آپدیت iOS 16.4 و watchOS 9.4

آپدیت iOS 16.4 و watchOS 9.4 منتشر شدند

شرکت اپل نسخه‌های بتای آپدیت iOS 16.4 را برای آیفون و watchOS 9.4 را برای Apple Watch منتشر کرد.

اپل امروز نسخه RC watchOS 9.4 را برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتاd عمومی منتشر کرده است. اولین نسخه بتای iOS 16.4 نیز بسیاری از ویژگی‌های جدید را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

در ادامه مطلب به‌صورت جداگانه به‌بررسی قابلیت‌هایی که هر یک از این به‌روزرسانی‌ها با خود برای کاربران به‌ارمغان می‌آورند، خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد آپدیت watchOS 9.4

آپدیت watchOS 9.4

اپل به‌تازگی جزئیات انتشار نهایی watchOS 9.4 را به اشتراک گذاشته است که هر نکته جدیدی را برای کاربران اپل واچ با این به‌روزرسانی آشکار می‌کند.

آپدیت watchOS 9.4 انقلابی عظیم در حوزه سلامت اپل ایجاد می‌کند و این شرکت ویژگی‌های چرخه‌ی سلامت (Cycling Tracking) و تاریخچه‌ی فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را برای کاربران اپل واچ در کشورهای جدید ارائه می‌کند.

این شرکت همچنین در حال انجام یک آزمایش بسیار ضروری برای تغییر هشدارهای بیدار شدن در اپل واچ است و آلارم‌ها دیگر با پوشش برای جلوگیری از لغو تصادفی در هنگام خواب خاموش نمی‌شوند.

آپدیت watchOS 9.4

قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی برای اولین بار با عرضه سری ۴ به اپل واچ رسید. این تاریخچه اکنون در کلمبیا، مالزی، مولداوی، تایلند و اوکراین در دسترس است.

افراد مبتلا به AFib اغلب زندگی سالم و فعالی دارند. این افراد در مدت زمان بیماری می‌توانند با ورزش منظم، یک رژیم غذایی سالم، وزن مناسب و درمان سایر شرایط پزشکی که می‌تواند AFib را بدتر کند، وضعیت خود را بهبود بخشند. در صورت عدم درمان، AFib می‌تواند منجر به نارسایی قلبی یا لخته شدن خون شود که در صورت ادامه‌دار بودن باعث سکته قلبی می‌شود.

این تاریخچه مدت زمانی که قلب شما علائم AFib را نشان می‌دهد، برای شما به نمايش می‌گذارد. اما عملکرد ویژگی AFib History صرفاً به اندازه‌گیری مدت زمان سپری‌شده در حال فیبریلاسیون دهلیزی محدود نمی‌شود. این قابلیت همچنین اطلاعات به‌دست‌آمده را با سایر داده‌های مربوط به سلامتی و سبک زندگی مرتبط می‌کند.

اکنون که نسخه‌ بتای watchOS 9.4 برای آزمایش‌کنندگان در دسترس است، انتظار داریم این به‌روزرسانی هفته آینده به‌صورت عمومی منتشر شود. برای نصب به‌روزرسانی watchOS 9.4، توسعه‌دهندگان باید مشخصات پیکربندی را از مرکز توسعه‌دهنده اپل دانلود کنند.

پس از نصب، watchOS 9.4 را می‌توانید از طریق برنامه اختصاصی Apple Watch در آیفون با رفتن به General > Software update دانلود کنید. برای دریافت این آپدیت، اپل واچ باید 50 درصد عمر باتری داشته باشد.

آپدیت WatchOS 9.4 از ایموجی‌های جدید که شامل غاز، پرنده سیاه، سنبل و غلاف نخود پشتیبانی می‌کند. پس از به‌روزرسانی به watchOS 9.4، اپل واچ سری 44 میلی‌متری قادر خواهد بود حداکثر ظرفیت باتری را با دقت بیشتری پس از فرآیند کالیبراسیون مجدد تخمین بزند.

اپل همچنین در حال آزمایش نسخه‌ی بتای iPadOS 16.4، macOS 13.3 و tvOS 16.4 است و انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها در هفته آینده منتشر شوند.

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

iOS 16.4 برای آیفون با 5 ویژگی جدید به راه‌اندازی نزدیک می‌شود. مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه یکشنبه خود گفت که این به‌روزرسانی باید در حدود سه هفته آینده منتشر شود، به این معنی که احتمال انتشار عمومی در اواخر مارس یا اوایل آوریل وجود دارد.

درحال حاضر iOS 16.4 در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تعداد انگشت شماری از ویژگی‌ها و تغییرات جدید را برای آیفون معرفی می‌کند.

