لوازم جانبی ps5

5 گجت جانبی که همراه پلی استیشن 5 خود باید داشته باشید

در این مطلب به معرفی 5 گجت جانبی جذاب و کارآمد برای پلی استیشن 5 می‌پردازیم که تجربه کاربری PS5 را تا حد زیادی ارتقا می‌دهند.

پلی‌ استیشن 5 زمان عرضه در روزهای پایانی سال 2020، دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. با کاهش مشکلات کمبود قطعه، اکنون این کنسول به‌راحتی دسترس بوده و سونی توانسته پاسخ‌گوی تقاضای خریداران باشد. علاوه بر این، افزایش تنوع بازی‌ها، بهبود اشتراک آنلاین و به‌روزرسانی‌های منظم باعث شده تا PS5 ویژگی‌های بیش‌تری را دریافت کند.

در این راستا، گجت‌ های جانبی کارآمد و جالبی نیز وجود دارند که می‌توانند تجربه کاربری پلی استیشن 5 را به‌خوبی ارتقا دهند. به همین بهانه، در ادامه به معرفی بهترین لوازم جانبی عرضه شده برای این کنسول می‌پردازیم.

بهترین گجت های جانبی پلی استیشن 5

1. حافظه SSD M.2 جانبی

گجت جانبی پلی استیشن 5

فضای ذخیره‌سازی پلی استیشن 5، تنها 825 گیگابایت است که ظرفیت آن می‌تواند به مرور زمان و سریع‌تر از آنچه انتظار دارید، تکمیل شود. برای رفع این محدودیت، خرید یک SSD M.2 به‌عنوان یک حافظه جانبی راه‌حل مناسبی است. اگر به‌دنبال خرید یک اس‌اس‌دی برای PS5 هستید، توجه داشته باشید که حتما مدل PCIe 4.0 با سرعت خواندن متوالی حداقل 5500 مگابایت بر ثانیه را تهیه کنید.

اگر اطلاعات و پیش‌زمینه خاصی در مورد حافظه‌های اس‌اس‌دی ندارید، جای نگرانی نیست؛ زیرا این مشخصات معمولا به‌طور برجسته در بخش توضیحات محصول قابل مشاهده است. بااین‌حال، طبق پیشنهاد سونی، حافظه SSD شما باید دارای یک هیت‌سینک برای خنک نگه داشتن حافظه باشد.

اگرچه اکثر گزینه‌های موجود در بازار دارای یک هیت‌سینک از پیش نصب شده هستند، اما می‌توانید SSD و هیت‌سینک را به‌صورت جداگانه خریداری کرده و خودتان فرآیند نصب را انجام دهید. این راه‌حل از آنچه فکر می‌کنید، ساده‌تر است و راهی عالی برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کنسول به‌شمار می‌رود.

2. ایستگاه شارژ DualSense 

گجت جانبی پلی استیشن 5

اگر می‌خواهید کنترلرهای خود را به‌طور مداوم شارژ نگه دارید، ایستگاه شارژ DualSense سونی یک گزینه عالی برای این کار است. این گجت جانبی 29.99 دلار قیمت دارد و می‌تواند حداکثر دو کنترلر را به‌طور هم‌زمان با استفاده از پین‌های تماسی بخش پایین، شارژ کند.

بااین‌حال، از آنجاکه کنترلرهای دوال‌سنس از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شوند، بدون شک راه‌حل‌های دیگری نیز برای شارژ آنها وجود دارند. USB-C یک رابط پرکاربرد است که بسیاری از گوشی‌ها، تبلت‌ها و کنسول‌های بازی نظیر نینتندو سویچ و استیم دک از آن پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین، ممکن است نیازی به خرید ایستگاه شارژ نداشته باشید، مگر آنکه راحتی استفاده از این گجت را ترجیح دهید یا بخواهید از مشکلات وصل و جدا کردن مداوم کنترلرها جلوگیری کنید. در هر حال، ایستگاه شارژ یک گزینه قابل اعتماد برای افرادی است که می‌خواهند دسته‌های بازی PS5 خود را همیشه آماده به‌کار نگه دارند.

3. هدست بی‌سیم سه‌بعدی پالس – گجت جانبی کارآمد پلی استیشن 5

گجت جانبی پلی استیشن 5

اگر گاهی اوقات نمی‌خواهید از بلندگوهای تلویزیون یا ساندبار خود برای پخش صدای PS5 خود استفاده کنید، وجود یک هدست گزینه‌ای مناسب برای شخصی‌سازی تجربه صوتی به‌خصوص طی بازی‌های آنلاین و گروهی است.

