گجت موبایل

14 گجت که هر موبایل بازی به آن‌ها نیاز دارد

در اینجا به معرفی گجت هایی می‌پردازیم که استفاده از آن‌ها برای هر کاربر موبایل ضروری است. برخی از این گجت ها مخصوص دسته خاصی از کاربران هستند.

اساسا نمی‌توان یک گوشی موبایل را بدون اکسسوری‌هایش تصور کرد. البته بر خلاف شارژر که یکی از ضروری‌ترین ابزارهای جانبی گوشی های موبایل به شمار می‌رود، برخی دیگر از گجت‌ها به‌طور کلی ضروری نیستند؛ اما برای استفاده از پتانسیل کامل گوشی های هوشمند حیاتی به شمار می‌روند.

در ادامه این متن به معرف 14 گجت مهم می‌پردازیم که می‌توانند تجربه کار با گوشی های موبایل را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهند.

گجت هایی که برای هر کاربر موبایل لازم هستند

کاور گوشی

"قاب

کاور گوشی ضروری‌ترین گجتی است که هر کاربر موبایل به آن نیاز دارد. قاب یک گوشی هوشمند قادر است دستگاه شما را در برابر خط و خش، زمین خوردن های ناگهانی و سایر آسیب‌های فیزیکی محافظت کرده و ایمنی آن را ارتقا دهد.

بعضی از قاب‌ها نیز با ایجاد طرح‌هایی زبر مانع از لغزیدن و سر خوردن دستگاه در دست کاربر شده و از این طریق شانس آسیب دیدن آن را کاهش می‌دهند.

اگر شما از آن دسته از کاربران سر به هوا هستید که گوشی‌تان دائما در معرض ضربه و آسیب فیزیکی قرار می‌گیرد، دقت کنید که حتما به همراه گوشی جدیدتان یک قاب هم تهیه کنید.

محافظ صفحه نمایش

محافظ صفحه نمایش

دقیقا همانند قاب، محافظ صفحه نمایش هم یک گجت ضروری برای کاربران موبایل، خصوصا افراد بی‌دقت است.

این محافظ، یک ورق نازک از جنس شیشه یا پلاستیک است که بر روی صفحه نمایش گوشی قرار گرفته و مانع از آسیب دیدن آن در برخوردهای فیزیکی می‌شود.

البته دقت کنید که محافظ صفحه نمایش باید با مدل گوشی شما سازگار بوده و شفافیت و حساسیت کافی داشته باشد.

پاوربانک

گجت موبایل

شارژر پرتابل یا پاوربانک ابزاری ضروری برای افرادی‌ست که دائما در سفر هستند و در همه مواقع به برق دسترسی ندارند.

به کمک این گجت‌ها می‌توانید در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین شکل ممکن گوشی خود را بدون نیاز به پریز برق شارژ کنید.

یک پاوربانک خوب باید ظرفیت بالایی داشته باشد، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند و چندین درگاه خروجی را به‌طور همزمان به کاربر ارائه دهد.

شارژر فندکی

شارژر فندکی گوشی

دقیقا مانند پاوربانک‌ها، شارژرهای فندکی نیز ابزارهایی ضروری برای کاربران گوشی های موبایل به شمار می‌روند.

به کمک شارژرهای فندکی می‌توان در داخل خودرو و بدون نیاز به تخلیه باتری، گوشی، تبلت یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی را شارژ کرد.

از مشخصات یک شارژر فندکی ایده‌آل هم می‌توان به پشتیبانی از شارژ سریع، سازگاری با مدل گوشی شما و قابلیت شارژ همزمان چندین دستگاه اشاره کرد.

هدفون یا ایرفون

گجت موبایل

هدفون‌ها یا ایرفون‌ها اکسسوری‌هایی ضروری برای همه افرادی به شمار می‌روند که عاشق گوش کردن به موزیک، پادکست یا کتاب‌های صوتی هستند.

این دستگاه‌ها قابلیت گوش کردن به محتوای صوتی بدون آزار رساندن به دیگران را فراهم می‌کنند.

یک هدفون خوب باید در وهله اول کیفیت صدای مناسبی داشته باشد. همچنین در گام‌های بعدی هم راحتی و دوام آن حائز اهمیت بسیاری است.

اسپیکر بلوتوث

گجت موبایل

اسپیکر بلوتوث نیز یک گجت ضروری برای کسانی است که مایلند موزیک های موجود در گوشی موبایل خود را با صدای بلند گوش کنند.

به کمک این اسپیکرها می‌توانید بدون در اختیار داشتن هدفون یا ایرباد، صدایی بسیار باکیفیت و البته بلند را تجربه کنید.

یک اسپیکر بلوتوثی خوب باید کیفیت صدای مناسبی داشته باشد و ضمن ارائه عمر باتری بالا، به‌راحتی قابل حمل هم باشد.

میله مخصوص گرفتن سلفی (مونوپاد)

میله گرفتن سلفی

دسته‌های سلفی زمانی در کشور ما محبوبیت فراوانی داشتند. با این وجود رفته رفته از اهمیت این اکسسوری‌ها کاسته شد. در عین حال همچنان نمی‌توان منکر اهمیت این دسته‌ها در ثبت تصاویر سلفی گروهی از زوایای مختلف شد.

مونوپاد ایده‌آل باید با مدل گوشی شما سازگار باشد و ضمن سهولت استفاده، استحکام و دوام بالایی داشته باشد.

