فضانوردان ماموریت آرتمیس 2

فضانوردان ماموریت آرتمیس 2 ناسا مشخص شدند؛ پیش به سوی ماه!

ناسا بالاخره نام فضانوردان ماموریت آرتمیس 2 را اعلام کرد. این فضانوردان قرار است به‌زودی به ماه فرستاده شوند. مسافران ماه به چه کشورهایی تعلق دارند؟

سال گذشته ناسا با موفقیت ماموریت آرتمیس 1 را به‌ پایان رساند و توانست قدرتمند‌ترین موشک تاریخ بشر و کپسول اوریون را آزمایش کند. در این ماموریت هیچ انسانی حضور نداشت و فضاپیمای اوریون پس از رفتن به مدار ماه توانست به زمین برگشته و در اقیانوس فرود بیاید. حالا نوبت به ماموریت آرتمیس 2 رسیده است که در آن فضانوردان ناسا قرار است به مدار ماه رفته و به‌زمین برگردند.

فضانوردان ماموریت آرتمیس 2؛ برای اولین‌بار یک سیاه‌پوست و یک زن در مسیر ماه

فضانوردان ماموریت آرتمیس 2

این ماموریت در نوامبر ۲۰۲۴ (تقریبا آبان ۱۴۰۳) انجام خواهد شد و اولین پرواز انسان به سمت ماه پس از ماموریت آپولو 17 در سال ۱۹۷۲ است. در نهایت نیز اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود شاهد انجام ماموریت آرتمیس 3 در دسامبر ۲۰۲۵ خواهیم بود. ماموریتی که در آن راکت استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس مسئول فرستادن فضانوردان برای قدم نهادن روی ماه خواهد بود.

ناسا بالاخره نام فضانوردان ماموریت آرتمیس 2 را اعلام کرده است. در این ماموریت فرمانده Reid Wiseman است و Victor Glover و Christina Hammock Koch او را همراهی می‌کنند. این سه‌ نفر آمریکایی هستند. همچنین Jeremy Hansen نیز نماینده کشور کانادا در این ماموریت خواهد بود.

فضانوردان ماموریت آرتمیس 2

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در تیم مربوطه یک زن و یک فرد رنگین‌پوست نیز حضور دارند که در نوع خود منحصر‌به‌فرد است. خدمه کپسول اوریون ۴۲ ساعت را در مدار بالای زمین خواهند بود و سپس به‌سمت ماه می‌روند. در نهایت نیز فضانوردان ماموریت آرتمیس 2 در اقیانوس آرام فرود خواهند آمد. کل این ماموریت ۲۱ روز طول خواهد کشید.

Hammock Kock رکورد بیشترین میزان اقامت در فضا به‌عنوان یک زن فضانورد را در اختیار دارد. Wiseman نیز خلبان نیروی دریایی ارتش آمریکا است که در پرواز‌های آزمایشی پروژه جنگنده F35 حضور داشته است. Glover هم با حضور در اولین ماموریت Crew Dragon اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۱ تاریخ‌ساز شد. Hason نیز یک خلبان جنگنده و یکی از چهار فضانورد کانادا است.

فضاپیمای اوریون

ناسا مدت‌ها درگیر مشکلات راکت SLS برای آغاز سری ماموریت‌های آرتمیس بود. پس از برطرف کردن مشکلات نیز تمام تلاش خود را کرده است تا هرچند وقت‌ یکبار خبری در رابطه با این ماموریت‌ها منتشر شد و مالیت‌دهندگان آمریکایی را علاقه‌مند نگه دارد. به‌عنوان مثال چندی پیش لباس فضایی جدید ناسا معرفی شد. لباسی که با فرم‌های مختلف بدن هماهنگ شده است و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین دارد.

امیدواریم فضانوردان ماموریت آرتمیس 2 با موفقیت به زمین بازگردند تا در سال ۲۰۲۵ شاهد قدم نهادن انسان‌ ها روی کره ماه باشیم. هرچند که احتمال بروز مشکلات پیش‌بینی نشده و عقب‌ افتادن برنامه ناسا وجود دارد. مخصوصا اینکه به‌جز ناسا، اسپیس‌ ایکس نیز در توسعه راکت استارشیپ با مشکلاتی مواجه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*