شماره شبا بانک شهر

دریافت شماره شبا بانک شهر

آیا تا به حال کلمه شبا به گوش شما خورده؟ می‌دانید کلمه شبا به چه معناست؟ یا به چه کار می‌آید؟ آیا در بانک شهر حساب دارید و به دریافت شماره شبا بانک شهر فکر کرده‌اید؟

اگر تمام این سوالات در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

شماره شبا چیست و از کجا آمده؟

شاید قبل از دریافت شماره شبا بانک شهر خود به این فکر افتاده باشید که کلمه شبا به چه معناست و از کجا آمده؟ باید بهتون اعلام کنم که شناسه شبا یک شماره 24 رقمی با شروع دو حرف IR در آغاز آن، خود به تنهایی ساخته نشده و برگرفته یا به عبارتی مخفف کلمه‌ی انگلیسی آن است، اگر بخواهیم بیشتر راجب آن توضیح دهیم این سیستم یا شماره شبا در سال 1375 توسط سازمان بین المللی ISO استاندارد جهانی تعریف و معرفی شد. کلمه شبا IBAN که مخفف انگلیسی آن می‌باشد و کلمه کامل آن معادل International bank account number بوده و جهت انجام معادلات بانکی و بین بانکی استفاده می‌شود و در آینده نزیک بسیار شناخته و بیشتر جای خود را در مبادلات بانکی پیدا خواهد کرد.

شماره شبای بانک شهر

بانک شهر یک بانک هوشمند که از سال 87 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و با توجه به اطلاعات بیشتر سهمداران آن شهرداری‌های شهرهای بزرگ می‌باشد و احتمالا با آن آشنا و یا یک حساب در این بانک دارید.

برای مثال با یک نمونه از شماره شبای حساب بانک شهر آشنا خواهیم شد:

IR370610000000100842541368

همانطور که مشاهده می‌کنید یک رقم 24 عددی و با دو حروف IR در شروع آن بدون استثنا در تمامی شماره شباها می‌باشد، همین‌طور شماره شبا دارای یک کد مشخص تعریف شده از سه رقم که برای هر بانک مشخص و متفاوت می‌باشد. برای مثال کد 061 در شماره بالا نشان دهنده شماره شبای بانک شهر می‌باشد، اینگونه شما می‌توانید خیلی راحت به تشخیص بانک‌ها از یکدیگر بپردازید.

اما چرا از شبا استفاده می‌شود؟

تفاوت شماره شبا، شماره حساب و شماره کارت چیست؟ اگر این سوال به ذهن شما رسیده در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

شما دارنده یک حساب بانکی هستید، پس یک شماره حساب به شما تعلق می‌گیرد که بیشتر برای تبادلات درون بانکی در بین شعبه‌های آن بانک استفاده می‌گردد. برای استفاده در تبادلات بین بانکی مشکل ساز خواهد بود زیرا هر بانک برای دارنده حساب خود شماره یا شناسه مشخصی تعریف نموده که دارای متغییراتی می‌باشد. به همین علت شماره شبا سیستمی یکپارچه و کامل ساخته شده تا شما بتوانید مبادلات بین بانکی خود را به‌صورت راحت انجام دهید.

درست است که می‌شود با شماره کارت تبادل پول بین بانکی انجام داد، اما شماره کارت یک مشخصه برای دارندگان حساب‌های حقیقی و شخصی، خصوصی است نه برای افراد حقوقی یا شرکت‌ها و لازم است یادآوری کنیم شماره کارت‌ها دارای یک تاریخ انقضا پس صدور می‌باشند که البته می‌شود آن را تمدید نمود، اما شماره حساب و شبا اینگونه نیستند.

تا اینجا شاید تفاوت چندانی را در بین شماره‌های بانکی احساس نکردید و یا لزوما دلیلی نمی‌بینید که از شماره شبا استفاده کنید و اما بزرگ‌ترین تفاوت‌ها در اینجا مشخص می‌شود.

