خرابی بیشتر گوشی های اپل نسبت به هواوی

ادعای بزرگ مدیرعامل هواوی: گوشی‌های اپل از ما بیشتر خراب می‌شوند!

به‌ادعای هواوی، گوشی‌های اپل چندین برابر بیشتر از آن‌ها خراب می‌شوند. این شرکت چینی پیشرفت چشمگیری در کیفیت موبایل‌های خود داشته است.

هواوی تا چند سال قبل شاید حتی در مقامی نبود که بخواهد با شرکت خوشنامی مثل اپل در زمینه کیفیت مقایسه شود. در واقع، نرخ خرابی محصولات هواوی در گذشته چند برابر اپل بود، اما حالا این شرکت چینی موفق شده است تحولی در مدیریت کیفیت ساخته‌های خود به‌وجود بیاورد. «ریچارد یو» (Richard Yu) به‌عنوان مدیرعامل هواوی هم اخیراً از عبور هواوی از اپل در زمینه همین مدیریت کیفیت و خرابی محصولات گفت.

خرابی چندین برابر کمتر گوشی‌های هواوی نسبت به اپل

خرابی بیشتر گوشی های اپل نسبت به هواوی

ریچارد یو در رویداد China EV100 Forum اظهار داشت که نرخ خرابی هواوی در مقطع کنونی فقط بخشی از نرخ خرابی کمپانی اپل در نظر گرفته می‌شود. این به زبان ساده به این معنی است که گوشی‌های اپل چند برابر گوشی‌های هواوی خراب می‌شوند. هواوی با سرمایه‌گذاری پیوسته در حوزه تحقیق و توسعه (25.1 درصد از درآمد سالانه خود در سال 2022) موفق شده است گوشی‌هایی باکیفیت‌تر با تجربه کاربری رضایت‌بخش‌تر را روانه بازار کند. حتی ریچارد یو می‌گوید کیفیت در بالاترین اولویت برای این شرکت قرار دارد؛ حالا مهم نیست هزینه آن چقدر باشد.

در تایید اقدامات هواوی برای فراهم‌سازی بهترین تجربه کاربری باید به جدیدترین گوشی‌های پرچمدار آن یعنی P60 و میت X3 اشاره کرد. دو گوشی مذکور که هواوی چند روز قبل معرفی کرد، بر پایه سیستم عامل HarmonyOS کار می‌کنند. این سیستم عامل مختص به غول فناوری چینی هواوی، تجربه‌ای راحت و آسوده بدون باگ‌های آزاردهنده را پیش رو مصرف‌کنندگان می‌گذارد. این درحالی است که محصولات جدید اپل باگ‌هایی داشته‌اند که عملکرد سیستم عامل iOS را تا حدودی مختل کرده‌اند. به‌هر حال، آزمون و خطا با قابلیت‌های جدید برای تجربه کاربری مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را هم دارد.

در یک کلام، نرخ خرابی چند برابر کمتر گوشی‌های هواوی در برابر محصولات اپل را می‌توان نتیجه بلندمدت تمرکز و سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه دانست. با تحولاتی که این روزها عرصه تولید گوشی‌های هوشمند به‌خود می‌بیند، باید دید که هر کدام از شرکت‌های مطرح از جمله اپل و هواوی در چه مسیرهای تازه‌ای قدم می‌بردارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دوستان لیس زن کفش اپل در دسترس هستین یا نه / آخ یادم رفت دنبال آداپتور میگردین شرمنده 🙂