باتری گوشی محافظت

برای محافظت از باتری گوشی خود از این عادت های بد در شارژ کردن خودداری کنید

امروز به معرفی برخی عادت های غلط در شارژ کردن گوش می‌پردازیم که می‌توانید با خودداری از انجام‌آن ها از باتری گوشی‌تان محافظت کنید.

باتری گوشی های هوشمند را باید مهم‌ترین عناصر این دستگاه‌ها دانست که انرژی لازم برای تمامی فعالیت‌های آن‌ها را فراهم می‌کنند.

علیرغم تمامی هشدارهای موجود در خصوص مدیریت انرژی و شارژ کردن گوشی ها بسیاری از ما همچنان با برخی عادت‌های غلط، ضمن آسیب رساندن به باتری، کاهش عمر و شارژدهی آن را تسهیل می‌کنیم.

به همین جهت امروز قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از عادت‌های غلط در هنگام شارژ کردن گوشی های هوشمند بپردازیم که با خودداری از انجام آن‌ها می‌توانیم از باتری دستگاه خود محافظت کنیم.

راهکارهای محافظت از باتری گوشی هوشمند در حین شارژ شدن

گوشی خود را به مدت طولانی به برق متصل نکنید

آداپتور گوشی هوشمند

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش عمر باتری گوشی های هوشمند وصل کردن آن به برق برای مدت طولانی است. یکی از مصداق‌های مهم این عادت غلط، شارژ کردن گوشی در طول شب است!

این اتفاق باعث می‌شود که گوشی حرارت زیادی تولید کرده و در گذر زمان دچار فرسایش شود.

در عوض سعی کنید گوشی خود را در طول روز شارژ کرده و با رسیدن آن به 100%، فورا آن را از برق بکشید.

به هنگام شارژ کردن گوشی از آن استفاده نکنید

استفاده کردن از گوشی در حین شارژ باعث داغ کردن دستگاه شده و به مرور، احتمال آسیب رساندن به آن را افزایش می‌دهد.

اگر قصد دارید از باتری گوشی خود محافظت کنید، در زمانی که گوشی به پریز برق متصل است از انجام بازی‌های پرجزئیات، استریم محتوای ویدیویی و یا سایر فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

منتظر خالی شدن کامل باتری نمانید

خالی شدن شارژ

بر خلاف باور عمومی، خالی شدن باتری تا صفر درصد و شارژ کردن مجدد آن نه تنها برای افزایش شارژدهی آن مفید نیست؛ بلکه می‌تواند باعث وارد شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن شود.

بر اساس اطلاعات موجود، باتری‌های لیتیوم یون کنونی بازار در صورتی که در محدوده 20 تا 80 درصد شارژ شوند، می‌توانند عملکرد بسیار بهتری داشته باشند.

بنابراین شارژ کردن گوشی در این محدوده می‌تواند باعث عملکرد بهتر آن در دراز مدت شود.

از شارژهای غیراصلی و بی‌کیفیت استفاده نکنید

شارژر اصلی اسمارتفون

یکی از راهکارهای مهم محافظت از باتری گوشی این است که هرگز برای شارژ کردن آن از شارژرهای بی‌کیفیت استفاده نکنید.

این شارژها عموما قیمت ناچیزی داشته و در نگاه اول خریدی بسیار اقتصادی به نظر می‌رسند. با این وجود استفاده از این شارژرها در گذر زمان سلامت باتری شما را به‌طور جدی به خطر خواهد انداخت.

این دسته شارژرها معمولا کیفیت و ایمنی پایینی داشته و می‌توانند باعث شارژ شدن بیش از حد یا داغ کردن دستگاه شوند که هریک می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشند.

به همین جهت همیشه سعی کنید از شارژرهایی با برند معتبر استفاده کند. دقت کنید که حالت ایده‌آل در این بخش، استفاده از شارژرهای اوریجینال گوشی شماست.

گوشی خود را در دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین شارژ نکنید

دمای بالا یا پایین

دماهای بیش از حد بالا یا پایین می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای باتری گوشی شما داشته باشد.

بنابراین سعی کنید گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید و مکان‌های نزدیک به منابع حرارتی یا سرمایشی شارژ نکنید. بهترین عملکرد باتری گوشی شما زمانی خواهد بود که در محیطی خنک شارژ شود.

به اعلان‌های مربوط به شارژ پایین دستگاه دقت کنید

اکثر گوشی های هوشمند مدرن، افت سطح باتری از آستانه‌ای مشخص (معمولا 20 درصد) را با نمایش اعلان‌هایی به کاربر اعلام می‌کنند.