گیره نگهداری گوشی در یک دست

گیره نگهداری گوشی

گیره نگهداری گوشی یک اکسسوری کوچک و دایره‌ای‌ست که به قسمت پشتی گوشی چسبیده و به کاربر اجازه می‌دهد که دستگاه را راحت‌تر در دست بگیرد.

از یک گیره دایره‌ای همچنین می‌توان به‌عنوان نگهدارنده گوشی برای تماشای ویدیو یا برقراری تماس‌های تصویری نیز استفاده کرد.

از مشخصات یک گیره استاندارد و مناسب نگهداری می‌توان به سازگاری آن با مدل گوشی شما و چسباندن و جدا کردن راحت آن اشاره کرد.

پایه گوشی

پایه نگهدارنده گوشی

استند گوشی موبایل نیز یک اکسسوری بدردبخور برای تماشای ویدیو یا گرفتن تماس‌های صوتی است.

به کمک پایه‌ها می‌توانید گوشی‌تان را چرخانده و در هر زاویه دلخواه بگیرید. به این ترتیب می‌توانید محتوای ویدیویی خود را به‌سادگی و بدون دخالت دست تماشا کنید.

یک پایه گوشی باید اولا با مدل دستگاه شما سازگار باشد و سپس ضمن ارائه تعمیرپذیری بالا، دوام و استحکام بالایی داشته باشد.

شارژر بیسیم

گجت موبایل

به کمک شارژرهای بیسیم می‌توانید گوشی خود را بدون این که به برق متصل کنید، شارژ نمایید. مکانیزم عملکرد این شارژرها بر اساس پدیده القای مغناطیسی استوار است و از همین طریق، انرژی را از شارژر به گوشی شما منتقل می‌کند.

یک شارژر بیسیم باکیفیت باید با مدل گوشی‌تان سازگار بوده و از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند. علاوه بر این، سهولت استفاده نیز یکی دیگر از مشخصات یک شارژر بیسیم ایده‌آل است.

کارت حافظه

کارت حافظه نیز دیگر گجت بسیار حائز اهمیت برای گوشی های موبایل است که ظرفیت حافظه داخلی را به‌طور چشمگیری ارتقا می‌دهد.

اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با خرید یک مموری کارت، تصاویر، ویدیوها و اطلاعات بیشتری را بدون نگرانی از بابت پر شدن حافظه بر روی گوشی خود نگهداری کنید.

طبیعتا سرعت خواندن و نوشتن بالا و در اختیار داشتن حافظه کافی از مهم‌ترین مشخصات کارت های حافظه به شمار می‌روند. یک کارت حافظه همچنین باید با مدل گوشی شما نیز سازگار باشد.

بازوبند

بازوبند مخصوص گوشی

افرادی که تمایل به ورزش و فعالیت زیادی دارند، بدون شک اهمیت یک بازوبند برای نگهداری گوشی را به‌خوبی درک می‌کنند.

شما می‌توانید با قرار دادن گوشی درون یک بازوبند، راحت‌تر در حین ورزش به موزیک گوش دهید، فعالیت‌های فیزیکی خود را کنترل کنید و حتی با دیگران تماس بگیرید.

یک بازوبند مناسب باید با مدل گوشی سازگار باشد و روی دست حس راحتی داشته باشد. همچنین استحکام بالا نیز لازمه مقاومت و دوام این بازوبند خواهد بود.

گیره خودرو

حتما بارها پیش آمده که قصد داشته باشید پشت فرمان اتومبیل با استفاده از جی پی اس و اپلیکیشن‌های نقشه مسیریابی کنید. در این شرایط یک گیره خودرو قادر است کاربرد فراوانی برایتان داشته باشد.

با استفاده از یک گیره می‌توانید گوشی خود را به داشبورد یا شیشه جلو بچسبانید و بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی، در اتومبیل خود از آن استفاده کنید.

یک گیره اتومبیل باید نصب راحتی داشته باشد و محکم در محل تعیین‌شده قرار گیرد.

کیت لنز دوربین

کیت لنز یک اکسسوری ضروری برای علاقمندان به تصویربرداری به شمار می‌رود که امکان استفاده از لنزهای مختلف اعم از لنز ماکرو یا عریض بر روی گوشی را فراهم می‌کند.

با استفاده از هریک از این لنزها می‌توانید در شرایط متفاوت تصاویر خلاقانه‌تر و باکیفیت‌تری بگیرید. یک کیت لنز خوب و باکیفیت باید به‌سادگی نصب و جدا شود و کیفیت بالایی داشته باشد.

جمع بندی

استفاده از اکسسوری‌های مناسب و باکیفیت می‌تواند باعث ارتقای چشمگیر تجربه کار با گوشی موبایل شود.

البته باید توجه کرد که تمامی گجت‌های معرفی شده در این لیست برای همه افراد مناسب نیستند. به عنوان مثال، اگر شما علاقه چندانی به رانندگی ندارید، طبیعتا نیازی به شارژر فندکی یا گیره اتومبیل نخواهید داشت.

با این وجود برخی موارد دیگر مثل قاب یا محافظ صفحه نمایش برای تمامی کاربران گوشی های موبایل ضروری است.

شما در خصوص این لیست چه نظری دارید و جای چه گجتی را در آن خالی می‌دانید؟