در آپدیت جدید شما می‌توانید برای دستگاه تعریف کنید که کدام یک از آپدیت‌های بتا را دریافت کند. زیرا بتاهای نرم‌افزاری اپل در دو نسخه عمومی و برنامه نویسان عرضه می‌شود که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

در ادامه پنج ویژگی جدید که همراه با به‌روزرسانی نرم‌افزار معرفی‌شده‌اند، از جمله ایموجی‌های جدید، اعلان‌های فشاری از وب‌سایت‌ها و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم.

1. منوی به‌روزرسانی‌های iOS 16 4

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

منوی به‌روزرسانی‌های بتا به اعضای برنامه توسعه‌دهنده اپل اجازه می‌دهد بدون نیاز به نصب نمایه پیکربندی از وب‌سایت Apple Developer، به نسخه‌های بتای توسعه‌دهنده iOS دسترسی داشته باشند. این ویژگی فرآیند نصب بتا را ساده‌تر می‌کند.

همچنین می‌توان به‌راحتی نسخه‌های بتا عمومی iOS را از همان منو فعال کرد. گزینه بتای توسعه‌دهنده تنها در صورتی در آیفون شما ظاهر می‌شود که دستگاه به‌همان Apple ID که برای ثبت نام در برنامه برنامه‌نویس اپل استفاده کردید، وارد شده باشد.

اپل می‌گوید این منوی جدید تنها راه فعال کردن نسخه‌های بتا توسعه‌دهنده خواهد بود و از استفاده و اشتراک‌گذاری رایگان پروفایل‌های پیکربندی به صورت آنلاین جلوگیری می‌کند.

2. ارتقاء به معماری جدید برنامه Home

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

آپدیت جدید iOS 16.4، طراحی اصلاح‌شده برنامه Home اپل که در ابتدا با iOS 16.2 عرضه شد اما به دلیل اشکالات موقتاً متوقف شد را مجدداً معرفی می‌کند.

پس از به‌روزرسانی به نسخه iOS 16.4، یک به‌روزرسانی اختیاری در برنامه Home با طراحی زیربنایی جدید در دسترس شما خواهد بود. ارتقای معماری Home مستلزم آن است که تمام دستگاه‌هایی که به خانه دسترسی دارند، به‌آخرین نسخه سیستم عامل به‌روز شوند.

اپل گفت که طراحی جدید عملکرد، کارایی و قابلیت اطمینان برنامه را برای کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند بهبود می‌بخشد.

3. ایموجی‌های جدید iOS 16.4

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

این آپدیت ایموجی‌های جدیدی را اضافه می‌کند که با یونیکد 15.0 معرفی شده‌اند، از جمله صورت لرزان، قلب در سه رنگ جدید، الاغ، گوزن، چتر دریایی و موارد دیگر.

4. امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن به وب‌اپ‌ها (Web Push Notifications)

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

در این به‌روزرسانی ویژگی امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن به وب‌اپ‌ها یک برنامه وب به صفحه‌اصلی اضافه کرده است که می‌تواند مجوز دریافت پوش نوتیفیکیشن را درخواست کند.

iOS در این حالت از کاربر می‌خواهد که به برنامه وب اجازه ارسال اعلان‌ها را بدهد. سپس کاربر می‌تواند این مجوزها را از طریق تنظیمات اعلان‌ها مدیریت کند. مانند اعلان‌هایی که از اپلیکیشن‌های اپ استور ارسال می‌شوند، کاربر می‌تواند از طریق سافاری اعلان‌ها را از وب‌سایت‌ها دریافت کنند.

نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های وب همانند نوتیفیکیشن‌های سایر برنامه‌ها کار می‌کنند و در لاک اسکرین، Notification Center و اپل واچ متصل نمایش داده خواهند شد.

5. بهبود برنامه پادکست (Podcasts App Improvements)

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

آپدیت iOS 16.4 چندین ویژگی جدید را در برنامه پادکست اپل در iPhone و CarPlay معرفی می‌کند.

منوی کانال‌های جدید در برنامه پادکست فهرستی از کانال‌های پادکست را در یک مکان در آیفون ارائه می‌کند. این کانال به سازنده اجازه می‌دهد همه پادکست‌های خود را در یک مکان فهرست کند تا شنوندگان به راحتی آن را پیدا کنند.

صف Up Next اکنون شامل قسمت‌هایی است که شنوندگان در کتابخانه خود ذخیره کرده‌اند. کاربران همچنین به زودی ابزارهای بیشتری برای مدیریت Up Next خواهند داشت. CarPlay اکنون دسترسی به صف‌های Up Next و اخیراً پخش شده (Recently Played) را از تب Listen Now به همراه توصیه‌های پادکست در برگه Browse فراهم می‌کند.

ویژگی‌های جدید آپدیت iOS 16.4

آپدیت iOS 16.4 در بخش هوش مصنوعی دستگاه نیز قابلیت‌هایی اضافه کرده است که به شما کمک می‌کند عملکرد‌هایی مثل بی‌صدا کردن تماس‌های ناشناخته، روشن شدن True Tone و قفل کردن دستگاه را به صورت خودکار انجام دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*