بی‌توجهی به این اعلان‌ها و استفاده از گوشی ممکن است باعث خالی شدن شارژ باتری و اعمال فشاری بیش از حد به آن شود که می‌تواند ضعیف شدن باتری و کاهش عمر آن را در پی داشته باشد.

بنابراین همیشه سعی کنید به محض مشاهده اعلان پایین بودن سطح شارژ باتری، دستگاه را شارژ کنید.

گوشی خود را همیشه با شارژر سریع شارژ نکنید

باتری گوشی محافظت

علیرغم مزایای فراوان شارژ سریع گوشی، استفاده دائمی از آن می‌تواند می‌تواند با افزایش حرارت باتری و تحت فشار گذاشتن آن، شارژدهی کلی را کاهش دهد.

به همین جهت توصیه می‌شود از شارژ سریع تنها در شرایطی استفاده کنید که در مضیقه زمانی قرار داشته باشید. در سایر شرایط، استفاده از یک شارژ معمولی و شارژ کردن دستگاه به‌صورت استاندارد و با سرعت پایین‌تر می‌تواند باعث محافظت از باتری گوشی و افزایش عمر آن شود.

به هنگام شارژ، گوشی را از کیس یا قاب جدا کنید

استفاده از کیس یا کاور گوشی می‌تواند باعث تجمیع حرارت و جلوگیری از دفع صحیح آن شود. در نتیجه این اتفاق باتری داغ کرده و با آسیب‌های دائمی روبرو خواهد شد.

بنابراین سعی کنید همواره در حین شارژ کردن گوشی خود، آن را از جعبه بیرون آورید تا از خطرات ناشی از داغ کردن بیش از حد جلوگیری شود.

طرز استفاده صحیح از شارژ بیسیم را یاد بگیرید

شارژ بیسیم

استفاده از شارژهای بیسیم روشی آسان و بی‌دردسر برای شارژ کردن گوشی های هوشمند است. با این وجود پیش از استفاده از این نوع شارژرها باید روش استفاده از آن‌ها به‌خوبی فرا بگیرید.

استفاده نادرست از شارژرهای بیسیم یا قرار دادن گوشی روی شارژر به‌طور ناصحیح می‌تواند باعث تولید حرارت بیش از اندازه و آسیب دیدن دستگاه شما شود.

از شارژ کردن گوشی خود تا 100 درصد بپرهیزید

شاید مشاهده عدد شارژ 100% در بالای صفحه گوشی برایتان لذت‌بخش باشد. با این حال باید دقت کنید که با شارژ کردن مداوم گوشی تا 100 درصد باعث کاهش عمر باتری در بلند مدت خواهید شد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، عملکرد بهینه باتری زمانی رخ خواهد داد که شارژ آن در محدوده 20 تا 80 درصد انجام شود. بنابراین منطقی است که به جای هر بار شارژ کردن کامل باتری، سطح شارژ آن را همواره در محدوده ایده‌آل نگه دارید.

جمع بندی

به‌طور کلی، محافظت از باتری گوشی، مساله‌ای مهم است که با می‌توان با رعایت برخی نکات ریز تا حد قابل قبولی به آن دست یافت.

با خودداری از انجام نکاتی که در این متن اشاره شد، می‌توانید عمر باتری را تا حد قابل قبولی ارتقا داده و از شارژدهی بلندمدت آن اطمینان حاصل کنید.

توصیه‌های دیگری برای محافظت از باتری گوشی

باتری گوشی محافظت

در ادامه به اختصار به برخی توصیه‌های دیگری که می‌تواند به افزایش شارژدهی گوشی شما کمک کند، اشاره خواهیم کرد:

  • از گوشی خود در دماهای بیش از حد بالا یا پایین استفاده نکنید.
  • از شارژرهای مناسب و باکیفیت استفاده کنید.
  • گوشی خود را به‌طور دائمی شارژ کنید.
  • از شارژ کردن بیش از حد باتری گوشی بپرهیزید.
  • برخی از قابلیت‌های کم‌استفاده گوشی را غیرفعال کنید.
  • از مد ذخیره شارژ باتری استفاده کنید.
  • دستگاه خود را همواره بروز نگه دارید.
  • هر زمان که نیاز بود باتری گوشی را تعویض نمایید.

شما چه راهکار دیگری را برای محافظت از باتری گوشی های هوشمند پیشنهاد می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*