P60 هواوی

هواوی P60 ؛ از مشخصات فنی تا تاریخ رونمایی، قیمت و هرآنچه که می‌دانیم

در فاصله اندک باقی مانده تا رونمایی سری گوشی های هواوی P60، امروز به بررسی مشخصات فنی احتمالی و سایر اطلاعات در خصوص این پرچمداران خواهیم پرداخت.

علیرغم تحریم‌های شدید و فلج‌کننده‌ای که ایالات متحده آمریکا بر هواوی تحمیل کرد، نوآوری این کمپانی چینی در ساخت گوشی های با طراحی جذاب و فوق‌العاده با قابلیت‌های آینده‌نگرانه همچنان ادامه دارد!

با وجود اینکه هواوی در حال حاضر به نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و سرویس‌های گوگل دسترسی ندارد، اما مدل‌های پرچمدار این کمپانی هنوز محصولاتی باکیفیت و باامکانات به شمار می‌روند که شانه با شانه سایر پرچمداران بازار در حرکت هستند.

این کمپان در صدد است که ظرف چند روز آینده از نسل جدید پرچمداران خود، سری هواوی پی 60، رونمایی کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این خانواده قرار است در سه نسخه معمولی، پرو و اولترا با سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای رونمایی شود.

P60 هواوی

در فاصله کوتاه باقی مانده تا رونمایی از این سری گوشی پرچمدار، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از جزئیات فنی و اطلاعاتی که از این گوشی در اختیار داریم.

از سری گوشی ها هواوی P60 چه می‌دانیم؟

طراحی و صفحه نمایش

بر خلاف رویه اپل و سامسونگ که به زبان طراحی مشخصی برای پرچمداران پریمیوم خود رسیده و در هر نسل، تغییراتی جزیی بر آن اعمال می‌کنند، هواوی در هر نسل، طراحی گوشی های پرچمدارش را تغییر می‌دهد. به نظر می‌رسد این اتفاق در نسل جاری نیز رخ خواهد داد و سری گوشی های پی 60 هواوی با طراحی جدیدی روانه بازار خواهند شد.

اطلاعات جدید منتشر شده از Huawei P60 حاکی از استفاده از یک ماژول مستطیلی و منحصربفرد دوربین در قسمت پشت این گوشی است. آنچه طراحی ماژول دوربین هواوی پی 60 را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند، چینش متفاوت دوربین‌هاست.

در این گوشی به جز حسگر اصلی که درون یک حلقه بزرگ در مرکز قرار گرفته، دو حسگر دیگر در حلقه‌هایی کوچک تر، به‌طور نامتقارن در بالا و پایین دوربین اصل جای گرفته‌اند.

P60 هواوی

البته انتظار می‌رود که طراحی جلوی این گوشی متعارف‌تر بوده و از یک حفره دایره‌ای یا قطره‌ای برای دوربین سلفی بهره ببرد.

پیش‌بینی می‌شود که تفاوت‌هایی میان طراحی مدل‌های پرو و اولترا از گوشی هواوی پی 60 وجود داشته باشد. با این وجود می‌توان انتظار داشت که هر سه آن‌ها از یک طراحی واحد بهره ببرند.

بر اساس اطلاعات درزکرده، مدل پرو از پرچمدار هواوی ز یک صفحه نمایش 6.6 اینچی اولد با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتزی بهره خواهد برد. با این حال در خصوص صفحه نمایش دو مدل دیگر از این گوشی اطلاعات چندانی در دست نیست.

مشخصات فنی

سری پرچمداران هواوی P60 احتمالا از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره خواهند برد. این تراشه‌ها البته جدیدترین نمونه‌های ساخته شده توسط کوالکام نیستند؛ اما همچنان قادرند عملکردی فوق‌العاده در حد و اندازه‌های یک پرچمدار واقعی را ارائه دهند.

هواوی همچنین در هر سه مدل از این گوشی‌ها، از مدل 4G از تراشه کوالکام استفاده خواهد کرد.

همچنین بر اساس شایعات، هواوی پی 60 پرو از یک ماژول دوربین سه‌گانه در پشت بهره خواهد برد. حسگر اصلی که احتمالا در این گوشی به کار گرفته خواهد شد، نمونه 50 مگاپیکسلی IMX888 سونی خواهد بود.

علاوه بر این، یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض و یک حسگر تله فوتو 64 مگاپیکسلی نیز تکمیل‌کننده ماژول سه‌گانه دوربین این گوشی خواهند بود.

البته مدل استاندارد از P60 احتمالا مجهز به دو حسگر جدید IMX789 و IMX888 رونمایی خواهد شد. هر دوی این حسگرهای دوربین رزولوشن 50 مگاپیکسلی داشته و اندازه‌ای 1/1.4 اینچی دارند.

P60 هواوی

شایعات همچنین حاکی از تجهیز دوربین این گوشی‌ها به دیافراگم متغیر، همانند آنچه در میت 50 پرو شاهدش بودیم، هستند.

در این میان البته هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص ماژول دوربین مدل اولترا از این سری در دست نیست. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که هر سه مدل از دوربین‌های سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده کنند.

کمپانی هواوی چندی پیش از سیستم تصویربرداری جدید XMAGE 2.0 را معرفی کرد و در پرچمدارانش از آن بهره برد.‌ بنابراین انتظار می‌رود در سری هواوی P60 نیز شاهد استفاده از همین سیستم عکسبرداری باشیم.

یکی از قابلیت‌های کلیدی سیستم XMAGE در سری میت 50 معرفی شد و در آن، دوربین‌ها به کمک دهانه متغیر خود سیستم تغییر دیافراگم فیزیکی ده مرحله‌ای را در اختیار کاربران قرار داده و تجربه‌ای منحصربفرد را خلق کردند.

دوربین گوشی Huawei

فناوری XMAGE همچنین با بهینه‌سازی بهتری رنگ‌ها، عملکرد بهتری را برای دوربین‌ها در شرایط مختلف عکسبرداری رقم می‌زند.

سری پی 60 هواوی احتمالا به سیستم عامل HarmonyOS 3.0 مجهز شده و از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 100 واتی و شارژ بیسیم 50 واتی استفاده خواهد کرد.

در این میان همچنین مدل‌های پرو و اولترا احتمالا قادر به پشتیبانی از اتصالات ماهواره‌ای خواهند بود و از لایه محافظه Kunlun بر روی صفحه نمایش خود استفاده خواهند کرد.

قیمت مدل‌های مختلف Huawei P60 چقدر خواهد بود؟

قیمت گوشی پی 60

مطابق روند چند سال اخیر هواوی، پرچمداران جدید این کمپانی نیز احتمالا ابتدا در چین معرفی شده و سپس در سایر بازارهای جهان عرضه شوند.

همچنین در بحث قیمت نیز می‌توان انتظار داشت مدل پرو با قیمتی حدود 800 دلار روانه بازار شود و مدل استاندارد با قیمتی در حدود 600 الی 700 دلار به دست مشتریان برسد.

در خصوص قیمت مدل اولترا هنوز نمی‌توان هیچ‌گونه اظهار نظری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*