انسان عفونت قارچی

اولین انسان به عفونت قارچی مبتلا شد؛ فاجعه د لست آف آس در پیش است؟

سریال لست آف آس را تماشا کرده‌اید؟ سازمان بهداشت جهانی از اولین مورد ابتلا انسان به عفونت قارچی خبر داد. عفونتی که پیشتر هیچ انسانی را آلوده نمی‌کرد.

یک پیرمرد ۶۱ ساله هندی که در حال بررسی قارچ های مختلف بود، به‌ بیماری برگ نقره‌ای مبتلا شد. برگ نقره‌ای یک نوع عفونت قارچی است که به گیاهان تعلق دارد و پیشتر هرگز به انسان انتقال نمی‌یافت. همین نیز زنگ‌های هشدار را به صدا در آورده است. اما چرا؟

آلوده شدن یک انسان به عفونت قارچی در هند جنجالی شد

انسان عفونت قارچی

این روزها سریالی به‌نام Last of Us توانسته حسابی موفق شود و در فصل اول خود مخاطبان زیادی را به‌خود جلب کند. در ابتدای این فیلم می‌بینیم که یک پروفسور قارچ‌ شناس از گسترش عفونت قارچی به انسان به‌عنوان بزرگترین خطر برای بشر یاد می‌کند. البته در فیلم نیز گفته می‌شود که قارچ‌ ها در دمای بدن دوام نمی‌آورند و به‌همین دلیل بیماری‌‌های ناشی از آنها مختص گیاهان مانده است. هرچند که با گرمایش زمین قارچ‌ها نیز مجبور شده‌اند خود را با دماهای بالاتر وفق دهند و به همین خاطر می‌توانند حالا انسان ها را نیز آلوده کنند.

حالا همزمان شدن پخش این سریال با مبتلا شدن یک انسان به عفونت قارچی باعث نگرانی گسترده‌ای شده است. بیماری اشاره شده برای گیاهان مرگبار تلقی می‌شود؛ اما پیرمرد هندی با علائمی همچون آنفلوانزا و مشکل در بلع به پزشک مراجعه کرد. وی تاکید می‌کند که کاملا سالم بوده و هیچگونه بیماری خاصی نداشته است.

انسان عفونت قارچی

بررسی‌های بیشتر نیز نشان داد که او در روزهای اخیر به بررسی قارچ Chondrostereum purpureum، که به‌عنوان عامل بیماری برگ نقره‌ای شناخته می‌شود، پرداخته است. پزشکانی که مسئولیت درمان پیرمرد هندی را بر عهده داشتند از دو دوره داروهای ضد قارچ برای مدت دو ماه استفاده کردند و چرک را نیز به یک مرکز همکار با سازمان بهداشت جهانی در شمال هند فرستادند.

آنها همچنین گزارش کامل اقدامات خود را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دادند. جایی که این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. به‌طور کلی چند میلیون قارچ مختلف در جهان وجود دارد که تعداد بسیار کمی از آنها می‌توانند برای انسان یا حیوان‌ها مشکل‌ساز شوند. اما حالا ما با یک عفونت قارچی متفاوت طرف هستیم که توانسته برخلاف گذشته انسان را آلوده کند.

البته برخی از کارشناسان نیز احتمال دیگری را مطرح کرده‌اند. آنها فکر می‌کنند که شاید پیرمرد هندی یک مشکل ژنتیک ناشناخته در سیستم ایمنی خود داشته یا اینکه با توجه به مطالعات متمرکز او در مورد قارچ ها در معرض میزان زیادی از هاگ قرار گرفته است.

انسان عفونت قارچی

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر لیستی از ۱۹ قارچ را تهیه کرده است که می‌توانند برای بهداشت عمومی خطرساز شوند. WHO همچنین تاکید کرد که در دوران همه‌گیری کرونا میزان ابتلا انسان ها به عفونت های قارچی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

در حال حاضر دانشمندان اطلاعات چندانی در رابطه با این قارچ و تغییرات احتمالی ساختار درونی آن ندارند. هرچند که اگر قارچ ها بتوانند خود را برای زندگی در یک سیاره گرم‌تر تغییر دهند، ممکن است انواع عفونت های قارچی در آینده انسان ها را نیز درگیر خود کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*