افراد از طریق دریچه‌ای که در بخش پشتی کوله‌پشتی پشتیبانی قرار دارد، وارد لباس می‌شوند. شرکت سازنده همچنین از مفصل‌های بیشتری استفاده کرده تا فضانوردان امکان زانو زدن را داشته باشند و در حالت‌های دیگر نیز به راحتی حرکت کنند. دستکش‌ها نیز کاملا مناسب استفاده در گرانش ماه هستند.

البته لباس فضایی جدید لزوما تنها لباسی نخواهد بود که ناسا در ماموریت‌های خود استفاده می‌کند و در حال حاضر نیز شرکت‌های مختلف در تلاش برای دریافت سفارش هستند. هرچند که این لباس تاریخ‌ساز خواهد شد.

لباس فضایی جدید ناسا

فضانوردان قرار است در ماموریت آرتمیس 3 در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیایند. در این قسمت آنها با بخش‌هایی از ماه مواجه خواهند شد که برای همیشه از نور آفتاب بی‌نصیب هستند و به‌همین خاطر دمای فوق‌العاده پایینی دارند. حتی سردترین نقظه منظومه شمسی که ۴ برابر سردتر از قطب جنوب است نیز در ماه قرار دارد. هرچند که ناسا به این مورد نیز فکر کرده است و لباس فضایی جدید از سر تا پا قادر است در برابر سرما مقاومت کند.

اگر به‌ خاطر رنگ خاص این لباس هیجان‌زده شده‌اید، باید شما را ناامید کنید. رنگ مشکی صرفا یک کاور است و در ماموریت نهایی فضانوردان با لباسی سفید روی ماه دیده خواهند شد. همچنین نسخه نهایی لباس فضایی جدید ناسا قادر خواهد بود از فضانوردان در برابر گرمای شدید نیز محافظت کند.

لباس فضایی جدید ناسا

آخرین بار در سال ۱۹۷۲ (آذر ۱۳۵۱) بود که فضانوردان ماموریت آپولو 17 روی ماه گام نهادند و حالا ناسا می‌خواهد پس از چند دهه مجددا انسان‌ها را در سال ۲۰۲۵ به آنجا بفرستد. البته با توجه به اتفاقات پیش‌بینی نشده زیادی که ممکن است تا آن زمان رخ دهد و همچنین اولویت قرار دادن مسائل ایمنی و جان فضانوردان، به‌ احتمال زیاد شاهد به‌تاخیر افتادن سفر به ماه خواهیم بود.

ماموریت آرتمیس ۳

این ماموریت ویژگی‌ها منحصر‌به‌فردی هم دارد. به‌عنوان مثال اولین فرد رنگین‌پوست و اولین زن روی ماه قدم خواهند زد. این دو فرد کمتر از یک هفته در ماه خواهند بود و در آن زمان چهار بار به پیاده‌روی می‌روند. همچنین در طول این ماموریت نمونه‌هایی از یخ در ماه جمع‌آوری خواهد شد و ماه‌گردها نیز آزمایش‌های متعددی را انجام می‌دهند. دو نفر دیگر از فضانوردان نیز صبورانه در کپسول اوریون باقی می‌مانند تا خدمه در بازگشت به آنها ملحق شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*