گوشی های کوچک

گوشی های کوچک دیگر خریدار ندارند؛ نظر شما چیست؟

ظاهرا حق با اپل بود؛ گوشی های کوچک دیگر مثل قبل خریدار ندارند. شما اما چگونه با غیبت گوشی های کامپکت در بازار موبایل، کنار می‌‌آیید؟

پس از حضور ناموفق آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی در بازار، اپل تصمیم گرفت از خیر تولید گوشی های کوچک بگذرد. این کمپانی که کارش را خوب بلد است، مدل 6.7 اینچی پلاس را جایگزین مدل 5.4 اینچی مینی کرد. حالا گزارش جدید موسسه DSCC نشان می‌دهد که اپل، تصمیم درستی گرفته و فروش آیفون 14 پلاس از آیفون 13 مینی، خیلی بیشتر بوده است.

این گزارش، حجم تولید صفحه نمایش دو گوشی را مقایسه می‌کند. بر این اساس، آیفون 14 پلاس حدود 59 درصد بیشتر از آیفون 13 مینی فروش رفته؛ آن هم در حالی که مدل Plus، کم‌فروش‌ترین گوشی سری آیفون 14 بوده است. ظاهرا سهم فروش این گوشی در بین اعضای خانواده، فقط 11 درصد بوده و آیفون 14 پرو مکس با سهم 36 درصدی، پیشتاز است.

این یعنی با وجود محبوبیت پایین آیفون 14 پلاس، باز هم این مدل از گوشی کوچکی مثل آیفون 13 مینی، بیشتر مشتری دارد.

اما این موضوع در بین گوشی‌های اندرویدی هم صادق است. بسیاری از کاربران، دیگر به سمت مدل‌های کامپکت نمی‌روند و تولیدکنندگان هم این را به خوبی می‌دانند. کار به جایی رسیده که اگر بخواهیم یکی از گوشی های کوچک چند وقت اخیر را مثال بزنیم، باید از شیائومی 13 نام ببریم که صفحه نمایش 6.36 اینچی دارد.

با این تفاصیل، به‌نظر می‌رسد کار مدل‌های کوچک‌تر از 6 اینچ را باید تمام شده بدانیم و این خبر بدی برای معدود افرادی است که هنوز دل در گرو گوشی‌‌های کامپکت دارند!