تعداد کاربران اپل موزیک به ۱۰ میلیون رسید

فایننشال تایمز، امروز گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن تعداد مشترکین سرویس اپل موزیک ( Apple Music ) به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.جالب است بدانید که این تعداد کاربر تنها در ۶ ماه به این سرویس روی آورده اند که در مقایسه با آمارهای رقیب این سرویس یعنی Spotify، بسیار قابل توجه است.

البته Spotify هنوز هم به مشترکان خود می‌افزاید و محبوبیت خود را حتی در اپ استور حفظ کرده است. در ماه ژوئن Spotify اعلام کرد که این سرویس در حال حاضر ۷۵ میلیون کاربر دارد که ۲۰ میلیون آن‌ها برای آن پول پرداخت می‌کنند. اکثریت کاربران آن به صورت رایگان از این سرویس استفاده نموده و محیط نرم افزار را با تبلیغات‌های متعدد تجربه می‌کنند.

بر خلاف Spotify، اپل موزیک برای ارائه سرویس به صورت رایگان از شیوه ارائه تبلیغات استفاده نمی‌کند، در عوض به مدت ۳ ماه به صورت رایگان این سرویس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در پایان ۹۰ روز کاربران می‌توانند استفاده از این سرویس را متوقف و یا ماهیانه برای آن ۹٫۹۹ دلار هزینه پرداخت کنند. همچنین خانواده‌های می‌توانند با پرداخت ۱۴٫۹۹ دلار تا شش نفر از این سرویس بهره ببرند. در ماه اکتبر اپل اعلام کرد که تا کنون ۱۱ میلیون نفر برای استفاده از دوره رایگان این سرویس ثبت نام کرده‌اند و ۶٫۵ میلیون نفر برای آن حق اشتراک پرداخت می‌کنند.

شروع اپل موزیک با خرید کمپانی Beats Music بود که در سال ۲۰۱۴ رخ داد. اپل برای خرید این کمپانی ۳ میلیارد دلار پرداخت کرد که بالاترین رقم پرداختی در این حوزه توسط اپل محسوب می‌گردد. این خرید همراه با تصاحب خط تولید هدست‌های بیتس بود.

منبع : BGR

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*