در حال حاضر طیف متنوعی از هدست‌ها با قیمت‌، سبک و قابلیت‌های متفاوت در دسترس هستند. بااین‌حال، هدست اختصاصی Pulse 3D سونی با قیمت 99.99 دلار یک گزینه منطبق و عالی است که همراه با PS5 در سال 2020 عرضه شد و در چندین رنگ موجود است.

یافتن یک گزینه دیگر در این بازه قیمتی که بتواند راحتی و کیفیت Pulse 3D را ارائه دهد، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بنابراین این هدست یگ گزینه قابل اعتماد و مناسب برای استفاده با پلی استیشن 5 است.

4. مدیا ریموت پلی استیشن 5

گجت جانبی پلی استیشن 5

کنسول PS5 از برنامه‌های پخش رسانه نظیر یوتیوب، نت‌فلیکس، اپل تی‌وی پلاس، دیزنی پلاس و غیره پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید از کنترلر دوال‌سنس برای پیمایش و کنترل هر برنامه استفاده کنید.

بااین‌حال، اگر ترجیح شما در اختیار داشتن یک ریموت کنترل از راه دور برای تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی با کنسول است، سونی مدیا ریموت PS5 را با قیمت 29.99 ارائه می‌دهد. این گجت جانبی از اغلب ورودی‌های کنترلر پشتیبانی می‌کند و به‌شما اجازه می‌دهد در منوهای سیستم جابجا شوید و پخش محتوا را کنترل کنید.

مدیا ریموت هم‌چنین یک گزینه عالی برای افرادی است که می‌خواهند روش ساده‌تری برای کنترل محتوای در حال پخش خود بدون نیاز به جابجایی بین استفاده از کنترل و تماشای محتوا داشته باشند.

5. هدست VR 2 – گجت جانبی واقعیت افزوده پلی استیشن 5

هدست وی آر 2

هدست واقعیت مجازی VR 2 سونی به‌طور اختصاصی برای پلی‌ استیشن 5 ساخته شده و با خرید آن به قیمت 549.99 دلار، یک هدست سیمی و دو کنترلر را دریافت خواهید کرد. راه‌اندازی این گجت بسیار ساده‌تر از نسل قبلی است و تنها به اتصال USB-C در جلوی کنسول PS5 نیاز دارد. دوربین‌ها و سنسورهای داخلی این هدست می‌توانند موقعیتتان را در محیط شناسایی کرده و با ارسال هشدار در صورت نزدیک شدن به موانع، ایمنی شما را در حین بازی تضمین کنند.

مانند سایر پلتفرم‌های واقعیت مجازی، مجموعه بازی‌های پلی استیشن VR 2 در حال حاضر تنوع بالایی ندارند و علاوه بر آن با عناوین نسل پیشین که PSVR نام دارد نیز سازگار نیستند. بااین‌حال، وجود برخی بازی‌ها محبوب نظیر Gran Turismo 7، Resident Evil Village، No Man’s Sky و Horizon Call of the Mountain و البته دیگر عناوین VR که در آینده منتشر می‌شوند، تجربه هیجان‌انگیز و منحصر به‌فردی را به کاربر ارائه می‌دهند.

5+1. کاور پلی استیشن 5

کاور پلی استیشن 5

اگرچه گجت های جانبی فوق برای بهره‌وری حداکثری از پلی استیشن 5 تا حد زیادی ضروری هستند، اما لوازم دیگری نیز وجود دارند که خرید آنها تا حد زیادی اختیاری است و صرفا جنبه ظاهری دارند. کاورهای کنسول PS5 یکی از این موارد هستند که در رنگ‌های مختلف ارائه شده‌اند. از این طریق می‌توانید پوشش کنسول خود را به‌طور کامل با کاورهای رنگی مختلف تغییر داده و با محیط یا سلیقه شخصی خود مطابقت دهید.

به‌طور کلی گجت ها و لوازم جانبی متعددی وجود دارند که می‌توانند تجربه کاربری با پلی استیشن 5 را تا حد زیادی بهبود ببخشند. چه به‌دنبال بهبود فضای ذخیره‌سازی، شارژ کنترلرهای خود، بهبود صدا، شخصی‌سازی کنسول، کنترل پخش رسانه یا تجربه واقعیت مجازی باشید، این لوازم برای دستیابی به اهداف اشاره شده، مفید و کاربردی هستند.