فایده استفاده از شماره شبا

حتما تا به امروز خواسته‌اید مبلغی پول با شماره کارت جابه‌جا کنید و با محدودیت انتقال مبلغ کمتر از 3 میلیون تومان در روز برخوردید و واقعا عذاب‌آور است، زیرا شخصی که تبادل پول‌های بین بانکی اش در روز زیاد می‌باشد نمی‌تواند به این مبلغ بسنده کند؛ پس اینجاست که شماره شبا به کارتان می‌آید.

شما می‌توانید از طریق ساتنا و پایا انتقال وجه خود را تا مبلغ 50 میلیون در روز انجام دهید که رقم چشم‌گیریست در مقایسه با انتقال وجه شماره کارت، البته که لازمه انتقال وجه ساتنا و پایا داشتن شماره شبا می‌باشد.

یکی دیگر از واجبات داشتن شماره شبا، برای ساختن درگاه‌های اینترنتی یا همین‌طور درخواست واریز وجه می‌باشد. برای مثال اگر به صورت مجازی برای یک برند بازاریابی می‌کنید و آن مجموعه برای شما یک پنل شخصی جهت کارکرد روزانه دارد برای دریافت پول خود حتما به شماره شبا نیاز دارید.

در مطالب بالا حتما به دو کلمه غیر آشنا برخوردید، ساتنا و پایا. خوب اگر نمی‌دانید این دو کلمه به چه معنا می‌باشد، قصد داریم توضیح مختصری درباره آنها به شما ارائه دهیم.

به این دو یعنی ساتنا و پایا؛ سیستم الکترونیکی انتقال وجه می‌گویند؛ به عبارتی به صورت مشخص‌تر سامانه الکترونیکی ناخالص آنی یعنی ساتنا و پایانه الکترونیکی پایا که به ترتیب در سال‌های 1385 و 1388 شروع به کار کردند. عملکرد این دو سامانه به صورتی است که در صورت انجام تراکنش اول به سیستم بانک مرکزی متصل و پس تایید بانک مقصد درخواست انجام می‌شود. پس می‌توان گفت این دو به یکدیگر متصل هستند.

و اما تفاوت این دو در چیست ؟

سامانه ساتنا مبالغ بزرگ را در اختیار می‌گیرد و می‌توان با آن انتقال وجه کرد، در سامانه ساتنا در خواست‌ها به بانک مرکزی به صورت تک تک ارسال شده و پاسخ از 2 ثانیه تا نیم ساعت با توجه به بانک مقصد متغییر است.

اما در سامانه پایا درخواست‌ها به صورت گروهی یا دسته‌ای در ساعات مشخص به بانک مرکزی فرستاده می‌شوند، به طوری که یکی در 7:30 صبح و دیگری 9:30 و یکی 11:30 صبح با توجه به این درخواست‌ها بسیار با تاخیر و گاهی حتی تا پایان وقت اداری هم طول خواهد کشید.

شما می‌توانید با سامانه ساتنا 50 میلیون تومان در روز و با پایا 15 میلیون تومان در روز مبادلات انجام دهید.

روش دریافت شماره شبا بانک شهر

با توجه به مطالب بالا اگر کنجکاو هستید یا می‌خواهید شماره شبای حساب خود را دریافت کنید، می‌توانید به دو صورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنید البته پیشنهاد ما دریافت غیر حضوری و اینترنتی است که جهت سهولت شماست.

برای دریافت حضوری شماره شبا شما می‌توانید با مراجعه به یکی از عابر بانک یا خودپردازهای بانک شهر و با قرار دادن کارت خود،شماره شبای خود را به صورت راحت دریافت کنید.

برای دریافت غیر حضوری می‌توانید به سامانه‌هایی که این کار را برای شما انجام می‌دهند مراجعه کنید؛ برای مثال سایت بانک شهر یا سامانه رده مراجعه کنید. البته سامانه شبکه استعلام نیز در زمینه ارائه شماره شبا خوش درخشیده است.

شبکه استعلام چیست؟

شبکه استعلام یک سامانه کامل در حوزه خدمات بانکی و مالی است، از دریافت شماره شبا بانک شهر تا خدمات بورسی و صندوق سرمایه‌گذاری را می‌توانید در سایت شبکه استعلام انجام دهید. همچنین شبکه استعلام دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشد که خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند.

امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم توضیحاتی در رابطه به شماره شبا برای شما داده باشیم.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*