تحریم هواوی

ادعای بزرگ هواوی: آمریکا تحریم کرد، ولی ما با سرعت نور پیشرفت می‌کنیم

رئیس شرکت هواوی مدعی شد که تحریم ها نه تنها موقعیت هواوی را تضعیف نکرده، بلکه سرعت رشد و پیشرفت‌ این شرکت را افزایش داده است.

در سال 2019، دولت ایالات متحده تحریم هایی را علیه هواوی، به‌دلیل نگرانی‌های امنیت ملی اعمال کرد. به موجب این تحریم‌ها، دسترسی این غول فناوری چینی به برخی از قطعات حیاتی گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی محدود شد. این اقدام به‌عنوان بخشی از جنگ تجاری گسترده میان آمریکا و چین شکل گرفت و پیامدهای مهمی برای صنعت فناوری جهانی داشت.

پس از اعمال تحریم، هواوی با رد هرگونه تخلف و اتهام از سوی آمریکا، تاکید کرد که هیچ اقدام تهدیدآمیزی علیه امنیت ملی این کشور انجام نداده است. بااین‌حال، تجارت این شرکت در نتیجه تحریم‌ها آسیب دید و برخی از کشورها استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G خود را ممنوع کردند. طی سال 2020، فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت بیش از 20 درصد کاهش یافت و هواوی را مجبور کرد تا برای جلوگیری از ضرر بیش‌تر، آنر، برند گوشی‌های اقتصادی خود را بفروشد.

بااین‌حال، اریک ژو، رئیس هواوی اخیرا مدعی شده که حوزه نیمه‌رسانای چین در نتیجه تحریم‌ های ایالات متحده مجددا متولد خواهد شد و تاکید کرد که هواوی از تلاش‌های این صنعت برای افزایش خودکفایی حمایت خواهد کرد. صنعت نیمه‌های و تولید تراشه، یکی از موضوعات اصلی مناقشه در نبرد فناوری میان ایالات متحده و چین بوده است. در این راستا، واشنگتن محدودیت‌های صادرات را بر شرکت‌های چینی در تلاش برای قطع دسترسی آنها به فناوری‌های آمریکایی اعمال کرده است.

تحریم هواوی

تلاش هواوی برای خنثی کردن تحریم های آمریکا

در این میان، هواوی به‌شدت تحت تاثیر این محدودیت‌ها قرار گرفته و از دسترسی به آخرین تراشه‌های پیشرفته مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند خود محروم است. بااین‌حال، رئیس هواوی عنوان کرد که این محدودیت‌ها تنها اثری موقت دارد و در نهایت منجر به تقویت صنعت نیمه‌هادی چین خواهد شد.

شرکت‌های چینی از جمله هواوی هم‌اکنون در تلاش هستند تا ابزارهای مورد نیاز برای تولید انواع نیمه‌هادی را در داخل کشور خود توسعه دهند، هرچند چنین تصمیمی بدون شک چالش‌های مختلفی را در پی خواهد داشت. اریک ژو طی هفته گذشته از همکاری هواوی با سایر شرکت‌های چینی برای توسعه ابزارهای طراحی تراشه الکترونیکی مورد نیاز برای ساخت نمونه‌هایی با ابعاد حداقل 14 نانومتر خبر داد.

بااین‌حال، هواوی در حالت ایده‌آل به تراشه‌هایی با اندازه نانومتری بسیار کوچک‌تر برای اهداف خود نیاز دارد که در حال حاضر در تلاش برای به‌دست آوردن این فناوری است. بدون شک هرچه اندازه نانومتری چیپست‌ها کوچک‌تر باشند، امکان رقابت نزدیک‌تر با گوشی‌های هوشمند رقیب مانند اپل و سامسونگ افزایش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*