مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

گروه خودروسازی سایپا به زودی مدل دنده اتومات شاهین را راهی بازار خواهد کرد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک آشنا می‌شویم.

شاهین دنده‌ای در بین سبد محصولات سایپا بهترین خودرویی است که می‌توان یافت؛ چرا که هم طراحی ظاهری بروز و مدرنی دارد و هم مشخصات و امکانات رفاهی جذابی برای آن در نظر گرفته شده است. با رونمایی و سپس عرضه این سدان جذاب، مشتریان استقبال خوبی از آن کردند و برخی نیز منتقد سرسخت آن بودند تا اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه مدل اتوماتیک شاهین به گوش رسید.

معرفی مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

بنا بر اعلام نارنجی پوشان جاده مخصوص، شاهین اتومات در سال 1402 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه رهام که بعدا شاهین نام گرفت، طراحی و پلتفرم متفاوتی است که با دیگر محصولات سایپا دارد. سدان مورد بحث روی پلتفرم جدید SP100 سوار شده که نخستین بار در سال 1397 معرفی شد.

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

گفتیم که عرضه نسخه اتوماتیک این خودرو در هاله‌ای از ابهام بود و طی ماه‌های اخیر گمانه زنی‌های بسیاری برای ورودش صورت گرفت و در نهایت سایپا رسماً اعلام کرد گیربکس اتوماتیک این خودرو در راه است. شاهین اتومات در دو تیپ مختلف وارد بازار خواهد شد که یکی از آنها شاهین CVT است. همچنین تیپ دوم که قدرت و توان بیشتری دارد از نیمه دوم سال جاری به فروش خواهد رسید.

ظاهر نسخه دنده‌ای و اتوماتیک کماکان شبیه به یکدیگر هستند و تنها با مطالعه تفاوت‌های جزئی در ظاهر می‌توان پی به این موضوع برد. برای مثال در نسخه اتوماتیک شاهد اضافه شدن خط کروم بالای پلاک عقب هستیم یا اینکه قسمت کروم جلوپنجره تغییر کرده و آنتن خودرو کوسه‌ای شده است.

با ورود به کابین داخلی، تفاوت‌های بیشتری شاهد خواهیم بود. به‌روزرسانی‌های متعدد گروه سایپا برای محیط داخلی محدود به رنگ داشبورد و کابین، قطعات دکوراتیو متفاوت و آپشن‌های رفاهی بیشتر می‌شود. البته کیفیت مواد به کار رفته بهتر از قبل شده و داشبورد جنس بهتری دارد.

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

زیر کاپوت شاهین اتوماتیک همان پیشرانه نسخه دنده‌ای تعبیه شده و در این بخش شاهد تغییرات نیستیم. موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ M15 قادر است حداکثر قدرت 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته به محور جلو انتقال می‌یابد.

خوشبختانه این سدان خانوادگی و جذاب مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 5 شده و به طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مسافتی که می‌پیماید نزدیک به 7.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. شاهین سی وی تی می‌تواند در عرض 16 ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

امکانات رفاهی و آپشن‌های شاهین اتوماتیک

سایپا علاوه بر اتومات کردن شاهین اقدام به تعبیه امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه دنده‌ای کرده و بر جذابیت‌های بیشتر این خودرو افزوده است. از جمله این امکانات رفاهی و ایمنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

امکانات رفاهی: نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، آینه جانبی تاشو برقی، سنسور پارک دنده عقب، سیستم محاسبه سفر، صندلی راننده دستی 6 حالت و صندلی مسافر 4 حالت، نگه دارنده صندلی کودک در صندلی عقب یا ایزوفیکس، مه شکن جلو و عقب، چراغ همراهی تا درب منزل، چراغ روشنایی روز، کنترل صدا از روی فرمان، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر، چراغ‌های اتوماتیک، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرم کن آینه‌های جانبی، نشانگر سرویس دوره‌ای، سیستم ناوبری، دوربین عقب، صندلی روکش چرم، دستگیره آسان بازشو، سانروف و قابلیت شارژ با یو اس بی.

مشخصات فنی و امکانات شاهین اتوماتیک

تجهیزات ایمنی: مجهز به سیستم ترمز TCS+ESC+HSA، مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD+BAS، کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت یا ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده امنیتی، کمربند ایمنی پیش کشنده یا مکانیزم کاهنده نیرو.

امکانات اختصاصی: آنتن کوسه‌ای، تزئینات داخلی کروم و تریم دو رنگ، گارنیش عقب کروم، کروز کنترل با کلید روی فرمان، قطعات هیدروگرافی، کف پوش سه بعدی، جلوپنجره و اهرم دستگیره داخلی و خارجی طرح کرم، قاب دستگیره داخلی و فرمان، مولتی مدیا یا سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر 10 اینچی و مولتی مدیای 7 اینچی.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*